Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg sliter veldig med å fjerne wella colour touch fra håret. Trodde det skulle være en demi-permanent farge som var enkel å fjerne, men der tok jeg feil. 
Jeg er naturlig mellomblond, men farget håret med wella colour touch i fargen 4/0 og 5/0 i ca 9 måneder. For noen måneder siden sluttet jeg å farge håret, og trodde fargen skulle begynne å vaskes ut - det gjorde den ikke. Kjøpte derfor head and shoulders shampoo - fargen satt fortsatt etter måneder med dette. Prøvde da vitamin c metoden - den hjalp heller ingen ting. For noen uker siden prøvde jeg avfarging fra colourless - svært liten forskjell. I går prøvde jeg til slutt en bleach wash - nesten ingen forskjell etter det heller, kun på den ferskeste fargen og på etterveksten som er ubehandlet. 
Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil og hvorfor fargen sitter så godt? Vil jo helst ikke ødelegge håret mitt totalt, men nå er jeg ganske desperat og vurderer å bare helbleke håret med et sterkere blekemiddel. Noen som har erfaringer eller innspill? Det setter jeg veldig stor pris på! ☺️ 
ps. Vil unngå frisør da jeg ikke har råd. 

Skrevet

Hei. Det er riktig at den er demi permanent men den sitter veldig godt. Også kommer det ann på underlaget. Har man tørt og litt skadet hår for eks vil den suge seg fast. Stort sett ingen hårfarge kan vaskes ut. Selvom det står så sitter  sånt godt. Har du lite penger kan du sjekke ut lærling evt og for eks stripe det ellers kan du prøve å stripe hjemme. Kjøp en sånn boks med striper i fargen M 1 hvis jeg ikke husker feil.  Viktig at det er bleking og ikke lys farge. IKKE helblek håret ditt hjemme. Det er både skadelig og kommer nok ikke til å se helt pent ut. 

Hilsen frisør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...