AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Hva er egentlig sannsynlig å klare å gå ned på et år? Jeg er rett i overkant av 100kg og etter flere år med overvekt, og graviditet og fødsel så vil jeg ned så mye som mulig før vi begynner å prøve igjen på barn nummer 2. Jeg er bare 160 høy, så for å bli normalvektig må jeg ned veldig mye. Det føles ut som et evighetsprosjekt, men jeg bare må komme i gang. Jeg blir kvalm av å se meg selv i speilet. Så hvor mye har dere andre klart å gå ned på ca et år? Andre erfaringer eller tips mottas med stor takk😊 Anonymkode: 7218b...1db
addict Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Jeg gikk ned ca 30 kilo på 1 år, og da hadde jeg fullstendig pause i deler av november og desember mtp jul osv. Har også hatt uker med slankefri her og der, og nesten alltid i helgene. Har ikke trent noe særlig. Vil tro at 40 kilo kan være realistisk hvis man bestemmer seg for å legge ned det arbeidet som trengs og faktisk gjennomfører 😊 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, addict skrev: Jeg gikk ned ca 30 kilo på 1 år, og da hadde jeg fullstendig pause i deler av november og desember mtp jul osv. Har også hatt uker med slankefri her og der, og nesten alltid i helgene. Har ikke trent noe særlig. Vil tro at 40 kilo kan være realistisk hvis man bestemmer seg for å legge ned det arbeidet som trengs og faktisk gjennomfører 😊 Du tuller!? 😮 kjempebra jobba ❤️ Anonymkode: b7003...078
addict Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tuller!? 😮 kjempebra jobba ❤️ Anonymkode: b7003...078 Tusen takk 😊 tenk hva du kan klare og hvor du kan være på samme tid neste år 😍 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Er i samme båt og må ned av akkurat samme grunn. Har ingen gode råd, men heier på deg! Anonymkode: 19b17...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i samme båt og må ned av akkurat samme grunn. Har ingen gode råd, men heier på deg! Anonymkode: 19b17...2fc Takk det samme!!🙏🏻❤️ Anonymkode: 7218b...1db
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 12 minutter siden, addict skrev: Jeg gikk ned ca 30 kilo på 1 år, og da hadde jeg fullstendig pause i deler av november og desember mtp jul osv. Har også hatt uker med slankefri her og der, og nesten alltid i helgene. Har ikke trent noe særlig. Vil tro at 40 kilo kan være realistisk hvis man bestemmer seg for å legge ned det arbeidet som trengs og faktisk gjennomfører 😊 DET er imponerende!!!😍 Du må jo føle deg helt fantastisk nå!? Håper jeg kan klare det samme!😊 Hva er ditt beste tips? Hvordan har du spist/beveget deg? Og har du tellet kalorier osv? Anonymkode: 7218b...1db
Skogkløver Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 I snitt vil jeg tro at 0,5 eller 1 kg i uken er gjennomførbart i starten, så vil det nok gå saktere. 30-40 kg på et helt år kanskje? Men det er mange variabler. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Det går ofte fort i begynnelsen og så blir det tregere etterhvert. 30 kg er ganske realistisk. 40 er ikke utenkelig det heller, men tøffere. Ikke glem at du skal holde vekten. Du må jobbe med det lenge etter at du har nådd målet. Vanene du lærer deg må være vaner du kan leve med. Anonymkode: 5f2a2...3e2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 Kutt flytende kalorier. Kun vann, svart kaffe eller usøtet te. Kutt ut godteri og snacks, evt bytt det ut med en frukt eller en neve nøtter. Kutt ned på saus og karbohydrater til middag. Fokuser på å få et sunnere kosthold gradvis. Finn sunne middager du fremdeles koser deg med. Ikke ta deg vann over hodet, men innfør ting litt etter litt. Fremskritt er bedre enn perfeksjon. Lykke til! Anonymkode: ed2ec...925 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 Jeg har gått ned 36 kg på 1 år. Er litt lavere enn deg og veide litt mindre. Vil tro mitt BMI utgangspunkt var ganske likt ditt. Jeg har også hatt pauser her og der, bl.a. hele desember, hvor jeg kun har fokusert på å holde vekten. Har trent en del for å få strammet opp og har derfor gått en del opp i muskelmasse i tillegg. Du må være forberedt på at vektnedgangen går tregere etterhvert som du blir lettere. Jeg gikk ned 1 kg i uka i snitt det første halvåret. Etter jul har jeg gått ned ca. 0,5 kg hver uke i snitt. Mine tips: Finn årsakene til at du er blitt så stor og gjør endringene som kreves på det punktet. Du skal ikke på slankekur, du skal gjennomføre en livsstilsendring. De endringene du gjør må du kunne leve med, hvis ikke vil du bare gå opp i vekt igjen. Ikke start på en diett du ikke kan leve med i flere år f.eks. Selv holder jeg meg til kaloritelling og spiser det jeg vil innenfor mitt kaloribudsjett. Ikke gi opp fordi det går galt en dag eller ti. Jeg har gått på flere smeller der mitt kaloribudsjett er blitt sprengt og vel så det. Det gjør ikke noe så lenge det ikke skjer veldig ofte. Jeg bare lar være å logge kaloriene, så tar jeg meg sammen dagen etter. Livet er slik at man noen ganger får litt for mye av det gode Noen ganger opplever man at vekta står stille eller kanskje går opp, selv om man har gjort "alt" riktig. Det er helt normalt. Igjen så er det viktig at man ikke gir opp. Vekta slipper tilslutt Anonymkode: 5b020...9a0 4
Tyah Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har gått ned 28 kg på 10 mnd. Mitt utgangspunkt var 84 kg på 165 cm. Veier nå 56 kg. Jeg vil tro 30-40 kg på ett år er ett realistisk mål. Man klarer det man bestemmer seg for 💘 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #13 Skrevet 9. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned 36 kg på 1 år. Er litt lavere enn deg og veide litt mindre. Vil tro mitt BMI utgangspunkt var ganske likt ditt. Jeg har også hatt pauser her og der, bl.a. hele desember, hvor jeg kun har fokusert på å holde vekten. Har trent en del for å få strammet opp og har derfor gått en del opp i muskelmasse i tillegg. Du må være forberedt på at vektnedgangen går tregere etterhvert som du blir lettere. Jeg gikk ned 1 kg i uka i snitt det første halvåret. Etter jul har jeg gått ned ca. 0,5 kg hver uke i snitt. Mine tips: Finn årsakene til at du er blitt så stor og gjør endringene som kreves på det punktet. Du skal ikke på slankekur, du skal gjennomføre en livsstilsendring. De endringene du gjør må du kunne leve med, hvis ikke vil du bare gå opp i vekt igjen. Ikke start på en diett du ikke kan leve med i flere år f.eks. Selv holder jeg meg til kaloritelling og spiser det jeg vil innenfor mitt kaloribudsjett. Ikke gi opp fordi det går galt en dag eller ti. Jeg har gått på flere smeller der mitt kaloribudsjett er blitt sprengt og vel så det. Det gjør ikke noe så lenge det ikke skjer veldig ofte. Jeg bare lar være å logge kaloriene, så tar jeg meg sammen dagen etter. Livet er slik at man noen ganger får litt for mye av det gode Noen ganger opplever man at vekta står stille eller kanskje går opp, selv om man har gjort "alt" riktig. Det er helt normalt. Igjen så er det viktig at man ikke gir opp. Vekta slipper tilslutt Anonymkode: 5b020...9a0 Så sykt bra jobba!!!❤️ Takk for gode tips🙏🏻 Anonymkode: 7218b...1db
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #14 Skrevet 9. juli 2020 Jeg gikk ned 50 kilo på ett år. Jeg hadde prøvd og feilet lenge, gikk opp og ned noen kilo om igjen og om igjen leeenge. Bestemte meg for at jeg skulle bruke et år på å fokusere fullstendig på helsen min. At det skulle være første prioritet hele dette året. Jeg begynte da å trene med en pt et par ganger i uka, og trente selv utenom disse timene. Hun hjalp meg også med kostholdet. I tillegg så var hun god på å motivere meg til å fortsette hvis jeg gikk på en smell og ville gi opp hele prosjektet. Vektnedgangen gikk i rykk og napp, noen uker raste jeg ned mens andre uker rikket ikke vekta seg overhodet. Det har vært en slitsom men veldig positiv reise Anonymkode: d14ca...aa9 3
Hunmedham Skrevet 9. juli 2020 #15 Skrevet 9. juli 2020 (endret) De to viktigste tingene er å redusere kostholdet og å begynne å gå. Jeg har klokkertro på å gå tur. Gradvis lengre, gradvis i mer krevende terreng. Oppoverbakker i naturen. Slike ting. Jeg har sett sterkt overvektige kvinner på treningssenter, som jobber litt forvirret med apparater og vekter (selvsagt hjelper veiledning). Men det er ingen hensikt å løfte på en liten manual når det man trenger er kardio-trening. Forbrenning. Da er det bedre å begynne å mosjonere, og så - når kiloene har flydd av - gradvis begynne å trene styrke. Men ikke først. Jeg vil tro at dersom du legger inn 30-60 minutter gåtur hver dag, eller nesten hver dag, vil du ta av et tosifret antall kilo i løpet av en måned eller to. Prøv deg frem, og begynn kortere hvis du kjenner det, men ha som ambisjon å øke varigheten. For varighet er viktig. Du må over en viss varighet for å få effekt. Øk deretter fart og intensitet. Snart kan du lange ut! Gå trapper, gå til butikken, gå til jobb. Vei deg regelmessig og bli motivert av resultatene. Du vil kunne ta av de første 20 kiloene raskere enn du tror. Når du er klar prøver å å løpe. Finn deg gjerne et sted der du kan holde på for deg selv. Gå dit, ikke kjør! Og begynn å jogge. Det vil øke vektreduksjonen kraftig. Når du er under 80 kilo supplerer du kardio-treningen med styrke. Da ber du om å få et program på treningssenter, for nå må kroppen ha hjelp av økt muskelmasse. Trening med slynge og egenvekt er bra saker! Men ikke stans løpingen, eller gåvanene. Fortsett! Og følg med på vekten, den er morsom og motiverende. Hvis du gjør dette vil du kunne ta av 30 kilo på et halvår. Jeg gikk ned 17 kilo på tre måneder på denne måten. Men du må ønske det og være disiplinert. Vit at dette er fullt mulig, og at kiloene kommer til å rase av mye raskere enn du tror er mulig. Når du er så overvektig som du er, vil du få mye gratis når du først begynner å bevege deg. Det er senere at det vil gå langsommere, men da har du forhåpentligvis fått et annet kosthold, gode treningsvaner og en mye lettere og ganske slank kropp. Nå i begynnelsen vil du kunne se forskjell fra uke til uke. Men endre kostholdet. Begynn å gå. Så mye du orker. Få opp pulsen, bli svett, og gå så lenge du orker. Endret 9. juli 2020 av Hunmedham 2
addict Skrevet 9. juli 2020 #16 Skrevet 9. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: DET er imponerende!!!😍 Du må jo føle deg helt fantastisk nå!? Håper jeg kan klare det samme!😊 Hva er ditt beste tips? Hvordan har du spist/beveget deg? Og har du tellet kalorier osv? Anonymkode: 7218b...1db Ja føler meg som et nytt menneske 😊 og det å handle klær er en helt ny verden. Jeg har skrevet mye om det i dagboken min her inne, så hvis du er interessert i å lese litt rundt det så finner du den her 😊 Føler det er litt mer komplekst til å gjengi i alle tråder 😊 men basicly så har det jo handlet om å ta ansvar for egne handlinger og faktisk bare ta seg sammen, telle kalorier og gjennomføre uten å komme med en haug med unskyldninger 😊 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå