AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Andre enn meg som lengter etter hverdagen? Blir gal av skriking og sutring. Utakknemlig(e) unge(r), spesielt eldste. Eldste (5 år) sutrer, klager, krever oppmerksomhet hele tiden. Yngste er på vei inn i 2 års trassen for fullt, veldig aktiv og eier ingen sperrer... Holder på å kollapse hver dag og blir en dårlig utgave av meg selv! Vet at snap ikke er sannheten, men «alle» sender idylliske snapper av familieliv på hytte/båt/fornøyelsespark/strand etc. Her er det bare kaos og lite hygge uansett hva vi finner på! Er det bare her hvor dagene er et ork i ferien?? Anonymkode: 41583...5d2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Nei Jeg elsker ferie og tid med familie Anonymkode: b5955...fb9 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Jeg lever for ferier og fri- selv med tre unger (selv om det er krangling og stress innimellom). Ville valgt ferie fremfor hverdag 365 dager i året (skal sies at jeg synes jobben min er veldig kjedelig) Anonymkode: bb545...ecf 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Kjenner på at det ikke er ferie, i form av avslapping, innhenting og å få hvile. Har bare ett barn, på 1,5 år, men dagene går i ett og han krever mye aktivisering. Heldigvis begynner lekeland, badeland osv å åpne, så vi prøver å finne på noe "ekstra" hver dag, enten bibliotektur, en ny lekeplass, telttur, fjelltur, besøke besteforeldre, venner osv, så vi koser oss masse, og selv om jeg er like trøtt og sliten som før ferien, setter jeg utrolig stor pris på denne tiden vi får sammen hver dag, og å få sett barnet mer enn max 4 timer om dagen Anonymkode: f6cb7...5ad 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Jobber du med å få barnet mer takknemlig? Mange foreldre jobber ikke for det, men tror barn blir takknemlige av seg selv. Sånn fungerer det ikke. Anonymkode: babbe...559 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jobber du med å få barnet mer takknemlig? Mange foreldre jobber ikke for det, men tror barn blir takknemlige av seg selv. Sånn fungerer det ikke. Anonymkode: babbe...559 Hvordan gjør du det? Anonymkode: 41583...5d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei Jeg elsker ferie og tid med familie Anonymkode: b5955...fb9 Hvor gamle er barna? Har du noen tips? Anonymkode: 41583...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner på at det ikke er ferie, i form av avslapping, innhenting og å få hvile. Har bare ett barn, på 1,5 år, men dagene går i ett og han krever mye aktivisering. Heldigvis begynner lekeland, badeland osv å åpne, så vi prøver å finne på noe "ekstra" hver dag, enten bibliotektur, en ny lekeplass, telttur, fjelltur, besøke besteforeldre, venner osv, så vi koser oss masse, og selv om jeg er like trøtt og sliten som før ferien, setter jeg utrolig stor pris på denne tiden vi får sammen hver dag, og å få sett barnet mer enn max 4 timer om dagen Anonymkode: f6cb7...5ad Følte det sånn før også, men da hadde vi bare et barn.. Klarer liksom ikke to barn, blir bare dårlig stemning.. Anonymkode: 41583...5d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Føler litt det samme. Har en på 2,5, som er veldig aktiv og ernergisk, og veldig dårlig på å leke aleine. Vil ha oss med på alt, og finner på så mye tøys at han uansett må fotfølges. Jeg er introvert, og blir forferdelig sliten av å måtte være "på" hele tiden. Får ikke slappet av med å trekke meg inn i mitt eget hode. Blir sliten av all støyen. Savner enormt å få sette meg ned med en bok i fred og ro.. Anonymkode: 6c735...043 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler litt det samme. Har en på 2,5, som er veldig aktiv og ernergisk, og veldig dårlig på å leke aleine. Vil ha oss med på alt, og finner på så mye tøys at han uansett må fotfølges. Jeg er introvert, og blir forferdelig sliten av å måtte være "på" hele tiden. Får ikke slappet av med å trekke meg inn i mitt eget hode. Blir sliten av all støyen. Savner enormt å få sette meg ned med en bok i fred og ro.. Anonymkode: 6c735...043 TS her. Samme her, bare vi i tillegg har en sutrekopp som er eldre i tillegg Anonymkode: 41583...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 Haha, så komisk. Jeg har vært så frustrert på min 5-åring. Han har sutra, furta og testa grenser SÅ mye i dag. Og vi har også en straks 2-åring som er mammadalt delux nå. Ingen råd, kun gjenkjennelse og medfølelse Anonymkode: 47965...976 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #12 Skrevet 8. juli 2020 Jeg er veldig glad i ferie med datteren min. Har vært 100% alene med henne siden fødsel (far døde i arbeidsulykke da jeg var gravid) og feriene er hellige. Da har vi masse tid sammen, finner på aktiviteter, dra på turer osv. Første telttur var hun 10 måneder😊 Det er selvfølgelig ikke fryd og gammen 24/7, men å aktivisere ungene gjør livet lettere. Male på steiner, babybasseng med badeskum i trampolina, spikke bålpinner, leite rumpetroll i fjæra, såpebobler, utekritt osv. Og is 👍☺ Anonymkode: b50c8...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Skrevet 8. juli 2020 Trikset er å slite ut ungene. Da blir det mindre mas og mer hygge Anonymkode: 8aaab...9a4 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Andre enn meg som lengter etter hverdagen? Blir gal av skriking og sutring. Utakknemlig(e) unge(r), spesielt eldste. Eldste (5 år) sutrer, klager, krever oppmerksomhet hele tiden. Yngste er på vei inn i 2 års trassen for fullt, veldig aktiv og eier ingen sperrer... Holder på å kollapse hver dag og blir en dårlig utgave av meg selv! Vet at snap ikke er sannheten, men «alle» sender idylliske snapper av familieliv på hytte/båt/fornøyelsespark/strand etc. Her er det bare kaos og lite hygge uansett hva vi finner på! Er det bare her hvor dagene er et ork i ferien?? Anonymkode: 41583...5d2 Det er jo du som oppdrar dem, Ts. Er de ikke til å være sammen med: øk innsatsen på oppdragelse til de blir hyggelige å være sammen med. Og husk at ingen innsats kan gjøre at ikke-veloppdragne foreldre får likandes barn. Anonymkode: 86c35...981 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 Hva gjør dere om dagene? Vi må fylle de fleste dager med «noe». Er vi hjemme en dag går det greit, men så må vi finne på «noe», hvis ikke blir vi sure og leie hele gjengen😤 Anonymkode: 49831...41c 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo du som oppdrar dem, Ts. Er de ikke til å være sammen med: øk innsatsen på oppdragelse til de blir hyggelige å være sammen med. Og husk at ingen innsats kan gjøre at ikke-veloppdragne foreldre får likandes barn. Anonymkode: 86c35...981 🙄🙄🙄 Anonymkode: 49831...41c 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 Nei,vi elsker ferie. Lite krangling. Må gjøre noe hver dag da. En tur på stranda,sykkeltur,bytur,noe som gir dem mulighet for litt forandring. Har 4 barn Anonymkode: 028ea...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #18 Skrevet 8. juli 2020 Jeg forstår deg godt. Samme her. Har du gutter? Får hele tiden snaper av jentemammaer som perler og tegner med barna, Her er det full rulle hele dagen med to gutter. Anonymkode: 83bf7...c00 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #19 Skrevet 8. juli 2020 Jeg elsker ferier. Spesielt at vi slipper det styret med å komme oss ut på morgenen. Nå er klokka 22.35, og 6 åringen er ute å fikser med pappan sin ♡ Ingen krangling med på mine 3 (2 gutter og ei jente for den som blandet kjønn opp i dette). Ville prøvd å finne ut av hva som gjør at barna må aktiviseres hele tiden. Høres slitsomt ut for alle. Anonymkode: 0b875...c57
Sophie-Ann Skrevet 8. juli 2020 #20 Skrevet 8. juli 2020 Blir helt matt av de foreldrene som mener at barn skal underholdes hele tiden. Super kjekt å gjøre ting sammen, men de må da for pokker meg lære seg å leke/underholde seg selv etterhvert. Stakkars disse barna, blir sydd så sykt med puter under armene på dem. Her er ungene med på husarbeid, matlaging og klesvask. Jeg har ikke råd til å gjøre noe som koster penger, så da er jeg med på å pusle, tegne en liten stund, men så må de klare seg på egenhånd. Min verden snurrer ikke rundt barna 100% av tiden. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå