Gå til innhold

Sexlyst etter overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta antihormoner etter brystkreft som vil gjøre at jeg kommer i tidlig overgangsalder. Jeg leser stadig om tap av sexlyst og såre slimhinner etter man har kommet i overgangsalderen, og jeg syns det er alt for tidlig å gi slipp på et godt sexliv. 😥 Er det noen som har bedre erfaring her som kan komme med noen gladhistorier? 

Anonymkode: 7f3de...e0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange eldre har et godt sexliv! Sex er ikke ferdig etter overgangsalder. Men man trenger kanskje lenger oppvarming/forspill. Mange menn hopper dessverre rett på sak uansett, så vi kvinner burde kreve mer oppvarming uavhengig av alder.

Det er mange gode glidemidler man kan bruke også på markedet. Sexlyst sitter jo i hodet, så dersom du er tiltrukket og trygg på din partner så er det ingen grunn til at du ikke skal ha et godt sexliv! Prøv å søke på dette temaet på engelsk på nettet. Det er mye info om det der.

En annen mye viktigere ting som også spiller inn på aldringsprosessen er hormonene vedrørende skjelett og muskulatur. Det er veldig viktig at du begynner med vekttrening og får i deg nok vit D og kalk. Etter overgangsalder mister hud og muskulatur mye spenst og styrke. Du kan forhøre deg med legen din, som forhåpentligvis har mye kunnskap om dette. Det finnes også info om aldring/helse/trening på nettet.

God helse gir et bedre sexliv! Lykke til!

Anonymkode: 28714...0e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...