Gå til innhold

2,2 millioner tyskere vurderer Norgesferie nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enig. Etter all jævelskapen tyskerne stelte i stand syns jeg denne kommentaren er helt innafor. Har kanskje ikke sagt det med en tysker til stede, men den type godartet mobbing bør tyskere tåle.

Jada, jeg vet at de tyskere som lever i dag ikke er delaktige i ww2.

Anonymkode: 7a8c6...c3f

Det høres ikke ut som at du vet at det ikke var de tyskerne som lever nå som var delaktige. Hvis det er så at man skal lide for forfedrenes synder så bør vel vi nordmenn gå stille i dørene etter all jævelskapen vikingene stelte i stand.

Anonymkode: ec6ba...21e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke ut som at du vet at det ikke var de tyskerne som lever nå som var delaktige. Hvis det er så at man skal lide for forfedrenes synder så bør vel vi nordmenn gå stille i dørene etter all jævelskapen vikingene stelte i stand.

Anonymkode: ec6ba...21e

Helg enig. Man begynner ikke med diverse tyskerspøker/nazispøker med tyskere til stede. Jeg har flere tysker venner og bekjente, og jeg nevner det selvfølgelig aldri. 

Anonymkode: 4295a...34c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke enig. Etter all jævelskapen tyskerne stelte i stand syns jeg denne kommentaren er helt innafor. Har kanskje ikke sagt det med en tysker til stede, men den type godartet mobbing bør tyskere tåle.

Jada, jeg vet at de tyskere som lever i dag ikke er delaktige i ww2.

Anonymkode: 7a8c6...c3f

Herregud

Anonymkode: 27873...53c

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor liker tyskere å feriere i Norge så godt? Er det ikke dyrt, kaldt, stort sett lite å gjøre osv slik som man hører nordmenn klage på nå når dem selv må på Norgesferie?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de liker å reise til Norge og bare cruise rundt i campingvogna si... Hjelp meg å forstå..

Anonymkode: 6f1a8...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2020 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Helg enig. Man begynner ikke med diverse tyskerspøker/nazispøker med tyskere til stede. Jeg har flere tysker venner og bekjente, og jeg nevner det selvfølgelig aldri. 

Anonymkode: 4295a...34c

Om tyskere leser på et norsk nettforum så får de tåle å bli spøkt med. Det er da noe helt annet å dra tyskerspøker på et norsk forum og å dra dem når man er gjest hos en tysker som ikke liker slike spøker. 

Anonymkode: 75c97...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2020 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Jeg også kjenner flere tyskere som vegrer seg fra å snakke om 2. Verdenskrig. Det er et mørkt kapittel i deres historie og ikke noe de ønsker å assosieres med. Den «morsomme» kommentaren over her er virkelig bare klein. 

Anonymkode: 27873...53c

Det må de nok bare leve med en stund til. Det finnes fortsatt folk som husker krigen. Min mor mistet sin far på grunn av den og er på ingen måte klar for å glemme hele greia.

Anonymkode: ee87d...f50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må de nok bare leve med en stund til. Det finnes fortsatt folk som husker krigen. Min mor mistet sin far på grunn av den og er på ingen måte klar for å glemme hele greia.

Anonymkode: ee87d...f50

Det er forståelig, ihvertfall når såret fortsatt ikke er 'grodd' igjen for din mor... Men tror ikke å klandre de unge tyskerne er noe poeng i hvertfall, kan nærmest garantere at ikke hadde noe å gjøre med det som skjedde.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 8.24, Krantz95 skrev:

Nesten 2,2 millioner tyskere sier de enten planlegger eller vurderer å reise til Norge i sommer.

Norge er mer attraktivt som reisemål for tyskere i sommer enn både Nederland og Danmark, ifølge en undersøkelse gjennomført for Innovasjon Norge.

Dettte kommer til å bli bra. Endelig får vi hjulene i gang igjen i reiselivsnæringen.

Smart, i lys av den desperate nedstengningen av landet. Alt bortkastet egentlig. Samme tabben gjør vi med klimapolitikken, tror vi redder klodens klima fra Norge. Glemmer at landegrensene passeres. Hmm.

Anonymkode: f913b...ca7

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 8.24, Krantz95 skrev:

Nesten 2,2 millioner tyskere sier de enten planlegger eller vurderer å reise til Norge i sommer.

Norge er mer attraktivt som reisemål for tyskere i sommer enn både Nederland og Danmark, ifølge en undersøkelse gjennomført for Innovasjon Norge.

Dettte kommer til å bli bra. Endelig får vi hjulene i gang igjen i reiselivsnæringen.

Ja håper at de kommer fort før svenskene har smittet dem!

Anonymkode: 441f1...a33

Skrevet
On 7/10/2020 at 1:25 PM, AnonymBruker said:

Nei, det blir ingen ny bølge. I hvertfall ikke i USA.

LOCKDOWN LUNACY 2.0: Second wave? Not even close.

https://jbhandleyblog.com/home/2020/6/28/secondwave

Anonymkode: 7da77...5da

Faktum er at det er en ny bølge i USA nå: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/BRAjv9/kapasiteten-sprenges-hos-sykehus-i-usa

Det kan diskuteres om det skal tolkes som en fortsettelse av den første bølgen, siden den ikke var slått ordentlig ned før man åpnet fra lockdown i en del stater, men faktum er, som det står i artikkelen: 

Den raskt voksende bølgen av nye coronasmittede fyller legevaktmottaket på sykehus en rekke steder, og noen pasienter må ligge i korridorene med respirator.

Samtidig fører den nesten konstante overvåkningen som kreves av disse pasientene til at helsearbeidere, som samtidig må ta seg av andre akuttilfeller som brudd, slag og infeksjoner, slites helt ut.

Helsevesenet blir overbelastet ved for mange smittetilfeller. Det skjer i USA nå, og det kan skje i Norge. Et helsevesen i knestående er katastrofalt for et samfunn. Det å kunne ha rimelig sikkerhet for behandling ved de fleste vanlige skader eller sykdommer er en viktig forutsetning for et velfungerende samfunn. Jeg gruer meg til vi ser konsekvensene av at folk innser at det ikke er tilfelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er et overbelastet helsevesen det verste? Hva med alle de syke og døde?  MEN Norgesferie er jo myyyye verre!!!!

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Er et overbelastet helsevesen det verste? Hva med alle de syke og døde?  MEN Norgesferie er jo myyyye verre!!!!

Et overbelastet helsevesen er det verste, fordi det vil medføre at flere som kunne ha vært reddet med intensivbehandling i stedet blir liggende og dø hjemme eller i en ventesal.

I Norge har vi lav smitteutbredning, lavere enn i de fleste andre land i Europa, derfor er det generelt å foretrekke framfor å dra til Spania eller Italia. Det går selvsagt an å finne scenarier med en utrygg Norgesferie, f. eks. alt for mange turister på en liten plass, versus steder i Spania med lav smitteutbredning og gode tiltak, men generelt vil det gi større sjanse for smitte å reise til sør-Europa enn på Norgesferie.

Skrevet

Bølge nummer to har jo allerede truffet mange steder. Vi er bare heldige som nesten ikke har tilfeller her i Norge. La oss inderlig håpe det fortsetter sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor liker tyskere å feriere i Norge så godt? Er det ikke dyrt, kaldt, stort sett lite å gjøre osv slik som man hører nordmenn klage på nå når dem selv må på Norgesferie?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de liker å reise til Norge og bare cruise rundt i campingvogna si... Hjelp meg å forstå..

Hvis man er glad i natur/friluftsliv så er jo Norge et fint land å feriere i.  

Nå er jeg nok ikke helt oppdatert/informert men har vel hatt inntrykk av at mange tyskere kjører rundt i Norge med bobilen sin full av medbragt mat - i tillegg fisker de masse fisk som de tar med seg hjem - legger ikke igjen så mange penger.   I år er det fullt av masse andre bobil/telt-turister så de kan ikke campe fritt slik de er vant til. 

Anonymkode: 86f40...525

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at mange tyskere elsker Norge. Det er lett å feriere her for mennesker som liker natur og friluftsliv. Jeg tror for øvrig at dette ikke bare gjelder tyskere. Her hvor jeg bor pleier det å være mange nederlendere, belgiere og franskmenn også. De siste årene synes jeg også at det er blitt flere av både spanjoler og briter.

Anonymkode: 83ba4...53c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk en ting: Don't mention the war!

Anonymkode: 2bed7...8c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt at mange tyskere elsker Norge. Det er lett å feriere her for mennesker som liker natur og friluftsliv. Jeg tror for øvrig at dette ikke bare gjelder tyskere. Her hvor jeg bor pleier det å være mange nederlendere, belgiere og franskmenn også. De siste årene synes jeg også at det er blitt flere av både spanjoler og briter.

De liker å feriere i kalde sommere?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De liker å feriere i kalde sommere?

Sikkert ikke alle som liker varmen heller! Kom nettopp inn fra joggetur langs veien. I skogen ved et lite vann så jeg årets første tyske turister. Ungt par i VW-campingbil. Tykke klær på og så ut til å kose seg ved vannet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At en del turister i det hele tatt gidder å legge en ferietur til svindyre og latterlig over-prisede Norge.   

Det må jo være veldig flott, altså!                  

Anonymkode: b15a0...33e

Er det bare rike turister som ferierer i Norge??

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At en del turister i det hele tatt gidder å legge en ferietur til svindyre og latterlig over-prisede Norge.   

Det må jo være veldig flott, altså!                  

Anonymkode: b15a0...33e

De kommer for fjordene...

• Opprett ny...