Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på 2 år og 9 mnd som inntil for en måned siden har hatt null problemer knyttet til avføring. Det var som regel daglig eller annenhver dag, noen gang hver tredje dag. Men så ble hun veldig sår bak pga hun hadde ganske hyppig avøring et par døgn og det blødde litt. Deretter ble det trasig for henne å bæsje. Nå går det som regel noen dager i mellom, eller hun bæsjer mange ganger i veldig små porsjoner. Problemet er at hun etter denne hendelsen med sår stump har begynt å holde seg veldig. Så innimellom har vi hver 3-4 dag ei lita ei som holder seg som bare det. Hun spenner hele kroppen og klager, eller i dag har hun grått. Og det er ikke noe gøy å se på.

Mitt inntrykk er at det hovedsaklig sitter i hodet etter denne runden med sår stump. Hun har hatt perioder hvor alt har vært ganske normalt den siste måneden, men så blir det plutselig vanselig igjen. Men holder hun på lenge med å holde seg så blir det jo også fysisk i den forstand at det vil påvirke tarmen. Så langt har hun ikke hatt veldig hard avføring.

Må legge til at hun dessverre er nokså kresen matveien. Hun spiser gjerne grovbrød, men er vanskelig eller umulig å få i henne en del tradisjonelle produkter som fremmer god mage.

Forsøker å ikke stresse henne, men snakke rolig om at det er lurt å bæsje, og at den må ut uansett. Men alt blir feil. Vet ikke helt hva vi skal gjøre. Har foreløpig ikke oppsøkt lege da jeg ikke tror legen når fram mentalt når vi ikke gjør det. Men nå tenker jeg at det kanskje er på tide snart. Vil gjerne høre om noen her har har tilsvarende problem og om dere har råd til løsninger, hvordan det evt løste seg for dere.

Anonymkode: 5295d...05c

Videoannonse
Annonse
Gjest the1andonly
Skrevet

kanskje en periode med avføringsmiddel?? mykgjøring? hvis hun holder seg, blir det hardt og vondt verre. kanskje hun trenger litt hjelp til det har grodd og hun ikke lenger er sår. da kjenner hun kanskje ikke smerte lengre og det blir bedre? ta en tur til legen tenker eg for å få råd om hva som kan hjelpe henne?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, the1andonly skrev:

kanskje en periode med avføringsmiddel?? mykgjøring? hvis hun holder seg, blir det hardt og vondt verre. kanskje hun trenger litt hjelp til det har grodd og hun ikke lenger er sår. da kjenner hun kanskje ikke smerte lengre og det blir bedre? ta en tur til legen tenker eg for å få råd om hva som kan hjelpe henne?

Takk for tips! Hun er ikke sår lengre, var det kun noen få dager. Det gikk fort over, men ikke vegringen for avføring.

TS

Anonymkode: 5295d...05c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...