Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter så fint i det nå. Er psykisk syk, alvorlig depresjon blant annet. Har vært uten jobb i 11 måneder, ikke kommet meg på NAV eller noe, og blir ikke bedre. Men nå må jeg jobbe for har brukt opp alle sparepengene mine. Er sykepleier, får ikke sjefen til å være referanse og har ikke fått attest fra arbeidsforholdet heller. Så det er så vanskelig å få jobb! Jeg kan ikke jobbe på travle plasser som det er "enkelt" å få seg jobb i (sykehjem, hjemmetjeneste, sykehus). Hva skal jeg gjøre?? Mister motet. :( 

Mvh. K29

Anonymkode: 0a250...b8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke en kollega som referanse. Burde ikke være noe problem å få jobb slik tidene er nå, det skrikes jo etter fagfolk. 

Anonymkode: e5d0d...8bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke kommet deg på nav da? Det høres ut som om du kanskje burde gå på AAP! Hva sier fastlegen din? Hva sier behandleren din? Om du ikke har sistnevnte bør du virkelig få deg en!

Anonymkode: 7c82f...e9d

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært uten jobb i 11 måneder, ikke kommet meg på NAV eller noe, og blir ikke bedre.

Hvorfor har du ikke kommet deg på NAV? Korona har ikke vært en greie i 11 måneder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk AAP og skaff deg en psykolog fort som faen. Det er vanskelig å være i full jobb når man sliter psykisk, høres kanskje ut som at du har behov for å komme deg litt ovenpå først. Angående referanse så kan du uproblematisk bruke en kollega eller to som referanse, og dersom du er relativt nyutdannet kan du også bruke medstudenter eller bachelorveileder. 

Anonymkode: 784ce...ad0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har skal få attest etter endt arbeidsforhold, så det kan du rett og slett kreve.

Anonymkode: e64e3...087

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere.. Jeg har vært for dårlig til å kontakte NAV, trodde aldri jeg skulle overleve eller i det hele tatt. Så nå skal jeg prøve igjen. Det var et intervju hvor de krevde de to siste sjefene som referanse, så jeg måtte bare trekke meg.. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke kommet deg på nav da? Det høres ut som om du kanskje burde gå på AAP! Hva sier fastlegen din? Hva sier behandleren din? Om du ikke har sistnevnte bør du virkelig få deg en!

Anonymkode: 7c82f...e9d

De bryr seg ikke, og jeg har ikke energi til å bry meg. Dessverre :(  Alt de spør om hver gang er hvordan det går med jobbsøking, når de vet dette ikke ender bra. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk AAP og skaff deg en psykolog fort som faen. Det er vanskelig å være i full jobb når man sliter psykisk, høres kanskje ut som at du har behov for å komme deg litt ovenpå først. Angående referanse så kan du uproblematisk bruke en kollega eller to som referanse, og dersom du er relativt nyutdannet kan du også bruke medstudenter eller bachelorveileder. 

Anonymkode: 784ce...ad0

Vet, skulle ønske jeg ble bedre men har ikke gått i den retningen. Noen ganger må man bare gjøre det folk forventer. Setter pris på tilbakemelding, har to kollegaer som jeg kan spørre :)

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har skal få attest etter endt arbeidsforhold, så det kan du rett og slett kreve.

Anonymkode: e64e3...087

Får purre på sjefen igjen.. Takk for svar! 

TS

Anonymkode: 0a250...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...