Gå til innhold

Får restauranter kompensert fra staten pga avbestillinger pga korona-symptomer??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har booket bord på en dyyyr restaurant og får symptomer på korona - har restauranten rett til å kreve betaling for tapt fortjeneste? Eller har de noen kompensasjonsordning fra staten for å kompensere for sånne typer avbestillinger? 

Anonymkode: 3a586...069

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle dette gå av skattepenger? Det er alltid en risiko å drive business, her burde restauranten bli stengt til pandemien er slutt så kan kunden kreve pengene tilbake.

Anonymkode: 47677...b19

Skrevet

Hvis du har betalt et depositum på forskudd, så får du neppe dette tilbake fra restauranten, avhengig av hvor lenge det er til bookingen. Sjekk hva du godtok av T&C ved bestilling, men ikke anta at staten dekker for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle dette gå av skattepenger? Det er alltid en risiko å drive business, her burde restauranten bli stengt til pandemien er slutt så kan kunden kreve pengene tilbake.

Anonymkode: 47677...b19

15 minutter siden, Kelsier skrev:

Hvis du har betalt et depositum på forskudd, så får du neppe dette tilbake fra restauranten, avhengig av hvor lenge det er til bookingen. Sjekk hva du godtok av T&C ved bestilling, men ikke anta at staten dekker for deg. 

Jeg tenker egentlig mer på om restauranten kan kreve betaling av meg hvis jeg avbestiller typ samme dag fordi jeg har symptomer på korona. Har ikke forhåndsbetalt noe.

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker egentlig mer på om restauranten kan kreve betaling av meg hvis jeg avbestiller typ samme dag fordi jeg har symptomer på korona. Har ikke forhåndsbetalt noe.

TS

For å få svar på det, må du lese vilkårene du godtok ved bestilling. 

• Opprett ny...