AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Min datter på 14 har fått forkjølelse, uten muskelsmerter, men med mild feber. Vi bor på Østlandet, i en kommune med noe smitte, og er på vei nordover. (Vært 5 dager på reise). Har familie i risikosonen som vi skal besøke, og vi bor på hytter og hotellet på vei nordover. Hvordan bør vi forholde oss nå? Anonymkode: 997af...65b
Kala Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Si fra til de dere har avtalt og møte, så får det være opp til de. 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Jeg ville faktisk reist hjem igjen. 38
Tatja Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 (endret) 2 minutter siden, Kala skrev: Si fra til de dere har avtalt og møte, så får det være opp til de. Men Endret 8. juli 2020 av Tatja
Meadow Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Hva med å ta en test i den kommunen dere er i, og bli der til dere får svar? 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 Vil vi få tilbud om test, hvis vi ber om det? Anonymkode: 997af...65b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, Meadow skrev: Hva med å ta en test i den kommunen dere er i, og bli der til dere får svar? Hvor lang tid tar det å få svar? Anonymkode: 997af...65b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter på 14 har fått forkjølelse, uten muskelsmerter, men med mild feber. Vi bor på Østlandet, i en kommune med noe smitte, og er på vei nordover. (Vært 5 dager på reise). Har familie i risikosonen som vi skal besøke, og vi bor på hytter og hotellet på vei nordover. Hvordan bør vi forholde oss nå? Anonymkode: 997af...65b Dere holder dere i ro der dere er nå, kontakter koronatelefonen og hun testes. Så kan dere reise videre hvis testen er negativ. Anonymkode: 994d3...b1a 35
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil vi få tilbud om test, hvis vi ber om det? Anonymkode: 997af...65b Kanskje Anonymkode: fcc1b...892
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 https://www.nrk.no/norge/nakstad_-kommunene-har-plikt-til-a-teste-sommergjester-som-blir-syke-1.15077957 Anonymkode: 994d3...b1a 4
Meadow Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det å få svar? Anonymkode: 997af...65b 1-2 dager virker det som, ut i fra hva folk jeg kjenner har opplevd. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #12 Skrevet 8. juli 2020 Dette er skrekken vår i små kommuner uten smitte, at alle Østlendingene på ferie bringer med seg sykdom. Dere trenger ikke å avlyse hele turen, men hold dere isolert uten kontakt med risikogrupper på veien. Eventuelt at hun får testet seg. Feber er ikke så vanlig med forkjølelse, men det er det jo med Covid-19. Anonymkode: 7f495...1a7 22
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er skrekken vår i små kommuner uten smitte, at alle Østlendingene på ferie bringer med seg sykdom. Anonymkode: 7f495...1a7 Bare vent til neste uke. Da ramler det inn med turister fra hele Europa når grensene våre åpnes... Viruset skal smøres pent utover hele Norge. God sommer! Anonymkode: b06c4...342 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det å få svar? Anonymkode: 997af...65b Kommer helt an på. Men siden det er torsdag i morgen, må dere påberegne å vente til over helgen iallfall. Det er heller ikke sikkert dere får tatt testen i morgen om dere ber om det, det kommer an på kapasitet. Anonymkode: 24095...d57
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare vent til neste uke. Da ramler det inn med turister fra hele Europa når grensene våre åpnes... Viruset skal smøres pent utover hele Norge. God sommer! Anonymkode: b06c4...342 Tyskere i bobil holder seg for seg selv. De går ikke på de lokale restaurantene en gang. Østlendinger med familie nordpå mingler på en helt annen måte. Anonymkode: 7f495...1a7 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 18 minutter siden, Meadow skrev: 1-2 dager virker det som, ut i fra hva folk jeg kjenner har opplevd. På Aleris/Volvat får du svar innen et par timer, men det koster en liten tusenlapp💸 Anonymkode: 48879...95e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter på 14 har fått forkjølelse, uten muskelsmerter, men med mild feber. Vi bor på Østlandet, i en kommune med noe smitte, og er på vei nordover. (Vært 5 dager på reise). Har familie i risikosonen som vi skal besøke, og vi bor på hytter og hotellet på vei nordover. Hvordan bør vi forholde oss nå? Anonymkode: 997af...65b Hvordan tenker du selv at dere bør forholde dere? Hvis du har en datter på 14 år er du godt voksen, men ansvarlig? Nei, overhodet ikke. Har dere tenkt å smitte folk hele veien til bestemmelsesmålet? Jeg er rystet over at du selv ikke klarer å tenke at dere må stoppe, ta kontakt med legevakt og få en test. Vi har ingen smitte her nå, svært få som har vært syke i nord. Vi er muligens litt flinkere å ta hensyn og følge de råd som blir gitt, men hva hjelper det når vi blir invadert av sånne som dere? Du virker mer opptatt av hvor lang tid det tar å få svar, enn å ta prøven og evt måtte være i ro et par dager. Kan roe deg med at det tar max to dager å få svar. Tar hun prøven i moren får dere svar lørdag. De tester og gir svar alle dager. Beklager skarpt svar, men jeg er i risikogruppen og er livredd for sånne tankeløse folk som dere. Som tenker vi har vært på reise i fem dager - underforstått - vi fortsetter. Går sikkert bra??? Vis hensyn. Ta ansvar. STOPP og hold dere i ro til dere har fått svar, dere kan legge igjen smitte i hytter og på hotell, smitte mange. Flere av dere kan være smittet uten at det har brutt ut. Anonymkode: 735f8...0e4 33
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #18 Skrevet 8. juli 2020 Snu og dra hjem! Hilsen nordlending som ikke vil ha viruset hit. P Anonymkode: b309c...d54 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #19 Skrevet 8. juli 2020 Jeg bor i Bergen og ringte Corona telefon idag for å få tatt en prøve på min sønn Jeg fikk beskjed at de muligens ikke hadde tid til å teste han i morgen, og at han tidlig fikk svar på mandag. Det var litt overraskende da jeg g leser overalt at nå har de så god kapasitet, så det er bare å komme å teste. Kanskje bedre kapasitet i Nord-Norge? Anonymkode: 48879...95e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #20 Skrevet 8. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen og ringte Corona telefon idag for å få tatt en prøve på min sønn Jeg fikk beskjed at de muligens ikke hadde tid til å teste han i morgen, og at han tidlig fikk svar på mandag. Det var litt overraskende da jeg g leser overalt at nå har de så god kapasitet, så det er bare å komme å teste. Kanskje bedre kapasitet i Nord-Norge? Anonymkode: 48879...95e Kapasiteten er ikke god her lenger (by på østlandet), siste uken har det eksplodert med forkjølelse, og turister, så nå testes det nesten mer enn noen gang. Anonymkode: 3d90b...564 4
Anbefalte innlegg