Gå til innhold

Hva gjør du med huden i ansiktet? Hudpleierutine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å stelle huden i ansiktet. Er ikke plaget med kviser, men jeg liker å eksperimentere. Jeg masserer forsiktig ansiktet, særlig huden rundt øynene er jeg forsiktig med. Jeg renser huden hver kveld med Elisabet Arden melk. 

1 gang i uken eller sjeldnere peeler jeg. Også Elisabeth Arden. Påfører en maske av samme merke. Huden er så blank etterpå at den speiler. 

Har brukt Bare Minerals medium tan pudder, dette har spf 15. Men må bruke fukt til, for jeg er 29 og huden ser fort tørr ut om man pudrer. 

Anonymkode: 64be4...bf9

Videoannonse
Annonse
Gjest Aniita
Skrevet

Jeg skulle ha vært flinkere til å dyprense. Må kjøpe det neste gang jeg er på parfymeri. Pleier å bruke den høye blå til Chanel.

Ellers så er det maske og peeling en gang i uken. Bruker produkter fra Chanel, le Lift. 

Ja, de er digg å se at huden blir blank og fin :)

Skrevet

Hm.. Bruker å vaske ansiktet med en klut og varmt vann på morgen, har så på cosrx advanced snail 96 mucin power på ganske fuktig ansikt, så tar jeg på ansiktskrem, nettopp kjøpt cerave dagkrem, også har jeg ofte klairs bb cream over, ved mye sol eller jeg vet jeg skal være mye ute så tar jeg på solkrem med spf 50 i stedet for dagkrem. På kvelden bruker jeg en oljerens fra clinique og så vannbasert rens fra corsx, over har jeg sneile essensen og så cosrx bha blackhead power liquid for litt mild eksfolering og til slutt clinique 72 hour moisture surge. 

En gang i uka bruker jeg Elizabeth arden pro replenishing masque (hvis det ikke er meldt mye sol), har også en ginseng maske fra erborian som jeg bruker et par ganger i uka, litt ettersom hva jeg har tid til. På høst /vinter bruker jeg the ordinary aha 30%+bha2% peeling solution. 

Har også brukt niacinamide +zink fra TO men nettopp gått tom. Er på utkikk etter en rimelig og bra c vitamin serum

• Liker 1
Skrevet

Renser morgen og kveld med LRP Make-Up Remover Milk. Om morgenen er det deretter C-vitaminserum fra Lumene, fukt (varier litt hvilken), solkrem (varierer hvilken, men liker Vichy Capital Soleil) og primer (Makethemake Niacinamide Soft Focus Primer) før foundation og øyesminke.

Om kvelden etter rens bruker jeg vanligvis glykolsyre og Retinol annen hver kveld, men har brukt Retinol litt sjeldnere nå når det har vært mye sol. Fuktighetskrem (varierer hvilken) og/eller Marula Oil fra The Ordinary. The Inkey List Retinol Rye Cream. Et par ganger i uka Laneige Firming Sleeping Mask. Niacinamide fra TO på en og annen hormonell kvise som innimellom dukker opp..

Skrevet

Jeg har tørr og lett dehydrert hud så jeg fokuserer mye på fuktighet. Bruker ingenting som inneholder parfyme, limonene, eteriske oljer etc. 

Vil ha ceramider i både rens og hudkremer og nattkrem som inneholder urea/carbamid (helst 5 %).

Morgen

1. Skyller ansiktet med rent vann, evnt. micellar water om jeg brukte BHA kvelden før.

2. Soon Jung toner fra Etude House

3. Ceramide Ato Concentrate Cream fra Illioon (dagkrem)

4. Ultrasun Face SPF 30 (solkrem)

Kveld

1. Dr. Greve Micellar Water (sminkefjerner)

2. CeraVe Hydrating Cleanser (rens)

3. 1-3 ganger i uken: Paula's Choice BHA Gel (eksfoliering)

4. Soon Jung Toner

5. Benton Snail Bee Essence (ekstra fuktighet)

6. Eucerine Urea Reapair med 5 % urea (nattkrem)

Trenger jeg litt ekstra fuktighet blander jeg noen dråper TO Plant Derived Squalane i nattkremen også. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker ansiktet med rent vann hver morgen. Dusjer hver kveld og vasker ansiktet med Lano. Fungerer utmerket, billig og bra 😊 Unner meg riktignok Biotherm fuktighetskrem!

Anonymkode: 50b66...672

AnonymBruker
Skrevet

Vasker ansiktet morgen og kveld med La Roche Posay Effaclar rense gel. Bruker da en myk klut og forsiktig skrubber over rundt nese, tinning, panne og hake. Bruker deretter Avene sensitiv øyekrem og Ren Global protection dagkrem. 

Anonymkode: 3d3cf...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...