AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Registrerte meg i helgen som var. har sittet og kikket, folk vasser jo i penger masse reiser alt det nyeste flotte hytter på fjellet, syden turer dem strøkene hus og biler. ble bare deprimert jeg så jeg måtte slette Facebook Anonymkode: f04f6...e35 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Facebook og andre sosiale medier gjenspeiler ikke virkeligheten. Anonymkode: efda6...fda 7
Frøyamor Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Folk flest har råd til det de prioriterer. Personlige valg. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Facebook og andre sosiale medier gjenspeiler ikke virkeligheten. Anonymkode: efda6...fda det gjenspeiler jo faktisk noe av virkeligheten selv om det er begrenset. om jeg legger ut bilder av en sydentur så gjenspeiler ikke det virkeligheten? om jeg drar på hyttetur så gjenspeiler ikke det virkeligheten? jeg har jo vært på både syden og hyttetur så det er jo en del av virkeligheten Anonymkode: 4a531...d32 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 9 timer siden, Frøyamor skrev: Folk flest har råd til det de prioriterer. Personlige valg. riktig. om folk mener jeg drar mye på tur så glemmer de at jeg ikke har 2 mill i huslån, billån, barn ol. jeg prioriterer opplevelser over det meste annet Anonymkode: 4a531...d32 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Hele Facebook er jo bare en ren skryte plass.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Så klart folk legger ut de positive sidene ved livet sitt på sosiale medier. Mange bruker instagram som en scrapbook av gode minner. Personlig har jeg ingen problemer med det. Jeg vet at min kusine har mye slit med tre små barn, men jeg trenger ikke se bæsjebleiene på nett. Det er helt greit for meg at hun legger ut de idylliske bildene fra ferien. Anonymkode: 24cfd...1f5 3
Knirke Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Så rart... Ingen av mine 757 FB venner skryter på seg noe luksusliv. Det er noen sydenbilder her og fjellturbilder der, men ingenting jeg ikke kunne gått og gjort selv med letthet. Det var en periode i starten der folk trodde de kunne skape seg et alter ego igjennom sosiale medier, der det så ut som de hadde et mye mer spennende liv enn i virkeligheten, men de skjønte vel fort hvor lett gjennomskuelig det er og gav opp. De eneste som får det til å funke til en viss grad er bloggere som driver profesjonelt med sosiale medier, men det er fordi følgerne deres er 13 år gamle. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 5.39, AnonymBruker skrev: Registrerte meg i helgen som var. har sittet og kikket, folk vasser jo i penger masse reiser alt det nyeste flotte hytter på fjellet, syden turer dem strøkene hus og biler. ble bare deprimert jeg så jeg måtte slette Facebook Anonymkode: f04f6...e35 Det er vel ikke de samme folka som gjør alt dette vel? fb er en fantasiverden der folk deler kun det som er fantastisk. Og det som ikke er fantastisk får de til det til å se ut som det er det. alle har hver sine liv og situasjoner. Vær fornøyd med ditt liv og hvordan du har det. En mager trøst er at de som smiler om kapp med sola og alt er solskinn hele veien er ofte de som sliter mest. De som har behov for å vise utad hvor bra alt er. hvis du blir deprimert av å se andres liv på fb bør du logge av.. men å henge på KG er heller ikke noe glede.. der leser du om det ene problemet etter det andre.. du blir hvertfall ikke lykkelig av å være her Anonymkode: b82ca...736
Frøyamor Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 På 10.7.2020 den 6.50, AnonymBruker skrev: riktig. om folk mener jeg drar mye på tur så glemmer de at jeg ikke har 2 mill i huslån, billån, barn ol. jeg prioriterer opplevelser over det meste annet Anonymkode: 4a531...d32 Samme her, faller kun på prioriteringer. Men folk tenker sjeldent lenger en nesetippen sin.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 Fb er plassen hvor jeg deler det jeg gjør med mine venner og familie. Hvorfor skulle sjalusi bestemme hva jeg poster. Jeg poster ikke for å skryte, men dele for å med venner hvordan vi har det. Er min fbside, jeg deler det jeg vil! Anonymkode: 1b7bb...e46 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 På 9.7.2020 den 8.09, AnonymBruker skrev: Facebook og andre sosiale medier gjenspeiler ikke virkeligheten. Anonymkode: efda6...fda Jo det gjør det, på samme måte som når man har en samtale med folk. Livet mitt på SoMe gjenspeiler livet mitt fint. Er veldig lykkelig, og dette gjenspeiles. Poster såklart ikke dagene med diare, men det snakker man jo heller ikke om i andre samtaler. Å ikke kunne være glade på andres vegne - det er en fæl egenskap. Man må tåle at andre har det lykkelig og supert, selv om man kanskje ikke har det selv. Det betyr ikke at det de deler er "fake", bare at de kanskje har det bedre enn deg Anonymkode: d3a14...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det gjør det, på samme måte som når man har en samtale med folk. Livet mitt på SoMe gjenspeiler livet mitt fint. Er veldig lykkelig, og dette gjenspeiles. Poster såklart ikke dagene med diare, men det snakker man jo heller ikke om i andre samtaler. Å ikke kunne være glade på andres vegne - det er en fæl egenskap. Man må tåle at andre har det lykkelig og supert, selv om man kanskje ikke har det selv. Det betyr ikke at det de deler er "fake", bare at de kanskje har det bedre enn deg Anonymkode: d3a14...0e2 Men det er ofte måten det blir fremstilt på som provosere folk. Selv om man er lykkelig og fornøyd med livet sitt og har det bra, så trenger man ikke å smøre på mer kliss på toppen av det. Anonymkode: 527e0...1b7 1
