AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Kan en drikke seg full en sjelden gang alene uten å ha et problematisk forhold til alkohol? Føler alle sier at det er tegn på det om en drikker alene, men er det ikke vanlig å i det minste ta seg et glass vin alene? Anonymkode: 2eed6...28b 1
Kaffefrøken Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Ser ikke på et glass vin eller øl alene som noe merkverdig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Kommer an på hvor gammel man er. Jeg er 40+ og jeg foretrekker å nyte alkohol alene mens jeg hører på musikk eller ser en film. Anonymkode: a7f52...d23 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Drikke et glass alene er greit Drikke seg full alene er ikke greit. Anonymkode: 74c55...c50 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Drikke et glass alene er greit Drikke seg full alene er ikke greit. Anonymkode: 74c55...c50 Grøftefylla er aldri greit enten man er alene eller er i et bryllup med 100 personer. Men å drikke seg brisen/tipsy eller hva du vil kalle det er helt greit så lenge det ikke er for å glemme. Anonymkode: a7f52...d23
HalldirV2 Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drikke et glass alene er greit Drikke seg full alene er ikke greit. Anonymkode: 74c55...c50 Jeg synes det er helt innafor å drikke seg kanakas alene, bare det ikke skjer regelmessig. 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 Drikke seg full noen ganger i året alene er helt ok. Ukentlig er definitivt ikke ok, da vil jeg si at man har et problem. Anonymkode: e4bef...dfe 1
AnonymBruker 42 Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 OM man først skal drikke seg full, så vil jeg faktisk påstå at det er mye bedre å gjøre det alene enn i andres nærvær No witnessesess, og sånt 😅 14
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Nå altså... Jeg var like mye alkoholiker mens jeg var ute med venner som jeg var når jeg drakk alene. Nyt alkoholen, men gjør det med måte. Kjenner du at du sliter? Be om hjelp. Anonymkode: 61767...344 1
Påkrevd Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drikke et glass alene er greit Drikke seg full alene er ikke greit. Anonymkode: 74c55...c50 For mye alkohol er ikke bra uansett hvem man drikker med, så hvorfor er det egentlig verre å gå på en snurr med seg selv, så lenge man trives i eget selskap? Forutsetter jo at det ikke er avhengighet og drit inne i bildet, men det gjelder jo om man sitter med andre også. Vinflaska driter i hvor mange som sitter i sofaen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 Ikke noe sliting. Er 30 og singel. Skrev til ei venninne at jeg drakk vin og begynte bli litt brisen. Hun har nå gått og ment jeg har et alkoholproblem, men jeg drikker meg nesten aldri full alene, gjorde det kanskje i fjor en gang 😂 Pleier forsåvidt ikke være det lug mye ute heller. Men jeg kan gjerne ta ett glass vin en helg jeg er alene eller en øl til maten istedet for brus. Mulig det er det hun var lagt merke til. Og nei det er heller ikke noe hver dag greie. Og er n betyr da en. Anonymkode: 2eed6...28b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #12 Skrevet 8. juli 2020 Folk som drikker alene bør søke hjelp. Anonymkode: 63b0a...fa1
Gjest Horrorfreak Skrevet 8. juli 2020 #13 Skrevet 8. juli 2020 Det går jo an uten at det ligger noe i det. Jeg tar meg noen glass av og til og føler det ikke er noe galt i det.
FrankDrebin Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 Jeg drikker ofte alene, dog er det ikke snakk om fylla.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som drikker alene bør søke hjelp. Anonymkode: 63b0a...fa1 Så om en drikker samme mengde sammen med noen trenger man ikke søke hjelp? Anonymkode: 2eed6...28b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Drikke et glass alene er greit Drikke seg full alene er ikke greit. Anonymkode: 74c55...c50 Og hvorfor er det "ikke greit"? Anonymkode: c4bca...d36 2
Stoltskeiv Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 (endret) Så lenge du klarer å stoppe etter et glass, så går det fint. Men mer enn det alene kan man fort utvikle det til et problem. Og det går overraskende fort før du blir avhengig. Også må man spørre seg "Hvorfor drikke alene?" For å kose seg? eller for å dempe følelser? Det er mye mer enn et spm å stille før man kan svare om det er greit eller ikke. Endret 8. juli 2020 av gladjenta96
Påkrevd Skrevet 8. juli 2020 #18 Skrevet 8. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som drikker alene bør søke hjelp. Anonymkode: 63b0a...fa1 Folk som drikker fordi de de må ha den rusen, bør søke hjelp. Om de er alene eller sammen med all verdens folk spiller ingen rolle. Alene en Fredag kveld i godstolen med god musikk, god bok og god vin. Det er medisin for kropp og sjel. En gjeng som gauler høl i øra på hverandre med halvveis bevisstløst fjas...Jeg vet hvilken side jeg foretrekker, ihvertfall. Ja, jeg vet det finnes en mellomting, og det er også ok iblant. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #19 Skrevet 9. juli 2020 Du har langt i fra et rusproblem fordi du drikker deg full alene en sjelden gang. Om det gir deg bedre livskvalitet, så kos deg med det Anonymkode: a9795...9cd
exictence Skrevet 9. juli 2020 #20 Skrevet 9. juli 2020 16 timer siden, Beeblebrox skrev: OM man først skal drikke seg full, så vil jeg faktisk påstå at det er mye bedre å gjøre det alene enn i andres nærvær No witnessesess, og sånt 😅 veldig enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå