AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Hva slags erfaringer har dere med det? Tenker på alt fra medisiner til kirugi osv. Anonymkode: 55ca0...e4a
SPOCA Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 (endret) Jeg lider av svettekjertelbetennelse (hidradenitis suppurativa) i armhulene, har hatt dette i ca 7-8 år. Rett før jul eskalerte det veldig, de siste årene har jeg hatt betennelse kontinuerlig, hvilket er forferdelig slitsomt og vondt. Etter jul gikk jeg gjennom noen lengre kurer med antibiotika og ble utredet på sykehuset. Grunnet koronaen har jo alt blitt satt på vent. Det rare er at siden mars har jeg hatt kun to mindre utbrudd som gikk over av seg selv etter et par dager med antibiotikakrem. Det er helt vidunderlig, jeg har ikke vært så bra på mange år, det å kunne bevege seg ute uten å tenke på å plaste meg under armene først eller føle seg sår er virkelig en vidunderlig følelse. Forøvrig har jeg gått ned over 80 kg, og jeg har aldri røykt. Både overvekt og røyking regnes som triggere, men jeg har ikke merket noe til at f.eks vektnedgang har hjulpet. Det som derimot har hjulpet er å stresse og roe ned. Med hjemmekontor har jeg en mye mindre stressende hverdag, og jeg er hellig overbevist om at det har medført at jeg har så og si blitt kvitt betennelsene. Litt usikker på om jeg nå skal gjennom operasjon, det vil tiden vise (når jeg nå skal tilbake på jobb, dvs ikke har hjemmekontor, etter ferien). Endret 11. juli 2020 av SPOCA
Neutral90 Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 X antall antibiotika med kortvarig effekt. 2 x kirurgisk fjerning med god effekt. Ikke symptomfri, men det er levelig nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå