AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Inne på koronaforumet var det en som sa at hun ikke var en som likte å klemme på folk utenfor nærmeste krets. Hun fikk da en kommentar om at "det er heldig for deg at du ikke liker kroppskontakt". Jeg begynte å tenke, hvorfor tror noen at de som ikke deler ut klemmer til andre utenfor den nærmeste krets ikke liker kroppskontakt? Jeg trenger ikke å klemme andre enn mine nærmeste, å klemme en tilfeldig kollega, eller en fjern kusine gir meg ingenting, men jeg liker da kroppskontakt likevel. Jeg klemmer mine nærmeste, sitter gjerne med ektemann eller voksne barn i armkroken, holder mannen min i hånda når vi er på tur, stryker mamma over ryggen eller på armen, gir en nær venninne en skikkelig knuseklem når det er lenge siden vi har møttes... Mamma er akkurat lik. To ganger spurte hun om hjelp fra en (mannlig) nabo til tyngre praktiske ting som hun ikke klarte selv. Da hun spurte hva han ville ha for jobben var svaret "en klem". Det var hun ikke komfortabel med, og svarte at "det blir for dyrt, da spør jeg heller noen andre". Når jeg skriver dette nå, vet jeg ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er jo ikke noe å diskutere, men jeg måtte bare få det ut - det å ikke like å klemme på alle og enhver betyr ikke at vi ikke liker kroppskontakt. Det betyr bare at jeg er selektiv med hvem jeg ønsker kroppskontakt med. Anonymkode: d98c8...b68 1
Silva Pluvialis Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 (endret) . Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Jeg liker ikke klemme folk jeg ikke kjenner særlig da jeg føler det overtreder mine personlige grenser... men har ingen problemer med å klemme kjæresten eller meget gode venner. Har aldri sett på meg selv som en som ikke liker kroppskontakt, for det gjør jeg - men jeg velger HVEM jeg vil dele den kroppskontakten med. Anonymkode: b804a...f52
Sugerøret Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Jeg liker heller ikke å bli klemt. Mest fordi folk klemmer hardt og det gjør møkkvondt da jeg har leddgikt og muskelsykdom. og jeg liker intimzona mi.. privat.. Ikke rør takk . De nærmeste venner vet hvorfor og klemmer heldivis ikke hardt.
Moonlight40 Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har venner jeg alltid klemmer når vi treffes, og venner som ikke ønsker å klemme. Det er da helt opp til hver enkelt hva de føler seg komfortable med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå