Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Øh, må si jeg ble litt bekymret nå... Skriver med en legestudentkompis på msn nå og nevnte at jeg har mye vann i bena, de er ganske tykke.

Han ble veldig bekymret... Sa at det kan være tegn på nedsatt hjertefunksjon...

for ordens skyld, jeg er hjerteoperert 4 ganger...

Skal reise til Spania på søndag...

Burde jeg bekymre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var dårlig NYREfunksjon jeg som fkk deg til å bli hoven i beina...

Skrevet

Trodde det var dårlig NYREfunksjon jeg som fikk deg til å bli hoven i beina...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, han spurte også om nyrene... Fastlegen min er ikke så mye å skryte av... får se om jeg tar en tur dit i morgen likevel, synes dette er litt usikkert å ringe Riksen for

Skrevet
Ja, han spurte også om nyrene... Fastlegen min er ikke så mye å skryte av... får se om jeg tar en tur dit i morgen likevel, synes dette er litt usikkert å ringe Riksen for
Klabert du må snakke med legen.

For øvrig så skryter ikke folk av legen sin, men av barna sine....i mangel av barn kan man godt skryte av bilen sin eller mobiltelefonen sin.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke barn, men verken mobilen eller bilen min er så voldsomt å skryte av heller :ler:

Han spurte også om diabetes. Også nevnte jeg at jeg egentlig skulle til to nyreundersøkelser på begynnelsen av året pga mye urinveisinfeksjon... Men jeg avbestilte, var så lsiten av sykehus på den tiden.

Skrevet
Jeg har ikke barn, men verken mobilen eller bilen min er så voldsomt å skryte av heller  :ler:
Samma det....skryt likkavæl. Eventuelt så kan du skryte på deg mye finere modell....og hvis noen spør om å få se skrytedingsen så sier du bare at den er til reprasjon.

:ler:

Og forresten.....hvorfor skryte av fastlegen når du kan blafre med hjertekirurger? :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, sant det. Har en fantastisk kirurg... Og skryter mye av han også

Skrevet
Trodde det var dårlig   NYREfunksjon jeg som fkk deg til å bli hoven i beina...

Mange grunner til ødemer i beina. Ved hjertesvikt og nedsatt hjertefunksjon så vil det kunne oppstå en stuvning av blod (på venesiden, og da i de nedre delene av kroppen (tyngdekraften)), siden hjerte ikke klarer å pumpe ut nok blod i minuttet. Da vil væsken fra blodet sive ut i beina og skape et ødem (væskeansamling).

Hvis du går mye eller står mye vil det også kunne oppstå ødemer, dette grunnet tyngdekrafen som trekker det meste ned mot bakken.

Dårlig blodsirkulasjon vil gjøre at blodet stopper opp i beina (siden det trengs ekstra trykk for å pumpe det oppover)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor er venesiden? Jeg går på diverse medisiner (betablokkere og blodfortynnende + en for leveren eller noe), har kunstig klaff og bypass... Sitter veldig mye (er jå bare å se på antall innlegg det) - føler meg i god form til tross for at jeg har vært vledig sløv de siste månedene med å huske medisiner.

Har ryddet og vært i byen i dag, så har ikke vært hos legen.

Skrevet
Hvor er venesiden? Jeg går på diverse medisiner (betablokkere og blodfortynnende + en for leveren eller noe), har kunstig klaff og bypass... Sitter veldig mye (er jå bare å se på antall innlegg det) - føler meg i god form til tross for at jeg har vært vledig sløv de siste månedene med å huske medisiner.

Har ryddet og vært i byen i dag, så har ikke vært hos legen.

Venesiden betyr egentlig bare venene (blodårene som frakter blod inn til hjertet) Sykepleierstudent som akuratt har hatt sykdomslære eksamen (kan bare latinsk og medisinske utrykk) :oops:

Betablokkere fungerer så hjertet slår langsommere og senker blodtrykket. Dette kan gjøre at hjerte pumper ut mindre mengde blod enn den mengden som befinner seg på vei opp til hjertet. Har lært at bein ødem kan være en bivirkning av betablokkere.

Men du burde ta det opp med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...