AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #61 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi det, generelt sagt, er reising som gjør at pandemien sprer seg raskt over hele verden. Jeg snakker ikke om risiko for egen sykdom, men å drive på med unødvendige aktiviteter som kan bidra til å spre viruset. Jeg ville følt skam over å bestille en unødvendig utenlandsreise i sommer. Jeg vet jo at mange tenker annerledes, og det må de gjerne gjøre. Jeg ser likevel negativt på folk som setter egen reiselyst over smittevernjobbeb som samfunnet må gjøre. Anonymkode: c11aa...784 Nå tyder data på at grensepasseringer ikke er en stor smittespreder nå, i Europa tillegges de ca 30% av tilfellene, mens resten skyldes lokal smitte som da allerede er der. Ja, det er naturlig nok reising som skyldes at en pandemi sprer seg i i utgangpsunktet, men det tidspunktet har passert for lengst. Smitten er allerede over hele verden, og da er det egentlig for sent å tenke på å beholde strenge reiseregler for å begrense smitte, noe altså dataene også underbygger i europeisk sammenheng. Jeg syntes egentlig mer synd på folk med holdninger som deg som ønsker at andre skal skamme seg. TIl din opplysning er det langt fra all reisevirksomhet som har begrunnelse i turisme, men ganske mange som jobber, har slekt/partnere og andre viktige ting å gjøre i andre land. Anonymkode: 38913...f29 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #62 Skrevet 10. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tyder data på at grensepasseringer ikke er en stor smittespreder nå, i Europa tillegges de ca 30% av tilfellene, mens resten skyldes lokal smitte som da allerede er der. Ja, det er naturlig nok reising som skyldes at en pandemi sprer seg i i utgangpsunktet, men det tidspunktet har passert for lengst. Smitten er allerede over hele verden, og da er det egentlig for sent å tenke på å beholde strenge reiseregler for å begrense smitte, noe altså dataene også underbygger i europeisk sammenheng. Jeg syntes egentlig mer synd på folk med holdninger som deg som ønsker at andre skal skamme seg. TIl din opplysning er det langt fra all reisevirksomhet som har begrunnelse i turisme, men ganske mange som jobber, har slekt/partnere og andre viktige ting å gjøre i andre land. Anonymkode: 38913...f29 Jeg ønsker ikke at andre skal skamme seg. Når sa jeg det? Jeg sier at jeg ville skammet meg. Men jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skammer seg. Jeg ønsker bare at folk holder seg hjemme en sommer uten denne jævla sytingen. DEN kan de skamme seg over. Bare reis, men ikke krev at vi heier på alt du gjør. Bortskjemte folk som ikke kan stå for det de gjør, men må ha alles aksept i tillegg. Beklager - Men det er lov å ha en annen mening. Det er lov å mislike valgene dine. Anonymkode: c11aa...784
Fredelig Skrevet 10. juli 2020 #63 Skrevet 10. juli 2020 På 8.7.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev: Er det noen her som bestilte ferie utenlands før korona ble en pandemi og som nå tenker å reise? Jeg hadde aldri bestilt en reise nå, selv om mange land åpner for innreise og Norge åpner for utreise. Jeg får uansett ikke feriert i Norge da jeg ikke får igjen penger fra forsikringen når Norge nå ikke fraråder ferie lenger, så det har ikke noe å si. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg skal reise eller hva. Jeg forstår liksom ikke hvorfor UD nå plutselig skal akseptere at folk reiser utenlands på ferie/reiser som ikke er nødvendige, selv om situasjonen bare akkurat har lettet. Jeg syns det er utrolig dårlig gjort sånn at folk må reise for å få noe ut av pengene, eller tape de fordi forsikrningen ikke dekker det lenger. Er det noen i samme situasjon? Anonymkode: ea3ab...2ff Vi er i samme situasjon. Riktignok skal ferien finne sted i høstferien, så foreløpig "sitter vi på gjerdet". Ville ikke dratt slik situasjonen er nå, og tviler vel egentlig på at situasjonen er en annen til høsten.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #64 Skrevet 10. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke at andre skal skamme seg. Når sa jeg det? Jeg sier at jeg ville skammet meg. Men jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skammer seg. Jeg ønsker bare at folk holder seg hjemme en sommer uten denne jævla sytingen. DEN kan de skamme seg over. Bare reis, men ikke krev at vi heier på alt du gjør. Bortskjemte folk som ikke kan stå for det de gjør, men må ha alles aksept i tillegg. Beklager - Men det er lov å ha en annen mening. Det er lov å mislike valgene dine. Anonymkode: c11aa...784 Du sa du så negativt på de som velger å reise. Det er veldig ufint. Anonymkode: 613cc...6fe 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #65 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke at andre skal skamme seg. Når sa jeg det? Jeg sier at jeg ville skammet meg. Men jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skammer seg. Jeg ønsker bare at folk holder seg hjemme en sommer uten denne jævla sytingen. DEN kan de skamme seg over. Bare reis, men ikke krev at vi heier på alt du gjør. Bortskjemte folk som ikke kan stå for det de gjør, men må ha alles aksept i tillegg. Beklager - Men det er lov å ha en annen mening. Det er lov å mislike valgene dine. Anonymkode: c11aa...784 Skrivefeil: Det er kun 3% - ikke 30% - som tilskrives grensepasseringer i Europa nå. Aksept? Jeg driter ganske langt i hva du mener, og jeg er ingen facebookhore heller. Det eneste jeg krever er at jeg slipper diverse uoppfordrede kommentarer på det. Og gir du meg det, så får du dritt tilbake. Anonymkode: 38913...f29
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #66 Skrevet 10. juli 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke at andre skal skamme seg. Når sa jeg det? Jeg sier at jeg ville skammet meg. Men jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skammer seg. Jeg ønsker bare at folk holder seg hjemme en sommer uten denne jævla sytingen. DEN kan de skamme seg over. Bare reis, men ikke krev at vi heier på alt du gjør. Bortskjemte folk som ikke kan stå for det de gjør, men må ha alles aksept i tillegg. Beklager - Men det er lov å ha en annen mening. Det er lov å mislike valgene dine. Anonymkode: c11aa...784 Det er det da ingen som har krevet. Det er du som uoppfordret har kommet inn i denne tråden for å spre edder og galle. Anonymkode: c5c13...75d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #67 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sa du så negativt på de som velger å reise. Det er veldig ufint. Anonymkode: 613cc...6fe Ufint å ha en annen mening? Ærlig talt Anonymkode: c11aa...784
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #68 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det da ingen som har krevet. Det er du som uoppfordret har kommet inn i denne tråden for å spre edder og galle. Anonymkode: c5c13...75d En annen mening enn din er ikke synonymt med edder og galle. Makan til lettkrenket offermentalitet. Anonymkode: c11aa...784
Anbefalte innlegg