Gå til innhold

Hvorfor poste som anonym?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke ha alle innleggene under "mine innlegg". Stort sett spiller det jo ingen rolle om jeg er anonym eller ei, slik som nå.

Anonymkode: f85bf...709

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Frøyamor skrev:

Jeg vet heller ikke nøyaktig HVA du postet, siden her er flere anonyme alerede. Eller er alle deg? Eller ingen av dem? Ser du problemet nå eller.. 

Alle anonyme brukere har en unik Anonymkode i hver tråd. Det er altså fullt mulig å følge med på hvilken bruker som har skrevet hva selv om de skriver uten brukernavn. 

Anonymkode: 88d04...273

• Liker 3
Skrevet

Det er fordi enkelte tar person istedet for sak. Er du uenig i en sak så er hele personen helt på vidda. Ved å bruke ab så kan man være usaklig og komme med dårlige motargument da ingen har en bruker å linke usakligheten opp til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min egen del, for å slippe å følges i nye tråder, for noe jeg har sagt for lenge siden, som jeg kanskje ikke husker selv engang. Og for å slippe masse ekle pm.

Anonymkode: d0f7b...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Frøyamor skrev:

Fordi man vil svare noe helt drøyt man ikke vil skal bli linket til profilen/brukernavnet. 

Nokon vil sikkert utnytte anonym bruker til å oppføre seg stygt mot andre eller komme med "ekstreme" meiningar. Sjølv publiserer eg stort sett alltid innlegg som anonym, sjølv om eg diskuterer heilt vanlig kvardagslige ting - og prøver så godt eg kan å vise god folkeskikk. Eg ser at det er ganske vanlig på KG å rakke ned på andre som har ei anna meining enn eon sjølv, og det tykkjer eg ikkje noko om. 

Sjølvsagt er det kjedelig at eg ikkje kan rette opp feil eller slette innlegget dersom eg angrar. Men eg likar best å gjere det på denne måten rett og slett fordi eg då føler meg trygg på at eg ikkje blir gjenkjent. Når ein er aktiv på forumet, vil dette lett innebere at ein legg ut mykje informasjon om seg sjølv. Dette er det mange som ikkje tenker over (eller ikkje bryr seg om 🙂). Men viss nokon får ein mistanke om at han/ho kjenner igjen ein brukar frå det verkelege liv, kan ein lett sjå gjennom innlegga til brukaren og finne mange leietrådar. F.eks kan eg fortelje om at eg har vore skilt to ganger, har tre søner og to stedøtre, går på rulleski på fritida og har ein katt som heiter Kåre. Kvar for seg er dette uskyldig info, men viss eg i ein annan tråd nemner at eg er meldt til barnevernet, eller at eg har vore utro, kan dette vere informasjon som eg ikkje ønsker skal komme ut. (Kanskje det er slike opplysningar du plasserer i "drøyt"-kategorien, i så fall tenker vi likt)

Anonymkode: f9ac0...46c

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurte på det samme da jeg ar ny her. Men så opplever jeg at noen ganger forhåndsdømmer de som svarer deg, utfri hvilke tråder du har laget før. Man vil av og til ha helt objektive svar på det en skriver, og ikke at folk svarer utfri at de "vet" hvem du er.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle anonyme brukere har en unik Anonymkode i hver tråd. Det er altså fullt mulig å følge med på hvilken bruker som har skrevet hva selv om de skriver uten brukernavn. 

Hvem gidder å følge med på anonymkoden, så vintig er ikke du :)  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frøyamor skrev:

Brukaren kommenterte på "Eller er alle deg? Eller ingen av dem?" Dette kan lett sjekkast ved å kaste eit blikk på anonym-koden. 

Og – viss du skulle vere i tvil – eg er altså ikkje den personen som du siterte 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukaren kommenterte på "Eller er alle deg? Eller ingen av dem?" Dette kan lett sjekkast ved å kaste eit blikk på anonym-koden. 

Og – viss du skulle vere i tvil – eg er altså ikkje den personen som du siterte 🙂

Who cares?  😛 

Anonymkode: 9af06...f5c

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Fragaria skrev:

😂 hva er din motivasjon for å poste som anonymbruker her??

15 timer siden, Frøyamor skrev:

Syns det er litt rart du følte trang for det ja. 
Må bare sitere hun over her, hva er din motivasjon for å poste som anonymbruker her?? 

1) det er lett å kjenne noen igjen, uansett om informasjonen er helt anonym i seg selv. Jeg surfet litt rundt her inne en kveld, leste blant en tråd om TV-serier. Dagen etter i lunsjen på jobb kom en kollega med en formulering som var lik noe som stod i den tråden, noe som i utgangspunktet var helt anonymt og ufarlig. Og jada - der fikk jeg et innblikk henne og mannens sexliv, og mer. Selv om mye var anonymisert (antall barn, husdyr..) var det klart henne. 

2) enkelte er drittsekker. Jeg var åpen om fertilitetsproblemer. Noen likte tydeligvis ikke at jeg kunne mer enn dem om eggløsningstester. Så når jeg kommenterte en brødoppskrift fikk jeg kommentaren "du kan jo ikke bake, du som ikke klarer å få egne barn en gang". Svarte jeg på hva jeg planla av julegaver var det "er det vits å feire jul når du ikke har barn en gang?". 

Anonymkode: f2a79...aa0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Frøyamor skrev:

Fordi man vil svare noe helt drøyt man ikke vil skal bli linket til profilen/brukernavnet. 

Den som svarer mest drøyt i denne tråden er ikke en anonym bruker, for å si det sånn....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Frøyamor said:

Det er ikke fordi andre er "viktige" at dette er et godt tips, men for at du skal klare å følge en debatt uten å anta at alle som er AB er samme person.

Anonymkode: f85bf...709

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Vet ikke. Aldri gjort det selv. 

Skrevet

Fordi man vil svare noe himla frekt uten konsekvenser. Konsekvenser som at man blir gjenkjent og derfor ignorert, fordi man vet personen oppfører seg som et rasshøl. 

Skrevet

Jeg husker at jeg stusset over dette selv tidligere. Jeg forsto hvorfor noen ønsket å poste som AB dersom det var et veldig sårt og/eller personlig tema, men kunne ikke fatte hensikten når man f.eks. skulle svare hvilket pålegg man helst vil ha på maten. Dog er det dessverre de der ute som skal "ta" folk for det utroligste, så jeg har mye mer forståelse for det nå. Dessverre er det også de som misbruker funksjonen, og bruker det til å være frekk, som flere allerede har påpekt. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Kaffefrøken skrev:

Fordi man vil svare noe himla frekt uten konsekvenser. Konsekvenser som at man blir gjenkjent og derfor ignorert, fordi man vet personen oppfører seg som et rasshøl. 

Den styggeste kommentaren jeg har fått her inne var faktisk under brukernavn. Helt topp at jeg visste hvem det gjaldt, så fikk jeg mulighet til å ignorere denne brukeren. 

Alle som skal slenge stygge kommentarer bør gjøre det under brukernavn. :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Den styggeste kommentaren jeg har fått her inne var faktisk under brukernavn. Helt topp at jeg visste hvem det gjaldt, så fikk jeg mulighet til å ignorere denne brukeren. 

Enig. Skal man først slenge dritt, så bør man ha baller nok til å gjøre det under fullt brukernavn. 

Skrevet
4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg har ikke for vane å være stygg mot folk, men tror enkelte kan oppfatte meg som frekk. Synes det er greit å poste med bruker slik at man lettere kan kommunisere med andre, uten å spore av i en tråd. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

Jeg har ikke for vane å være stygg mot folk, men tror enkelte kan oppfatte meg som frekk. Synes det er greit å poste med bruker slik at man lettere kan kommunisere med andre, uten å spore av i en tråd. 

Du er ikke frekk, men akkurat passe edgy! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ABere har mer brukervett.

Anonymkode: bfdf9...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...