AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Lang historie litt kortere: Ble litt «utfryst» av vennene på videregående, (min egen feil) og isolerte meg mye. Var mer og mer hjemme, beveget meg mindre og spiste mer. Vekta økte gjennom årene og i 2016 veide jeg 93kilo. Tok et skippertak: logget mat, trente og gikk ned 15 kilo før det stoppet opp. Holdt meg sånn greit i ca 2 år. Møtte samboer, la gradvis på meg og var oppe i 93 kilo da jeg ble gravid. La på meg ca 25 kilo i svangerskapet og ca halvparten var av etter fødsel. Nå etter 9 mnd veier jeg 102, og jeg trenger hjelp. Jeg er flink i perioder, men viljestyrken er på bunn. Jeg spiser for mye, for mye sukker, lite aktiv utenom jobb og jeg klarer ikke fokusere. Jeg vet ikke hvorfor jeg spiser som jeg gjør, da kunnskapen min er grei. I teorien så vet jeg jo at jeg må spise mer grønnsaker, mindre fett og sukker og at jeg må bevege meg for å ligge i kaloriunderskudd. Men jeg klarer det altså ikke.. Er jeg inne i en dårlig periode så går liksom ALT dritt og jeg hater å tenke sånn at «jaja, nå kan jeg like godt spise den siden jeg allerede har driti meg ut....» noen tips? Anonymkode: a03fc...5cb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Lev det livet du har som mål å leve. Ikke vent, ikke forhandle, ikke jobb deg opp til det. "Bare" gjør det. Ønsker du å spise sunnere og bevege deg mer? Da gjør du det. Anonymkode: c4430...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Begynn med en liten endring hver uke. Denne uka spiser du godteri kun i helgen. Neste uke gjør du det, og går en liten tur om dagen. Uka etter kan du begynne å endre middager og begrense porsjoner og velge sunnere alternativer. Ta det gradvis Og hvis du har overdrevet en dag betyr det ikke at du har mislykkes. Da fortsetter du bare neste dag. En dag med dårlig mat er nettopp det, en dårlig dag 😊 du kommer til å oppleve motgang, men du må bare bestemme deg og være klar over at det vil skje. Anonymkode: e24a9...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå