AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hei. Jeg har en 16 år gammel stedatter og en 8 år gammel datter (felles). Problemet er at i sosiale sammenkomster så er 16 åringen veldig på å snakke negativt om søsteren. Gjerne om hun er i samme rom. Det er jo tydelig at det er sjalusi inn bildet her, men jeg skjønner det ikke. Lillesøster er den som trekker seg bort i store sammenkomster og krever lite oppmerksomhet, mens 16 åringen er den som må snakke høyest rundt bordet og som får mest oppmerksomhet av de to. Jeg har sagt ifra at hun ikke får snakke sånn nedtalende om lillesøsteren flere ganger, men hun gir seg ikke. Dette ødelegger søskenforholdet, for selv om lillesøster trekker seg tilbake og er «usynlig» så får hun jo med seg hva storesøster sier. Dette blir en negativ ting. Noen i lignende situasjon? Hva mer kan jeg gjøre? Anonymkode: a403b...8c1
vikilLJA Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Noen er bare mer sjalu enn andre. Min storesøster er en av dem, det er veldig ødeleggende for min del. Kanskje du må prøve å finne ut hvorfor hun blir sjalu. Føler hun at hun får mindre oppmerksomhet nå, enn tidligere? Føler hun at lillesøster er mer elsket enn henne selv? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Det er ikke bare bare å gå fra å være enebarn i 8 år til å plutselig få en baby i hus som kreve all oppmerksomheten. Med en ny stemor i tillegg. Jeg hadde ikke likt det. Anonymkode: f3484...f81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå