Gå til innhold

Fiskegrateng med eller uten poteter ?

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Når du spiser fiskegrateng, har du poteter som tilbehør ? Selv er jeg vokst opp og vant til å ha poteter til, sammen med råkost og smeltet smør. Noen syns dette er veldig merkelig siden det er makaroni i fiskegratengen, men bare fordi det er litt makaroni i er ikke dette en pastarett. Så jeg lurer er det ingen andre som er vant til poteter til fiskegrateng ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser med potet, noe som egentlig er tull siden det alt er nok av karbo i gratangen. Likevel blir det liksom ikke det samme for meg uten potet og smeltet snør.

Nå fikk jeg lyst på fiskegrateng 😁

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uten potet 

Anonymkode: 0a1ee...0d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med poteter og råkost og smeltet smør er det vi spiser, selv om det er makaroni i Gratangen. 

Anonymkode: 4effd...90a

• Liker 9
Skrevet

Naturligvis med poteter.

• Liker 6
Gjest Alkoholist
Skrevet

Med poteter, rå raspet gulrot og smeltet smør. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten potet, med brokkoli og gulrøtter til

Anonymkode: 480a2...beb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten poteter. Har til gulrot, brokkoli, løk, stekt paprika eller en salat 

Anonymkode: db7a5...7e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull? Er det bare næringsinnholdet som avgjør hva man spiser? For meg passer det med poteter til. Derfor har jeg det.

Anonymkode: ae08d...408

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Uten potet, fiskegrareng er 50 prosent makaroni så forstår ikke hvorfor poteter må til. Har kanskje litt gulrot ved siden av eller putter det inni når jeg lager. 

Anonymkode: 26fef...bd6

• Liker 4
Skrevet

Med potet, men ikke noe smeltet smør nei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Potet hører til, synes jeg. Er vant til denne kombinasjonen fra barndommen. 

Jeg jobber forøvrig på sykehjem, og der serveres det god, hjemmelaget tradisjonsmat. Fiskegrateng med makaroni, poteter og gulerøtter til. Stekte røkte pølser med poteter og makaronistuing. Pasta i moderne forstand har vi aldri. 

Så det er nok litt gammeldags, men like fullt godt. 

Anonymkode: 4afd5...d77

• Liker 9
Skrevet

Alltid smør, poteter og revne gulrøtter 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vokst opp med potet som tilbehør, men har det sjeldent selv, mest fordi at jeg føler jeg ikke trenger det. Liker potet, og spiser det gjerne, så det har ikke noe med det å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten potet, fiskegrareng er 50 prosent makaroni så forstår ikke hvorfor poteter må til. Har kanskje litt gulrot ved siden av eller putter det inni når jeg lager. 

Anonymkode: 26fef...bd6

Ikke min fiskegrateng, ;) den inneholder mye mer egg, melk og fisk enn makaroni. Så det styrer man jo helt selv.

Poteter må til fordi det smaker godt. På samme måte som smeltet smør og grønnsaker må til.

Anonymkode: 0d1e1...436

• Liker 15
Skrevet

Med poteter, gulrot og smeltet smør her også.

• Liker 9
Skrevet

Poteter,raspet gulrot og smelta smør,dét har jeg vokst opp med,og lager selv,til fiskegrateng. Ser ikke på det som en pastarett nei.

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Potet hører til, synes jeg. Er vant til denne kombinasjonen fra barndommen. 

Jeg jobber forøvrig på sykehjem, og der serveres det god, hjemmelaget tradisjonsmat. Fiskegrateng med makaroni, poteter og gulerøtter til. Stekte røkte pølser med poteter og makaronistuing. Pasta i moderne forstand har vi aldri. 

Så det er nok litt gammeldags, men like fullt godt. 

Anonymkode: 4afd5...d77

Håper virkelig dette endrer seg innen jeg selv kanskje havner på sykehjem om 30-40 år...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

MED for faen, smeltet smør og råkost også!! 

Anonymkode: e5e62...4ac

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, -jk- skrev:

Håper virkelig dette endrer seg innen jeg selv kanskje havner på sykehjem om 30-40 år...

Du får sikkert bestille fra mækker'n om du betaler sjæl.....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...