AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Jeg har besøk av min bror og hans to unger nå, på 7 og 9. Herregud for et spetakkel! Det er sutring, grining, krangling fra morgen til kveld. De skal bo her en uke og jeg er i ferd med å gå på veggen etter 3 dager. De smeller med dører, skriker og hyler for de minste tung. Som f.eks den ene har iPaden, de vil ha is, de kjeder seg, liker ikke middagen. Bror er ute på aktiviteter med dem hver dag, det er fornøyelsespark, stranda, lekeland. Men de sutrer når de er der også, bare skrik og mas om ting de vil kjøpe. Så er det ikke så mye som ett takk når de får ting. Jeg hadde ikke orket dette, hvordan holder dere med barn ut? Dette er helt grusomt? Jeg har en liten en på snart halvt år selv, er redd han ender opp som fetterne sine Anonymkode: b211b...cae
Gliffy Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Det er stor forskjell på unger da. Noen er rolige av seg mens andre gjør masse ut av seg hele tiden. Du får bare krysse fingrene for at din ikke blir like masete, og prøve å slå ned på sutring og grining fra starten av så hen ikke venner seg til at det er noe man får oppmerksomhet av. 3
GammelKaktus Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Når man bare har en så går jo det meste stille for seg, men merker jo at når vi har besøk av et søskenpar hos oss så blir det liv, de krangler om alt. Veldig greit for mitt barn har innsett at han trives best som enebarn.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Er alle menn virkelig utro? Anonymkode: 9f054...64c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Nå er selvfølgelig jeg partisk, siden det er mine barn, men mine barn oppfører seg. De kan krangle, og de kan være bråkete. Men de tar til seg tilsnakk, og går feks ut om de bråker mye. Mine er ikke lengre ville, og jeg merker at de blir eldre og mer rolige på en måte. Sutring etter ting gjør de ikke. (Før når de var yngre, men ikke nå) Anonymkode: c380c...108 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 Har ei jente på 9 år. Hun er ikke slik i det heletatt. Hun er rolig og høflig og maser sjelden. Ingen av søsknene har vært bråkebøtter heller. Anonymkode: e7256...1ba
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 Mi på 10 år kan både sutre og smelle med dører. Hjemme. Aldri på besøk. Da oppfører hun seg eksemplarisk. At hun tar litt ut hjemme er uproblematisk. Jeg vet jeg har gjort det riktig når hun oppfører seg bra ute blandt folk😊 Hadde 1 episode da hun var 5 år. Da tok jeg henne under armen og gjorde kort prosess. Vi dro hjem. Det husker hun enda for det var kjipt. Anonymkode: bd0ac...0d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 Barn er like ulike som oss voksne tenker jeg 😄 Hva med å snakke med bror din om han trenger litt hjelp til å sette noen regler for oppførsel. Gjerne der positiv oppførsel gir positiv konsekvens, f. eks ingen krangling på tur = 1 time på nettbrett. Dekke bord, sitte fint og spise middag, rydde etterpå = vannis til dessert. Anonymkode: 9f681...f24 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Mine barn oppfører seg ikke sånn. Og ene har ADHD, og andre Asperger. Men de oppfører seg bra, begge 2, og takknemlige for det de får. Anonymkode: 35c37...03a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå