Gå til innhold

hjelper egentlig BARE situps!

Fremhevede innlegg

Gjest basketwoman
Skrevet

Hei

Nå har jeg endelig bestemt meg for å trene magen

og har tatt situps i ca 1 og en halv uke nå.

I begynnelsen tokk jeg 100 om dagen men de siste dagene har jeg tatt 500 situps hver dag (blir litt utålmodig på fin mage :sjarmor: )

jeg føler selv at jeg har fått bittelitt muskler eller det er ikke muskler men har fått litt hardere mage i allefall, :P men plutselig idag hørte jeg at det ikke hjelper å ta situps hvis du vil ha en flat mage! i tilegg må man "slanke bort fettet" :klø:

Hvis jeg begynner å slanke meg kommer jeg til å bli tynnere andre steder sikkert og det vil jeg ikke.

Er fornøyd med kroppen min og vil ikke bli noe tynnere,vil bare ha litt flatere mage.

er det påsatanden sann? og er det noen som kan gi meg råd,er det noen andre øvelser der kan anbefale for magen

takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

NEI!

For aa faa markert mage, eller strammere mage maa man ogsaa faa vekk underhudsfettet og dette skjer ved hjelp av slanking. (og paa oss jenter er det som regel paa magen fettet forsvinner sist og :-( )

xx

Gjest swettepie
Skrevet

enig blir aldri kvitt magen! men jeg syns underfett blir stramt jeg men det over blir ladri borte! :evil:

Gjest jolinee
Skrevet

har du vært registrert på iform.nos forum også?

mener å huske å ha lest et innlegg som minner utrolig mye om ditt basketwoman. :)

Gjest Gjestinen
Skrevet

Det hjelper ikke med kun sit-ups for å få sixpack. Fettlaget som ligger over musklene må fjernes for å få vist dem frem. Alle har magemuskler men det er ikke alle de vises til.... :wink:

Du kan ta så mange sit-ups du vil men du vil ikke kunne se resultatet dersom fettlaget er der. Men det er jo kjempebra trening uansett da!

Skrevet

Klart du vil få flatere mage av situps, men som de andre sier fettet på magen vil ikke forsvinne. Men når musklene under fettet blir stramme så vil jo ikke magen stå rett ut lengre. Og altså vil du få flatere mage, men ikke noe vaskebrett.

Skrevet
Hei

Nå har jeg endelig bestemt meg for å trene magen

og har tatt situps i ca 1 og en halv uke nå.

I begynnelsen tokk jeg 100 om dagen men de siste dagene har jeg tatt 500 situps hver dag (blir litt utålmodig på fin mage :sjarmor: )

jeg føler selv at jeg har fått bittelitt muskler eller det er ikke muskler men har fått litt hardere mage i allefall, :P  men plutselig idag hørte jeg at det ikke hjelper å ta situps hvis du vil ha en flat mage! i tilegg må man "slanke bort fettet" :klø:  

Hvis jeg begynner å slanke meg kommer jeg til å bli tynnere andre steder sikkert og det vil jeg ikke.

Er fornøyd med kroppen min og vil ikke bli noe tynnere,vil bare ha litt flatere mage.

er det påsatanden sann? og er det noen som kan gi meg råd,er det noen andre øvelser der kan anbefale for magen

takk!

For å få sixpack må du trene magemusklene med den hensikt å få voulm. Da syntes de gjennom mer fett, om du forstår hva jeg mener. Rectur abdominus er en tynn tynn muskel såhvis du tar 100 situps om dagen hver dag trener du bare utholdenhet, du vil ikke oppleve noe særlig muskelvekst. Tren heller magen med belastning ca 3 ganger per uke. Det anbefales også å trene korsryggen samtidig ved rygghev eller lignende.

Det er sant som sagt over at alle mennesker har en liten six-pack som ikke syntes pga fett på magen. Det er få kvinner som har det naturlig pga den fettputen de fleste av oss har nederst der. Det går rikke an å punktslanke kun magen desverre.

Skrevet

Er du ute etter sixpack eller bare flatere mage?

