AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Datteren min er snart 2 år, Jeg pleier og la vognen ligge i barnehagen fra mandag til fredag eller tar den med noen ganger, men en gang når jeg hentet datteren min så var det plutselig et annet barn som lå og sov i datteren min sin vogn, vognen er merka og alt, og en annen gang så hadde et annet barn i hennes avdeling på seg datteren min sin regnjakke. Jeg føler ikke de ansatte der er så flinke til og holde styr på klær og utstyr.. Hva om barnet mitt er trøtt og så ligger det et annet barn i hennes vogn? Jeg vet at barnehagen har ansvar for barna men har de ikke ansvar for utstyr og klær til barna? Votter, sokker og små ting er jeg forberedt for at det mistes, men jakker, sko, bukser? synes jeg det blir for dumt.. spesielt da alt er merket. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1f4cb...305
Eplejuice123 Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Så lenge du gjør din del av jobben, dvs at du merker tydelig med navn, holder orden på plassen og har nok av det som trengs, så ha synes jeg det er litt sløvt av bhg personalet. Jeg regner med at du har tatt det opp med de voksne på avd? 🙂 Jeg jobber i bhg selv, men min bhg er ikke så stor, så det har aldri oppstått problemer. Jeg har aldri brukt noen andres vogn, og ikke har jeg kledd på ungene andre sine klær. Derimot opplever jeg veldig ofte at foreldre ikke har nok skift til ungen sin, så låner vi fra reservelaget vårt, men får det ikke igjen før vi "maser" 3
Gjest bienvilleparish Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Hadde blitt irritert og sagt ifra faktisk. Det hendte at de lånte skift av hverandre i barnehagen min gikk i hvis noen plutselig mangla sokker eller hadde sølt ut skiftbuksa f.eks. Men vogna er jo privat og ikke veldedighet du har gitt barnehagen regner jeg med. Samme gjelder regnjakka
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Jobber i bhg, og noen ganger er det så travelt at man gjør feil. Som på alle andre arbeidsplasser... Anonymkode: 6ec95...ae1 10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Regner med vogna var bare en glipp. Hvorfor spør du ikke på en hyggelig måte? Det er viktig med god kommunikasjon. Spesielt nå med smittetiltak. Hvis det ikke var glipp, så sier du bare at dere ikke ønsker å låne ut vognen til andre barn. Det hendte en sjelden gang at de lånte yttertøy, da sa de fra om dette ved henting. "Idag har Per lånt regntøyet til ditt barn, hadde glemt hjemme. Ditt barn brukte parkdressen da det bare var fuktig i gresset". Det syntes jeg var greit da, men kanskje ikke nå mtp smitte. Anonymkode: e09d2...b2e 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 Forhåpentligvis var det en glipp både med klær og vogn, men på min jobb låner vi aldri ut sånt utstyr til andre. Om noen mangler noe så må vi ringe foreldrene og be de komme med det som trengs. Er det stadig vekk noe som mangler så blir det jo undringssamtale med dem.. Jeg syns ikke det er greit at andre barn hadde lånt mitt barn sine klær i barnehagen heller, kjedelig om noe skulle bli tatt med hjem eller ødelagt. Det hender vi har noe reservetøy/gjenglemt tøy som kan brukes, men i utgangspunktet sier vi at vi ikke har lånetøy, foreldrene er selv ansvarlig for å passe på at barna har alt de trenger hver dag. Anonymkode: 0010e...285 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Jeg hadde ikke akseptert at mitt barns tøy ble lånt ut til andre barn, spesielt ikke nå med korona og smittevern. Hva tenker barnehageansatte når de lar ett annet barn ligge i din unges vogn? Personlig ville jeg ansett det som en grov glipp i koronatider Alt utetøyet til mitt barn er kjøpt nytt og er fryktelig dyrt. Dette har jeg spart til i flere måneder, snakk om Reimadresser, kvalitets ull og yttertøy. Ikke noe er til låns. Anonymkode: b18b4...640 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke akseptert at mitt barns tøy ble lånt ut til andre barn, spesielt ikke nå med korona og smittevern. Hva tenker barnehageansatte når de lar ett annet barn ligge i din unges vogn? Personlig ville jeg ansett det som en grov glipp i koronatider Alt utetøyet til mitt barn er kjøpt nytt og er fryktelig dyrt. Dette har jeg spart til i flere måneder, snakk om Reimadresser, kvalitets ull og yttertøy. Ikke noe er til låns. Anonymkode: b18b4...640 Jeg har snakket med dem om at jeg ikke ønsker at vognen og klær blir lånt ut til andre barn, Det er jo mitt barn sine klær og vogn, Det er jo ikke mitt ansvar om andre foreldre ikke har det barnet dems trenger i barnehagen. Og da burde barnehageansatte heller snakke med foreldrene dems en og låne vekk andre barn sine klær til de som ikke har og det er utrolig kjipt og ta barnets mitt klær på andre, plutselig blir de ødelagte ellers mister de dem.. Spesielt dyr regnjakke eller vinterdress.. Anonymkode: 1f4cb...305
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 Det er ikke bare en glipp da? Der jeg jobber låner vi ikke ut klær/vogn (selvfølgelig) mellom barna. Vi har et lager med låneklær (som vi ikke snakker så høyt om) som vi kan benytte hvis det er noe klær som mangler, men foreldre må holde sitt barn med tilstrekkelig med klær til å ha det godt både inne og ute (i all slags vær). Hvis noen barn mangler vogn så ringer vi foreldre og ber dem komme med det. Anonymkode: 5a666...f11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 Grunnen til at bhg ikke kan kjøpe inn så mye reserveklær er vel fordi at mye blir da ikke levert tilbake fra foreldrene. Jeg har selv opplevd at ting ikke blir levert tilbake, selv om det er sjelden så skjer det ofte nok til at det hadde blitt dyrt for bhg. Anonymkode: 11112...8d8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at bhg ikke kan kjøpe inn så mye reserveklær er vel fordi at mye blir da ikke levert tilbake fra foreldrene. Jeg har selv opplevd at ting ikke blir levert tilbake, selv om det er sjelden så skjer det ofte nok til at det hadde blitt dyrt for bhg. Anonymkode: 11112...8d8 Barnehagene kjøper vel ikke inn reserveklær, da det er foreldrene sitt ansvar å ha klær til sitt barn. Men det hender jo det er noe gjenglemt som ingen savner, eller noe som foreldre donerer bort når barnet har vokst ut av det som ligger i barnehagen som reservetøy. Barnehagene har da nok presset økonomi fra før om de ikke skulle kjøpt inn klær for glemske foreldre 😂 Anonymkode: 0010e...285
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 Jeg hadde ved 1.gangs glipp (forhåpentligvis var det det) snakka med barnehagen, spurt hva som hadde skjedd, og at det ikke er greit. Kanskje en vikar som blanda navna til barna? Eller en ny ansatt? Det kan jo skje. Har selv sett at mitt barn har hatt ullundertøy til et annet barn på seg,det er ikke helt greit synes jeg,men da spør jeg om barnet mangler noe klær,ettersom det er skjedd, men da er det eks to som har lik størrelse, og at det er en glipp. Og i en travel hverdag, tenker jeg at slik er det. Men ved gjentatte episoder, særlig med uteklær, vogn og sko osv, så hadde jeg nok tatt det videre. Anonymkode: e72b8...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå