Gå til innhold

Bør jeg teste meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bittelitt kribling bak i halsen og akkurat nok snørrete til at jeg måtte snyte meg to ganger den siste timen, ellers helt god form (føler meg ikke dårlig på noen måte). Bør jeg teste meg eller vente og se om jeg får sterkere symptomer? 

Syns det er vanskelig å forstå om det jeg beskriver kategoriseres som «symptomer på luftveisinfeksjon».

Anonymkode: 1ab1b...d24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bittelitt kribling bak i halsen og akkurat nok snørrete til at jeg måtte snyte meg to ganger den siste timen, ellers helt god form (føler meg ikke dårlig på noen måte). Bør jeg teste meg eller vente og se om jeg får sterkere symptomer? 

Syns det er vanskelig å forstå om det jeg beskriver kategoriseres som «symptomer på luftveisinfeksjon».

Anonymkode: 1ab1b...d24

Selvfølgelig bør du testes. Alle mennesker, med eller uten symptomer, bør testes hver dag.

Anonymkode: 18edb...8e1

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet

Vanskelig og si noe, og bør helst ikke høre på folk som er på nettet da mange av oss ikke er kvalifiserte til å gi de riktige rådene. Hør med fastlegen din om du bør undersøkes eller ikke.

Skrevet

Jeg ringte legevakt nå for noen timer siden da jeg har vondt i halsen, tett og noe smerter i kroppen. Det er vanskelig å avgjøre syntes jeg siden jeg har kroniske smerter i ryggen fra før og kraftig pollenallergi.. Men min yngste sønn er også snørrete, tørrhoste og er veldig trøtt. Fikk beskjed på legevakta at de tester selv om det bare er et symptom, men du må ha hatt symptomer noen dager. Og de tester visst ikke på legevakta, må ringe fastlege på mandag.. Syntes det er sykt opplegg da jeg har vært på jobb tidligere i uka på et sykehjem, ønsket tidlig testing slik at jeg evt kan advare kollegaene mine og sørge for at pasientene blir observert grundig. 

Du kan godt ringe legevakt å høre der, men mest sannsynlig blir du bedt om å ringe fastlege på mandag og holde deg hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bør du testes. Alle mennesker, med eller uten symptomer, bør testes hver dag.

Anonymkode: 18edb...8e1

LOL. 

Anonymkode: 1110f...87c

• Liker 2
  • Opprett ny...