AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #21 Skrevet 10. juli 2020 Ærlig talt ! Egoister er dere som vurderer å dra ut av landet. En sommer uten syden klarer dere ! Jeg håper inderlig at dere ikke kjenner noen gamle og/eller syke som er i risikogruppen... Hadde dere likt å ikke kunne besøke sin døende slektning pga Korona restriksjoner? Å si farvel pr telefon?? Men for all del...Det er visst viktigere med sydentur... Anonymkode: 874cc...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #22 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt ! Egoister er dere som vurderer å dra ut av landet. En sommer uten syden klarer dere ! Jeg håper inderlig at dere ikke kjenner noen gamle og/eller syke som er i risikogruppen... Hadde dere likt å ikke kunne besøke sin døende slektning pga Korona restriksjoner? Å si farvel pr telefon?? Men for all del...Det er visst viktigere med sydentur... Anonymkode: 874cc...cdf Det kommer hundretusenvis av turister inn i Norge fra Europa når grensene åpnes neste uke. Det kommer til å bli lik smittesituasjon i hele Europa når mennesker fra de fleste land nå skal blandes sammen de neste månedene. Altså ingen grunn til å sitte i Norge med regn og 10 grader om kvelden. Anonymkode: e3145...e35 4
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2020 #23 Skrevet 10. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt ! Egoister er dere som vurderer å dra ut av landet. En sommer uten syden klarer dere ! Jeg håper inderlig at dere ikke kjenner noen gamle og/eller syke som er i risikogruppen... Hadde dere likt å ikke kunne besøke sin døende slektning pga Korona restriksjoner? Å si farvel pr telefon?? Men for all del...Det er visst viktigere med sydentur... Anonymkode: 874cc...cdf Du gjør ingen unntak her, så da antar jeg at du mener at det er galt å reise selv om myndighetene ikke fraråder. Da har jeg et budskap til deg: slutt å moraliser over andres valg - da blir verden et langt bedre sted! Endret 10. juli 2020 av Blondie65 Nå virker linken også.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #24 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Du gjør ingen unntak her, så da antar jeg at du mener at det er galt å reise selv om myndighetene ikke fraråder. Da har jeg et budskap til deg: slutt å moraliser over andres valg - da blir verden et langt bedre sted! Du har tydeligvis sluppet billig unna pandemien til nå... Men når en har måtte la en slektning dø alene, skal jeg love deg at ditt budskap ikke gjør verden til et bedre sted ... Anonymkode: 874cc...cdf
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2020 #25 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis sluppet billig unna pandemien til nå... Men når en har måtte la en slektning dø alene, skal jeg love deg at ditt budskap ikke gjør verden til et bedre sted ... Anonymkode: 874cc...cdf Det spiller ingen rolle om jeg har sluppet billig unna eller ikke, det er mitt valg hva jeg gjør, og du har ingenting med å blande deg. Det er selvsagt veldig leit at du mistet en slektning du ikke kunne være hos i den siste stunden. Men det gir deg ikke rett til å preke for andre. Og det må du faktisk ta inn over deg.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #26 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis sluppet billig unna pandemien til nå... Men når en har måtte la en slektning dø alene, skal jeg love deg at ditt budskap ikke gjør verden til et bedre sted ... Anonymkode: 874cc...cdf Det er interessant å se at mange i Norge har blitt hjernevasket til å tro at dette viruset er skikkelig farlig 🙂 Anonymkode: e3145...e35 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #27 Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 0.23, AnonymBruker skrev: Vi reiser på hytta i Eda - Värmland, imorgen. Ferre enn 15 smitta i hele kommunen der, så tryggere der enn i kommunen her i Norge. Reiser riktig nok med litt blandete følelser, men det er kun pga hva alle andre tenker og hva politiet evt tollerene på grensa tenker. Karantenen tar vi av resten av ferien da vi kommer hjem. Vi kommer ikke til å nevne noe på sosiale medier om at vi reiser, og vi holder oss selvfølgelig hjemme under hele karantenen. Gidder ikke å få innboksen full av hate, så denne blir anonym. Peace out✌️ Anonymkode: b7bc3...7fa De fleste kommuner i Norge har vel færre enn 15 smittede? Her var det 2, for 2 uker siden, i nabokommunen. Ingen i vår kommune. Anonymkode: d54a3...439 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #28 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville gått