Gå til innhold

To tette

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest martinemor

Et spørsmål til dere som har fått to barn med kort mellomrom. Må man ha den største i barnehagen hvis hun er 1 år og noen mnd. når babyen kommer? Hva gjør man når minsten skal ha pupp og ettåringen vil springe/ kose/ etc samtidig. Ser for meg det som utfordringa ja! Hvordan forbereder man en 1 år og 2-3 mnd unge på å bli storesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal for anden gang ha 3 på rappen og det er ikke nogt problem, 13 og 14 måneder imellem, man siger ikke noget om man skal ha søskene de er for små til at forstå at de må vente, bedst de venter med det til man har født og tage barnet med sig på besøg, sørg for at alle venner og familie kommer også med pakke til den stor ( lille ) at opmærksomhedden bliver fokuseret på den ældste, hvis de sætter sig op til mor lad dem få røre på nye baby sid og læs en historie imens du ammer, når baby sover brug mye tid på stor så bliver der ofte ingen sjalusi. Det er først når de bliver 2-3 der de begynder at slås om leketøj mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martinemor

badehette :ler:

Takk for svar! gode råd det der. Bare så redd for at den største blir å være krevende. Trodde ikke at 1 åringer interesserte seg så mye for bøker, men det er vel forskjellig kanskje?

Ser også for meg at jeg ikke kommer meg noe ut siden babyen ligger i vogna og den største kanskje er for liten for søskensete?

Mange spørsmål. Gruer meg ikke til nattevåk, men til å ikke komme seg ut før mannen kommer hjem og til at den største blir lei hver gang minsten skal ha pupp.

Kan ikke flere skrive om sine erfaringer. Er så spent på hvordan dette kommer til å bli. Tenker også at man kan forberede den største ved å f. eks venne henne til å sovne uten å trenge flaske eller å bysses/trilles?

Og hvis den lille får kolikk så må vel bare ettåringen i barnehagen selv om det ikke er det vi ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det lige mig igen jeg havede 3 stykker små rollinger, og jeg var da med veninnerne på cafe med alle 3 unger uden nogen problemer, måtte bare regne en time for at få mig ud af døren flasker bleer tøj og fæste i bil mm. ellers var det ikke noget problem, det bliver lidt hvad man gør til selv, har altid haft ungerne med på alt, kunne være til fest hos venner hvor ungerne sov i rejsesenge på soveværelse uden problemer måske derfor jeg har så mange har aldrig haft super problemer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindas

mellom mine 2 minste er det 16 måneder... det gikk kjempe bra når storebror fikk vendt seg til lille søster, og det tok vel omkring 2 uker... han var livredd henne til å begynne med!!! var aldri noe problem for meg å amme babyen og ha storebror på fanget sammtidig... eller sitte i sofaen å gjøre det, la den større få flaske/kopp med drikke, ta med en bok... da går det greit... vi forberedte han (ikke den eldste heller før vi fikk nr 2) ikke på noen spesiell måte... pratet bare på babyen som skulle komme... tror det beste er å ta det som det kommer! det har fungert her i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...