Gå til innhold

Hvorfor poste som anonym?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 23.53, Fragaria skrev:

Man er i utgangspunktet anonym når man lager brukerkonto på kg, så hvorfor er det så mange som poster innlegg som anonymbruker? 

Fordi jeg er aktiv i mange tråder, og ofte avslører noen sider ved meg selv. Hadde jeg ikke postet som anonym kunne alle gått inn på mine innlegg og kanskje kjent meg igjen hvis alle "personlige avsløringer" ble lagt sammen ;) 

Anonymkode: 5e77f...e52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 23.53, Fragaria skrev:

Man er i utgangspunktet anonym når man lager brukerkonto på kg, så hvorfor er det så mange som poster innlegg som anonymbruker? 

For å sette det litt på spissen: hvorfor poster enkelte ved rare navn som f.eks. helt tilfeldig navnet "Fragaria", når denne helt sikkert heter noe helt annet i virkeligheten? En kunne jo bare ha stått frem som seg selv? Kanskje en bare har lyst til å gjemme sine uttalelser litt? Det er helt ok for meg. Hilsen veldig anonym person.  ;) 

Anonymkode: fc80c...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte konsekvent å poste som AB etter at jeg fikk en stalker etter meg for mange år siden, og som gjorde alle tråder jeg deltok i til brukerdebatt om meg.

Det hjalp ikke å rapportere - moderatorene ga fullstendig blaffen. Så jeg måtte slette min bruker gjennom mange år, lage en ny, og begynne å poste som AB.

Og for de som lurer: Stalkeren min postet under nick hele tiden. Men siden jeg måtte gi opp kampen mot henne og gå over til AB har jeg selv måttet tåle dritt fra brukere som i denne tråden, som kollektivt angriper alle ABere som nettroll.

Anonymkode: 2ca8c...5af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig aktiv med brukernavn før, diskuterte mange tema, var åpen om både meninger og erfaringer jeg hadde. Det førte med seg stalkere, beskyldninger om at jeg var med i "klikker" som klødde hverandre på ryggen og utestengte andre, fikk private meldinger av folk som oppførte seg som om de kjente meg, ble sjekket opp av både kvinner og menn, fikk masse hat i helt tilfeldige tråder nesten uansett hva jeg diskuterte, jeg ble helt stresset av det.

Liker mye bedre å være anonym, nå poster jeg bare med brukernavn av og til, og jeg bytter bruker med ujevne mellomrom.

Et brukernavn er ikke anonymt i ordets rette forstand, ikke så lenge man kan knytte flere opplysninger til samme brukernavn og skape seg et bilde av hvem denne personen er. Anonymitet handler om mer enn å bare gjemme sitt egentlige navn.

Anonymkode: f85bf...709

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg AB709, det er mye som følger med det å være en profilert bruker som poster med nick.

For TS og andre som fremdeles måtte tro at de selv og ABere er to ulike slags typer brukere/mennesker vil jeg også minne om at man kan oppnå nesten det samme som med AB-funksjonen ved å stadig slette brukeren sin og opprette nye, og/eller ved å ha flere brukerprofiler som man bruker til ulike ting. Mange gjør dette, feks på Rampelyset der det bare er lov å poste under nick. Noen bytter også nick og profilbilde med sin eksisterende bruker hele tiden, slik at man må følge godt med for å vite/huske hvem de er.

At akkurat AB-funksjonen i seg selv skulle være en indikasjon på ekstra feige og trollete brukere som "ikke tør å stå for meningene sine" og denslags, det er bare en illusjon og et munnhell, basert på et oppkonstruert fiendebilde. Tips: Prøv å konsentrere dere om hva folk faktisk skriver i stedet for å henge dere så skrekkelig opp i at de poster uten nick. ;) 

Anonymkode: 2ca8c...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...