Gå til innhold

savner livet før barn noen ganger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er en kvinne på 22 årene og Jeg er nokk ikke den eneste som små savner livet før man fikk barn, Der man kunne bare tenke på seg selv og ha friheten til og gjøre hva enn man ville. Men det betyr ikke at jeg ikke elsker min lille 2 åring, for jeg kunne aldri ha forandret noe om det gikk. Men er mest i disse dagene der dagene det bare  er grining og sutring som blir vanskelige. Jeg er jo alene mor uten far på bildet som gjør det ekstra vanskelig og få litt avlastning utenom barnehage, Men det er bare fra 08.00 til 13-14 da. Jeg mener jo  at alle mødre fortjener litt sin alene tid uten at det skal høres uansvarlig ut og egoistisk ut. 

Jeg har jo selv en venninne som er ett år yngre en meg som har en 1 åring og hun   blir dømmet siden hun for ofte barnevakt av sine foreldre så hun kan gå ut og på noen helger og drikke. Jeg blir ofte små deprimert når jeg ikke kan gjøre noe annet enn og  bare være mamma til barnet mitt. jeg vil jo være noe mer en det! (tenker jeg) 

Anonymkode: 591b9...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ganske naturlig å føle som du gjør. Forhåpentligvis blir det bedre om noen år når barnet ditt er større og mer selvstendig. Har du ingen som kan avlaste deg? 

Syns det er dumt at folk dømmer venninnen din også forresten. Det er jo bare hyggelig for barnet hennes å være hos besteforeldrene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Gliffy skrev:

Jeg tror det er ganske naturlig å føle som du gjør. Forhåpentligvis blir det bedre om noen år når barnet ditt er større og mer selvstendig. Har du ingen som kan avlaste deg? 

Syns det er dumt at folk dømmer venninnen din også forresten. Det er jo bare hyggelig for barnet hennes å være hos besteforeldrene. 

Mine foreldre passer bare på  noen få ganger men ikke ofte 1 gang i måneden, Noen tenker jo at dette er nokk men vet ikke jeg. 
Ja jeg synes selv det er ganske dumt, for ellers er hun en fantastisk mor, Men hun mener jo at hun ønsker at barnet skal få være med andre i familien en bare henne 24/7. Der hun og barnet kan kose seg mens de er med andre. Hun har selv vært i min situasjon og vet hvor innebærende det er og tungt. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine foreldre passer bare på  noen få ganger men ikke ofte 1 gang i måneden, Noen tenker jo at dette er nokk men vet ikke jeg. 
Ja jeg synes selv det er ganske dumt, for ellers er hun en fantastisk mor, Men hun mener jo at hun ønsker at barnet skal få være med andre i familien en bare henne 24/7. Der hun og barnet kan kose seg mens de er med andre. Hun har selv vært i min situasjon og vet hvor innebærende det er og tungt. 

Ja, barn har jo bare godt av å ha mange voksenpersoner som det kjenner godt og er trygg på så jeg mener i alle fall at det er positivt å være hos besteforeldre når det passer for alle. Folk er generelt alt for kjappe med å dømme andre, håper venninna di ikke bryr seg om det. 

Det høres jo ut som dere to er gode venner. Når barna er litt større kan dere kanskje passe litt for hverandre også? Det kan jo hende barna blir gode venner og vil syns det er stas med litt overnattingbesøk også. Selv om det er tungt for deg nå så blir det mye bedre etterhvert når ungen din blir litt større og mer selvstendig. I den alderen han er nå trenger de jo oppmerksomhet hele tiden. Det vil ikke alltid være sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Gliffy skrev:

Ja, barn har jo bare godt av å ha mange voksenpersoner som det kjenner godt og er trygg på så jeg mener i alle fall at det er positivt å være hos besteforeldre når det passer for alle. Folk er generelt alt for kjappe med å dømme andre, håper venninna di ikke bryr seg om det. 

Det høres jo ut som dere to er gode venner. Når barna er litt større kan dere kanskje passe litt for hverandre også? Det kan jo hende barna blir gode venner og vil syns det er stas med litt overnattingbesøk også. Selv om det er tungt for deg nå så blir det mye bedre etterhvert når ungen din blir litt større og mer selvstendig. I den alderen han er nå trenger de jo oppmerksomhet hele tiden. Det vil ikke alltid være sånn. 

Hun bryr seg ikke men synes det er veldig dumt at folk ser det så negativt når hun ønsker det beste for barnet hennes og at barnet skal få god relasjon til en vær i familien. Hun overlater selvsagt ikke barnet 24/7 hos andre som de fleste for det til og høres ut, Hun vil jo og ha barnet for seg selv så de også kan kose seg bare de 2. Vi er veldig gode venner og barna våres liker hverandre veldig godt :) så ser frem til at de kan bli veldig gode venner jo større de blir

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun bryr seg ikke men synes det er veldig dumt at folk ser det så negativt når hun ønsker det beste for barnet hennes og at barnet skal få god relasjon til en vær i familien. Hun overlater selvsagt ikke barnet 24/7 hos andre som de fleste for det til og høres ut, Hun vil jo og ha barnet for seg selv så de også kan kose seg bare de 2. Vi er veldig gode venner og barna våres liker hverandre veldig godt :) så ser frem til at de kan bli veldig gode venner jo større de blir

Så fint, da har du noe å glede deg til. :) Ett års forskjell er jo ingenting når de blir større, så det kan bli bra. Jeg og mitt barn har et veldig godt forhold til et annet barn og moren. Husker jeg gledet meg veldig til de ble større og kunne besøke hverandre mer så vi kunne avlaste hverandre. Vi begynte faktisk med det da barna var 2 år, men da ble det jo i begrenset omfang. Men nå overnatter barna hos hverandre rett som det er og har til og med vært med hverandre på ferie. De er 7 år nå. Problemet nå er at det er tomt og stille når barnet mitt er borte, og jeg kjeder meg og venter på at han skal komme hjem. ;) Om jeg skulle tenkt bare på meg selv så hadde jeg heller holdt ham hjemme, men han koser seg jo og får ekstra opplevelser. Men sånn trodde jeg IKKE at jeg skulle tenke da han var 2 år og ting var mye mer slitsomt. 😛

Anonymkode: 896f0...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du ikke?

Anonymkode: 70018...79b

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Blir 18 lange år til litt ro og fred😅

Anonymkode: ae1f3...a93

Skrevet

Helt naturlig! Kan love deg at det kommer gradvis tilbake når barn blir eldre :) det føles som en evighet når du ser framover, men når jeg nå ser bakover virker det som 17 åringen min var født i går. Tiden går fort når du tenker tilbake.

Få litt barnepass og avlastning, og nyt timene og dagene du er alene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...