Knirke Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Men det er ofte måten det blir fremstilt på som provosere folk. Selv om man er lykkelig og fornøyd med livet sitt og har det bra, så trenger man ikke å smøre på mer kliss på toppen av det. Anonymkode: 527e0...1b7 Det du oppfatter som "kliss" er sikkert ikke ment sånn fra avsenderens side. Eksempel: Jeg poster bilde av min nye bil fordi jeg har spart lenge og har lyst til å vise den frem. Det finnes to måter dette kan leses på: 1: Jøss, så fin bil hun har fått! Jeg må trykke like. 2: Jævla skrytete av hun der å legge ut bilder av en sånn svinedyr bil som jeg ikke har råd til. Det er bare overfladiske drittsekker som har sånn unødvendig fancy bil og i tillegg legger ut bilde av den. Jeg liker å tro at 90% av mine FB venner er av type 1. Er man av type 2 bør man gå litt i seg selv, spør du meg... 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 På 9.7.2020 den 8.09, AnonymBruker skrev: Facebook og andre sosiale medier gjenspeiler ikke virkeligheten. Anonymkode: efda6...fda Hva mener du? Alt jeg deler på face , Instagram og snap er virkeligheten. Anonymkode: f320a...104 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det gjør det, på samme måte som når man har en samtale med folk. Livet mitt på SoMe gjenspeiler livet mitt fint. Er veldig lykkelig, og dette gjenspeiles. Poster såklart ikke dagene med diare, men det snakker man jo heller ikke om i andre samtaler. Å ikke kunne være glade på andres vegne - det er en fæl egenskap. Man må tåle at andre har det lykkelig og supert, selv om man kanskje ikke har det selv. Det betyr ikke at det de deler er "fake", bare at de kanskje har det bedre enn deg Anonymkode: d3a14...0e2 Jeg er enig med deg. Livet mitt er heller ikke annerledes på some som i virkeligheten, men så er det nok andre som føler et lite press om å ha det like bra og poster noe lignende like etterpå. Det er trist. Anonymkode: 67906...50c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Jeg ser jo at de av vennene mine jeg vet har god råd poster bilder og ting som er et stykke utenfor hva jeg kunne funnet på.. Men det er jo greit, sånn lever de liksom. Det er ikke så mange av dem. Folk flest poster ting som folk flest kan gjøre, det handler mest om hva man interesserer seg for egentlig. Anonymkode: f0242...461
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 Kjære ts. Hvis du blir deprimert av fb så bør du gå litt inn i deg selv.. hva blir du deppa av? Fb og KG er to motpoler av hverandre.. på fb ser du positivitet og på KG er det bare elendighet, problemer og sykdom.. hva foretrekker du? Hva gir deg mest glede? å se andres gleder på fb kan inspirere deg til å gjøre noe positivt selv? Å sitte for mye på KG kan faktisk gjøre deg både nedstemt og urolig.. for mer elendighet skal du lete lenge etter. møte av fb er skryt, der vil folk få fram det beste.. men det betyr ikke at de ikke kan være sliten eller ha dårlige dager.. Anonymkode: b82ca...736 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 På 9.7.2020 den 5.39, AnonymBruker skrev: Registrerte meg i helgen som var. har sittet og kikket, folk vasser jo i penger masse reiser alt det nyeste flotte hytter på fjellet, syden turer dem strøkene hus og biler. ble bare deprimert jeg så jeg måtte slette Facebook Anonymkode: f04f6...e35 På 9.7.2020 den 8.09, AnonymBruker skrev: Facebook og andre sosiale medier gjenspeiler ikke virkeligheten. Anonymkode: efda6...fda Derfor jeg kutta ut alle sosiale media, utrolig bortkasta tid. Fikk et nytt liv!! 🙂 Slutte å sammenligne seg med andre... Anonymkode: d6f4d...361
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 Jeg tenker at de fleste som legger ut bilder av ferier og reiser gjør jo ikke det for at andre skal bli misunnelige på dem. De gjør det nok for å dele deres opplevelser med andre. Med mindre de faktisk photoshoper seg inn i feriebilder og lignende, så gjenspeiler det faktisk virkeligheten deres. Man må ikke dele absolutt alt i lives sitt for at det skal være virkelig, og så lenge for faktisk har gjort det, så er det jo virkelig. Personlig legger jeg bare ut ting på sosiale medier som jeg føler er verdt å dele, som når jeg gjør noe spesielt. Jeg legger ikke ut daglige bilder av at jeg sitter på bussen til jobb, spiser kjøttkaker til middag og pusser tennene. Mange folk, meg inkludert, synes det er spennende og kult å se alt det morsomme venner og familie gjør. Men så har vi folk på den andre siden, som tenker stygge tanker om andre og som lar misunnelsen overskygge dem. At andre er misunnelig på en person betyr ikke at personen har gjort noe galt. Da er de de misunnelige som bør jobbe seg selv. Om du har det dårlig betyr ikke at andre ikke kan ha det bra. Anonymkode: b34f3...6da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå