Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg fikk svar på skoleplass nå. står på venteliste på frisør og helsefagarbeider. har kanskje mest lyst til frisør men det er så dårlig betalt.. 

hva ville dere valgt å hvorfor?:)

Anonymkode: 4c6f3...73c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helsefagarbeider så mye bedre betalt da? 

Anonymkode: b1d67...f20

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette var et veldig stort spekter da, selv ville jeg valgt helsefag grunnet jeg interesser meg mye mer for helse enn å klippe håret til noen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er kreativ, sosial og utadvendt med et blikk for trender og skjønnhet ville jeg valgt frisør.Ulempen er at det er mindre trygt. Lønn kan variere. Man må ha god helse og ikke være arbeidssky. 

Helsefagarbeider er variert og handler mer om omsorg og pleie. Man kommer nært på mennesker og kan ikke være redd for kropp og skavanker. Trygg jobb med mulighet for spesialisering. Lett å få jobb.

Anonymkode: a7350...cb9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helsearbeider = lett å få jobb overalt. Det skrikes etter folk. Ulempe? Ugunstige arbeidstider kan forekomme. Kveld, natt, helg, helligdager. Alle dager må det jobbes. Fordelen med det er ekstra timebetalt for ugunstige arbeidstider. Og man rose seg selv for å gjøre en innsats i et av de viktigste arbeidene som finnes :)

Frisør = man skal være litt kreativ og glad i folk for å stå og snakke med fremmede i stolen foran deg hele dagen. Og man skal fremfor alt ha sterke armer. Svært mange frisører ødelegger armer og skuldre på arbeidet. Senebetennelser etc. Fordel, ikke noe nattarbeid, og kanskje litt kveldsarbeid om frisørsalongen ligger inne på et senter som har åpent til 21 f.eks. Lørdagsjobb i blant, men som regel fri annenhver helg eller noe sånt. Ikke noe søndags- og helligdagsarbeid. Jeg kjenner ikke lønnen, men har hørt at frisører tjener dårlig.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helsefagarbeider så mye bedre betalt da? 

Anonymkode: b1d67...f20

MYE bedre, som helsefagarbeider er man idet minste garantert lønn. Som frisør risikerer man jo å ikke få lønn i det hele tatt, hvis man får jobb på «rett sted». Noen betaler nemlig kun provisjon. 

Anonymkode: f7eaf...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som frisør i 11 år nå ..... timelønnen til oss frisører er forferdelig lav ( jeg jag fagbrev med 11 års ansiennitet å har en timelønn på 173 kr ... er til å spy av ! ) 

men ! Frisøryrket er lagt opp til at man skal tjene provisjon i tillegg , så jobber du på ett bra sted , er effektiv å får deg en god solid kundekrets kan man tjene veldig bra. Jeg ligger på noen tusenlapper under 500 000 i året. Jobber da 5-6 timers dager ... 

Anonymkode: 9d6de...914

AnonymBruker
Skrevet

IKKE velg frisør. I alle fall ikke om du vil slite med skulder og nakkeproblemer etter en stund. + dårlig betalt.

Anonymkode: e2d0f...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...