litt i meg selv av å lese dette innlegget. En ting er å reise, men det du beskriver er jo helt sinnsykt. Det er lov å tenke litt på miljøet også. Anonymkode: c22ed...96a For oss som liker å reise, og har dette som hobby er ikke dette sinnsykt i det hele tatt. Reise er min største prioritering og det alle pengene mine går til. 3-4 utenlandsturer i året er ikke unormalt. Når vi nå bor i Norge så er det faktisk ikke så mange alternativer å komme seg rundt i verden uten å ta fly, hvis man ikke vil bruke en uke på bare reisen da. Jeg vurderer sterkt å bestille en tur til Hellas/Kypros i slutten av juli, men er livredd for at folk «shamer» meg. Å reise uten å poste på SoMe er uaktuelt, da instagram brukes som en reisedagbok. Ferie betyr utlandet for min del, akkurat nå har jeg bare fri fra jobb. Jeg er såpass avhengig av sol og varme for at jeg skal trives, så en soltur med forholdsregler står meget høyt i kurs. Tror ikke det er noen større sjansje for å bli smittet på Kreta enn i Oslo🤷🏼♀️ Anonymkode: 9fb72...9b1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #29 Skrevet 10. juli 2020 Bestilte tur til Kroatia ifjor. Turen er i starten av august. Hvis det åpner og flyet ikke kanselleres så reiser vi 👏 Hvis det ikke åpner så blir det en tur til Danmark eller noe i den duren. Vurderer også Island 🤔 Anonymkode: 0446e...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #30 Skrevet 10. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er interessant å se at mange i Norge har blitt hjernevasket til å tro at dette viruset er skikkelig farlig 🙂 Anonymkode: e3145...e35 Nå var det ikke Covid19 som var dødsårsaken. Du er rimelig fjern som bruker dette argumentet for å ikke faktisk tenke på hva vi faktisk har stått i over lengere tid nå. Anonymkode: 874cc...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #31 Skrevet 10. juli 2020 13 minutter siden, Blondie65 skrev: Det spiller ingen rolle om jeg har sluppet billig unna eller ikke, det er mitt valg hva jeg gjør, og du har ingenting med å blande deg. Det er selvsagt veldig leit at du mistet en slektning du ikke kunne være hos i den siste stunden. Men det gir deg ikke rett til å preke for andre. Og det må du faktisk ta inn over deg. Hæ ? Huff...jeg velger å synd synd på deg... Hjelpes... Anonymkode: 874cc...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #32 Skrevet 10. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer hundretusenvis av turister inn i Norge fra Europa når grensene åpnes neste uke. Det kommer til å bli lik smittesituasjon i hele Europa når mennesker fra de fleste land nå skal blandes sammen de neste månedene. Altså ingen grunn til å sitte i Norge med regn og 10 grader om kvelden. Anonymkode: e3145...e35 Det blir ikke hele Europa som åpnes, men de Europeiske landene med lite smitte, så det blir flere unntak. Sverige, Storbritannia, Portugal osv. er da kandidater som relativt sikkert ikke åpnes for karantenefri innreise til Norge. Anonymkode: 38913...f29
The Kitten Skrevet 10. juli 2020 #33 Skrevet 10. juli 2020 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt ! Egoister er dere som vurderer å dra ut av landet. En sommer uten syden klarer dere ! Jeg håper inderlig at dere ikke kjenner noen gamle og/eller syke som er i risikogruppen... Hadde dere likt å ikke kunne besøke sin døende slektning pga Korona restriksjoner? Å si farvel pr telefon?? Men for all del...Det er visst viktigere med sydentur... Anonymkode: 874cc...cdf Joda, kjenner folk i risikogruppen. Har likevel ikke det spor dårlig samvittighet for å dra til en leilighet i Danmark en uke. Har en jobb med kundekontakt og kan like gjerne bli smittet der som på flyet til Danmark. Skal jeg la være å jobbe også da? Endret 10. juli 2020 av The Kitten 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #34 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: For oss som liker å reise, og har dette som hobby er ikke dette sinnsykt i det hele tatt. Reise er min største prioritering og det alle pengene mine går til. 3-4 utenlandsturer i året er ikke unormalt. Når vi nå bor i Norge så er det faktisk ikke så mange alternativer å komme seg rundt i verden uten å ta fly, hvis man ikke vil bruke en uke på bare reisen da. Jeg vurderer sterkt å bestille en tur til Hellas/Kypros i slutten av juli, men er livredd for at folk «shamer» meg. Å reise uten å poste på SoMe er uaktuelt, da instagram brukes som en reisedagbok. Ferie betyr utlandet for min del, akkurat nå har jeg bare fri fra jobb. Jeg er såpass avhengig av sol og varme for at jeg skal trives, så en soltur med forholdsregler står meget høyt i kurs. Tror ikke det er noen større sjansje for å bli smittet på Kreta enn i Oslo🤷🏼♀️ Anonymkode: 9fb72...9b1 Hvorfor ikke opprette en separat instagramkonto som du ikke deler til andre å følge, og som har et navn som ikke er gjenkjenbart for folk du kjenner? Da slipper du alle mulige ufornuftige reaksjoner. Jeg kommer selv til å holde holde glatt kjeft om eventuelle reiser i år, mye på grunn av koronapolitiet. Anonymkode: 38913...f29