Mener jeg leste i IFORM en gang at du må trene de indre magemusklene også, hvis du vil at den skal bli flatere, sånn at de magen ikke "buler" ut. Har sikkert bladet et sted her.. sjekker ordentlig i kveld jeg :wink:

Skrevet

jeg får flatere mage når jeg har trent mage, selv om jeg ikke har fjernet alt fettet på magen.

men tar ikke så mye situps, bruker magen mer i hverdagen og i forhold til annen trening. det blir da ikke noe intens magetrening, og jeg vil ikke få synlig sixpack av det, men var det det du var ute etter da?

også er det viktig å passe på pust og hvordan man "har" magen når man tar situps.

pass på å trekke navlen så langt ned i gulvet du får til når du trener magemuskler, da vil du trene dem riktigere en om du ikke tenker over å faktisk "holde inn magen" mens du trener.

jeg får veldig effekt av sit-ups når jeg tar mye, men som andre sier så forsvinner ikke fettet over likevel, så på meg så har det litt sær effekt, jeg blir fin stram i musklene, men underhudsfettet blir nesten bare synligere fordi det på en måte blir liggende utenpå/over muskelen... derfor har jeg roet ned situps-treningen jeg... ser faktisk slankere ut med moderat trening av musklene... :oops:

Gjest snork
Skrevet

Klart det hjelper på å trene magen for å få flatere mage, men er det det enste målet ditt? Eller vil du generelt ha en strammere og mer trent kropp?

Du sier du ikke vil bli tynnere, men ved riktig trening og kosthold, trenger du ikke å bli tynnere, men få mer definerte muskler og en flatere mage.

Du burde trene hele kroppen din, for punktslanking, det går bare ikke. Enten må hele kroppen "slankes" ellers kan du bare gi det opp.

Anbefaler deg å begynne å treningstudio. Er masse "tynne" jenter der, men som ikke er "pinglete" fordi de trener en del styrke. Flotte veltrente, definerte jenter!

Gjest Flatmage i sommer!
Skrevet

Er det dumt å ta litt mageøvelser hver dag? Jeg har de siste dagene begynt å ta noen omganger med "planken" om kvelden, men er ikke sikker på om det er best å ta dem annenhver dag eller hver dag. Det er jo ikke sånn kjempehard trening..

Skrevet

Trener du så mye situps kommer du til å få en sterk mage. Spekket på magen forsvinner dessverre IKKE av situps. Men en annen ting med at hvis du KUN trener situps så vil magemusklene bli for sterke i forhold til ryggmusklene og da får du en bisarr holdning fordi de sterkere musklene foran trekker seg mer sammen.

Skal du forbrenne fett så får du bevege "hele" kroppen i liten intensivitet. For stor intensivitet forbrenner karbo.

Og jeg anbefaler treningslærebøker fordi jeg har svart disse samme spørsmålene 100 ganger.

Gjest basketwoman
Skrevet

tusen takk for alle svar! :P

jeg trener 2-3 ganger i uken også da, men jeg synes ikke hjelper noe på magen så jeg begynte å ta sit-ups i tilegg! ellers har jeg en fin og trent kropp utenom magen :-(

-så det jeg burde nå er å trene hele kroppen(noe jeg allerede gjør)

-trene korrsryggen (hvordan gjør jeg det?)

-passe på det jeg spiser

- og ta situps!

nå i sommerferien har jeg begynt å jogge også! og jeg vet det hjelper mot magen iallefall!

Skrevet
Du sier du ikke vil bli tynnere' date=' men ved riktig trening og kosthold, trenger du ikke å bli tynnere, men få mer definerte muskler og en flatere mage.[/quote']

Sant.

Noen har rett og slett større grunnlag for å legge på seg på magen, men man kan også bidra selv (i en viss grad) med å unngå hvor fettet skal legge seg. Hurtige karbohyrater fører til at bukspyttkjertelen blir stimulert og det blir produsert mye insulin, noe som ofte fører til at fettet legger seg på magen. Prøv å unngå hurtige karbohydrater (sukker, loff, hurtigris, kokte gulrøtter osv.). Sats heller med på proteinrik mat og langsomme karbohyrater.

Skrevet

Du trener ryggen med omvendt situps. Ligg på magen så skjønner du det.

Gjest Ananas
Skrevet

Pfft jeg er sikker på at du ser skikkelig flott ut med en slik liten kvinnelig antydning til mage.

En naturlig veltrent kvinnekropp har ofte ikke flat mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...