Gå til innhold

Fått tilbud om skoleplass, helsefagarbeider. Takke ja?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 år gammel og har jobbet i butikk etter vgs. Da jeg gikk vgs valgte jeg helse og oppvekst, barn og ungdom, og påbygg. I ettertid har jeg angret på at jeg ikke valgte helsefagarbeider. 

I vinter søkte jeg skoleplass på vg2 helsefagarbeider for å se om jeg kom inn. Fikk beskjed da om at jeg mest trolig ikke vil få plass siden jeg ikke har ungdomsrett. Men jeg har nå fått plass.

Hvordan er det å jobbe som helsefagarbeider? Hva lærer man? Får man god veiledning i praksis? Jeg husker at jeg var utplassert på sykehjem 1.året, og det var helt forferdelig. Mulig mye var grunnen til at jeg var ung og veldig usikker på meg selv. Jeg har hørt at det ofte kan være bedre i boligtjenesten, og det virker som en interessant jobb.

Dette ble rotete, men fortell gjerne om hvilke arbeidsoppgaver en helsefagarbeider har :) Og hvor lett/vanskelig det er å få jobb.

Anonymkode: 0cba3...ead

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsefagarbeidere er ansatt i mange forskjellige instanser, feks sykehus, sykehjem, bofellesskap osv. Det er stor mangel på helsefagarbeidere så du får lett jobb!

Arbeidsoppgavene vil variere utifra hvor du blir ansatt. Alt i fra stell, miljøarbeid, utdeling av medisiner, lage mat, pleie ved livets slutt osv. Det er varierte arbeidsoppgaver. 
Du kan senere velge å spesialisere deg ved videreutdanning innen det du synes er mest interessant. Da får du jobb innen det felte du liker aller best og enda bedre lønn.

Så fint at du har kommet inn! :) 

Anonymkode: 503b6...271

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med skoleplass! Tror det vil bli mye annerledes nå når du er eldre, og helsefagarbeider er et viktig yrke som vi trenger at flere utdanner seg til. 

Anonymkode: c4b92...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...