Gå til innhold

Hvordan håndtere dominerende barn på besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter på 2,3 år vil si ca 26 måneder gammel. Hun er enebarn seff, Og dette er nevøen min på snart 6 år også. Jeg opplever stadig at datteren min ikke liker så mye søskenbarnet sitt, Jeg forstå ikke helt hvorfor.. men det viste seg at når datteren min og nevøen min er på besøk hos foreldrene mine, så er han ganske dominerende mot henne når det kommer til leker, Siden de har vær sin boks med leker der som jeg ga til foreldrene mine så de kunne ha der så hun har noe og leke med.

Men har merket at noen av lekene hennes der er blitt borte og dette er pga at nevøen min får ta med seg hva som helst når han er på besøk der, Han har prøvd på det samme hos meg men da ber jeg han om og legge de fra seg. Og når jeg spør henne om hva sier foreldrene mine til det, så svarer hun lei seg at de sier ingenting til han. Og ser opprørt ut. Jeg vet jo at nevøen min er eldre og derfor kan han være mer «sjefete» mot små barn.

Men ønsker gjerne noen tips. Siden han kan være dominerende hos meg og når han er på besøk. Spesielt med firgurene som datteren min har på rommet så hun får så vidt leke med når han er på besøk. Hun ønsker og leke med han men han lar henne ikke ta en av de firgurene når han er på besøk.  Hvordan skal jeg håndtere dette? At hun må vente på tur? 

Anonymkode: b2325...5bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dominerende? Ungen er bortskjemt. 

Anonymkode: 85487...e59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La henne få en pause fra han for en stund.
Og snakk med foreldrene hvis du mener de er åpen for det.
La henne i alle fall ikke være alene med han noen gang.

Anonymkode: 381c2...7be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: ad68e...0d4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: ad68e...0d4

Kan du ikke bare la folk lage så mange tråder de vil?

folk lager tråder til de finner svar

Ofte er det tråd om det samme, men ulik spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en 6 åring og en 2 åring skal leke sammen så er det ganske naturlig at den eldste blir dominerende i forhold til den minste siden de er på helt forskjellige nivåer i utviklingen.

Hvis det er leker som du har kjøpt som forsvinner hos besteforeldrene så er det vel de du må ta opp problemstillingen med?.

Anonymkode: 3d6f1...1f9

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...