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #35 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir ikke hele Europa som åpnes, men de Europeiske landene med lite smitte, så det blir flere unntak. Sverige, Storbritannia, Portugal osv. er da kandidater som relativt sikkert ikke åpnes for karantenefri innreise til Norge. Anonymkode: 38913...f29 I praksis åpnes hele EU/Schengen. Enkelte regioner i Sverige er allerede åpne for ut/innreise til Danmark samtidig som personer som bor i regioner med mye smitte i Sverige har lov til å reise til regionene som Danmark har åpnet for. Portugisere kan reise til de fleste EU-land. Dermed vil smitten i Portugal og EU-land bli lik over tid. Alt kommer til slutt til å bli blandet til slutt.... De som er veldig gamle og syke kommer til å dø... Anonymkode: e3145...e35
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #36 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis åpnes hele EU/Schengen. Enkelte regioner i Sverige er allerede åpne for ut/innreise til Danmark samtidig som personer som bor i regioner med mye smitte i Sverige har lov til å reise til regionene som Danmark har åpnet for. Portugisere kan reise til de fleste EU-land. Dermed vil smitten i Portugal og EU-land bli lik over tid. Alt kommer til slutt til å bli blandet til slutt.... De som er veldig gamle og syke kommer til å dø... Anonymkode: e3145...e35 Nei, fordi europeisk forskning viser at krysning mellom landegrensene egentlig har liten betydning når det gjelder grensepasseringer internt i EU/EØS/Schengen. Men norske myndigheter velger altså å legge seg på en litt mer forsiktig linje og åpner derfor for en del europeiske land, men slett ikke alle, noe som gjør at det ikke kommer mange fra de aktuelle landene hit. Anonymkode: 38913...f29
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #37 Skrevet 10. juli 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir ikke hele Europa som åpnes, men de Europeiske landene med lite smitte, så det blir flere unntak. Sverige, Storbritannia, Portugal osv. er da kandidater som relativt sikkert ikke åpnes for karantenefri innreise til Norge. Anonymkode: 38913...f29 Hvorfor vil det ikke åpnes for Storbritannia? De er fortsatt en del av EU/EØS ut året, og har smitten under kontroll så vidt jeg har forstått det. (jeg spør fordi jeg er nysgjerrig og det påvirker meg direkte, ikke for å prøve å "rette" på deg eller noe btw) Anonymkode: 0caee...3c8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #38 Skrevet 10. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor vil det ikke åpnes for Storbritannia? De er fortsatt en del av EU/EØS ut året, og har smitten under kontroll så vidt jeg har forstått det. (jeg spør fordi jeg er nysgjerrig og det påvirker meg direkte, ikke for å prøve å "rette" på deg eller noe btw) Anonymkode: 0caee...3c8 De er ikke en del av EU/EØS lenger, men de ble likevel åpnet nå Anonymkode: a56ac...9a1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #39 Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt ! Egoister er dere som vurderer å dra ut av landet. En sommer uten syden klarer dere ! Jeg håper inderlig at dere ikke kjenner noen gamle og/eller syke som er i risikogruppen... Hadde dere likt å ikke kunne besøke sin døende slektning pga Korona restriksjoner? Å si farvel pr telefon?? Men for all del...Det er visst viktigere med sydentur... Anonymkode: 874cc...cdf Jeg skal ikke til syden, men England. Jeg skulle egentlig helst blitt hjemme kjenner jeg, men nå får jeg ikke igjen pengene så da må jeg reise for å ikke tape de. Anonymkode: ea3ab...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #40 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste kommuner i Norge har vel færre enn 15 smittede? Her var det 2, for 2 uker siden, i nabokommunen. Ingen i vår kommune. Anonymkode: d54a3...439 Fordi om du bor i en kommune der den og nabokommunen tilsammen har 2 smittede, betyr da ikke at andre ikke kan bo i andre kommuner med mer enn 15 smittede? Oslo + tidligere Akershuskommuner f.eks. Anonymkode: 05870...c55
Anbefalte innlegg