Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går andre året på sykepleien. Er utdannet helsefagarbeider, så bygger på utdannelsen. 

Jobber i fast stilling på sykehjem, som helsefagarbeider. Det jeg nå lurer på er om jeg har lov til noe mer, som for eksempel ta blodprøver og CRP? 

Noen som vet?

Anonymkode: ea066...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andreåret på sykepleien tilsvarer oppgavemessig helsefagarbeider, så tror egentlig ikke du har lov til det. Men kommer vel an på lokale rutiner, og hva eventuelle sykepleiere på vakt med deg godtar at du gjør, under deres ansvar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går andre året på sykepleien. Er utdannet helsefagarbeider, så bygger på utdannelsen. 

Jobber i fast stilling på sykehjem, som helsefagarbeider. Det jeg nå lurer på er om jeg har lov til noe mer, som for eksempel ta blodprøver og CRP? 

Noen som vet?

Anonymkode: ea066...30d

Tar blodprøver og crp på sykehjem.  Helsefagarbeider her 

Anonymkode: a902e...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt opp til arbeidsplassen/leder. Hos oss får spl.std. med opplæring lov til å gjøre det. Jeg vet at i en nabokommune får helsefagarbeidere med opplæring lov (færre studenter og spl.). Ikke gjør noe du ikke er komfortabel med, men be gjerne spl. om å lære deg hvordan om det er tid til det. 

Anonymkode: 60d62...e8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter insulin og fragmin som førsteårsstudent, så vil tro man kan få opplæring på blodprøver og crp etter andre året. Det er opp til leder å vurdere individuelt om man får gjøre ting eller ikke. Kravet til min leder er hvertfall at jeg skal ha gjort ting på skolen/i praksis før jeg får gjøre det på jobb. 

Anonymkode: 93192...e0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...