AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 For min/vår del betyr flytting en trygg bolig, nærmere familie, vår omgangskrets, barnets venner utenom. Vi har 50/50, men fast bosted hos meg. Far er dårlig på å følge opp hygiene, rutiner og lege/helsestasjon. Dette kan jeg vise til. Har far sak mot meg for å få fast bosted på seg selv? Hva skal for at jeg taper her? Anonymkode: b0f0b...67c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Ikke spør oss, spør en advokat. Anonymkode: d1493...396 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke spør oss, spør en advokat. Anonymkode: d1493...396 Kan jeg få lov til å velge å spørre begge? En advokat vil uansett alltid svare at man har en god sak. Anonymkode: b0f0b...67c 7
Gliffy Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Må dere bytte barnehage da? Hvis det ikke er mer enn 30 minutter å kjøre til der dere bodde før så kan dere vel ha barnet på samme barnehage og så er det dere som må kjøre lengre, ikke far? 13
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 20 minutter siden, Gliffy skrev: Må dere bytte barnehage da? Hvis det ikke er mer enn 30 minutter å kjøre til der dere bodde før så kan dere vel ha barnet på samme barnehage og så er det dere som må kjøre lengre, ikke far? Det er annen kommune og fylke. Anonymkode: b0f0b...67c
Gidavmeg Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er annen kommune og fylke. Anonymkode: b0f0b...67c Her kan du behold barnehageplassen om du flytter ut av fylket, men du får ikke plass om du ikke bor i kommunen når du flytter 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg få lov til å velge å spørre begge? En advokat vil uansett alltid svare at man har en god sak. Anonymkode: b0f0b...67c En god advokat vil svare riktig. Du aner ikke hvem vi er, hva vi kan, og om det vi svarer er i nærheten av å stemme. Anonymkode: d1493...396 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En god advokat vil svare riktig. Du aner ikke hvem vi er, hva vi kan, og om det vi svarer er i nærheten av å stemme. Anonymkode: d1493...396 Min erfaring er at advokater sier det uansett hva man har å komme med. Jeg ønsker å spørre om råd flere steder, da er det mitt valg. Anonymkode: b0f0b...67c 1
Raven.Writingdesk Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For min/vår del betyr flytting en trygg bolig, nærmere familie, vår omgangskrets, barnets venner utenom. Vi har 50/50, men fast bosted hos meg. Far er dårlig på å følge opp hygiene, rutiner og lege/helsestasjon. Dette kan jeg vise til. Har far sak mot meg for å få fast bosted på seg selv? Hva skal for at jeg taper her? Anonymkode: b0f0b...67c Hvor gammel er barnet ? Har du tenkt på at å kjøre 30 minutter til bhg kan være anstrengende for barnet ditt også ? om far skal være på jobb til en bestemt tid og må levere så tidlig som mulig for å komme seg tilbake på jobb risikerer du at også baret må opp sykt tidlig. Om far jobber nærmere egen bolig må han bruke 1 time på reising en vei, altså 2 timer totalt. Barnet ditt vil dermed også ha lange dager i bhg fordi far må jo kjøre en halvtime etter arbeidstid for å hente. Jeg skjønner far godt og synes det er egoistisk å utsette barnet ditt for dette. Hvem er foresten «vi» ? Deg og barnet eller deg, barnet og ny partner ? 24
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 19 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvor gammel er barnet ? Har du tenkt på at å kjøre 30 minutter til bhg kan være anstrengende for barnet ditt også ? om far skal være på jobb til en bestemt tid og må levere så tidlig som mulig for å komme seg tilbake på jobb risikerer du at også baret må opp sykt tidlig. Om far jobber nærmere egen bolig må han bruke 1 time på reising en vei, altså 2 timer totalt. Barnet ditt vil dermed også ha lange dager i bhg fordi far må jo kjøre en halvtime etter arbeidstid for å hente. Jeg skjønner far godt og synes det er egoistisk å utsette barnet ditt for dette. Hvem er foresten «vi» ? Deg og barnet eller deg, barnet og ny partner ? Der vi bodde før var det 30 min hver vei og barnet hadde null problemer med det. Anonymkode: b0f0b...67c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 21 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvor gammel er barnet ? Har du tenkt på at å kjøre 30 minutter til bhg kan være anstrengende for barnet ditt også ? om far skal være på jobb til en bestemt tid og må levere så tidlig som mulig for å komme seg tilbake på jobb risikerer du at også baret må opp sykt tidlig. Om far jobber nærmere egen bolig må han bruke 1 time på reising en vei, altså 2 timer totalt. Barnet ditt vil dermed også ha lange dager i bhg fordi far må jo kjøre en halvtime etter arbeidstid for å hente. Jeg skjønner far godt og synes det er egoistisk å utsette barnet ditt for dette. Hvem er foresten «vi» ? Deg og barnet eller deg, barnet og ny partner ? Ellers må vi fortsette å leie, ha null familie rundt oss og ingen sjanse til å eie noe eget da? Far har en jobb med mye kjøring så han har ikke brydd seg om kjøring før. Vi bodde 45 min unna nærmeste by med 30 min til nærmeste bhg sammen en gang i tiden. Når det nå er snakk om at jeg flytter så han må kjøre 30 min hver vei, da nekter han. Anonymkode: b0f0b...67c 2
Gliffy Skrevet 8. juli 2020 #12 Skrevet 8. juli 2020 Jeg tror kanskje jeg også ville "laget store problemer" dersom jeg plutselig måtte kjøre en time ekstra tur/retur hver morgen og ettermiddag for å hente og levere barnet mitt halvparten av tiden. . 26
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Skrevet 8. juli 2020 21 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvor gammel er barnet ? Har du tenkt på at å kjøre 30 minutter til bhg kan være anstrengende for barnet ditt også ? om far skal være på jobb til en bestemt tid og må levere så tidlig som mulig for å komme seg tilbake på jobb risikerer du at også baret må opp sykt tidlig. Om far jobber nærmere egen bolig må han bruke 1 time på reising en vei, altså 2 timer totalt. Barnet ditt vil dermed også ha lange dager i bhg fordi far må jo kjøre en halvtime etter arbeidstid for å hente. Jeg skjønner far godt og synes det er egoistisk å utsette barnet ditt for dette. Hvem er foresten «vi» ? Deg og barnet eller deg, barnet og ny partner ? I nord, og sikkert også mange steder på vestlandet, er 30 min. å regne for nesten rett i nabolaget. 30 minutter er overhodet ikke langt. I rushen kan det fint ta 30min. fra St.Hanshaugen til Grønland. Er ikke langt likevel;) Anonymkode: 45e8b...9c6 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 Den som velger å flytte må ta kjøringen. Anonymkode: af3d4...1a6 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 Kan ikke du pendle de 30 min frem og tilbake til venner og familie og de komme til deg? Hvordan er far dårlig på hygiene og rutiner? Er det noe dere kan jobbe med? Anonymkode: ee6b8...821 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: I nord, og sikkert også mange steder på vestlandet, er 30 min. å regne for nesten rett i nabolaget. 30 minutter er overhodet ikke langt. I rushen kan det fint ta 30min. fra St.Hanshaugen til Grønland. Er ikke langt likevel;) Anonymkode: 45e8b...9c6 30 minutter EKSTRA hver vei vil si to timer i bilen hver dag det. En time tidligere opp om morgenen og en time mer etter jobb før man kommer seg hjem og kan starte på middagen. 30 minutter til jobb er vanlig ja, men da ligger barnehagen vanligvis langs veien. 30 min ekstra omvei til barnehage er ikke normalt, heller ikke på nordvestlandet der jeg kommer fra. Anonymkode: 0d610...fdd 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, Gliffy skrev: Jeg tror kanskje jeg også ville "laget store problemer" dersom jeg plutselig måtte kjøre en time ekstra tur/retur hver morgen og ettermiddag for å hente og levere barnet mitt halvparten av tiden. . Så når far bor langt unna av egen vilje så er 30 min kjøring ok, men når jeg vil bo med mine så er 30 min for langt. Anonymkode: b0f0b...67c 3
Bella44 Skrevet 8. juli 2020 #18 Skrevet 8. juli 2020 Dersom du velger å flytte vekk, er det helt klart mest rettferdig at du tar den ekstra kjøringen (som du ikke synes er noe å bråke om). 19
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #19 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke du pendle de 30 min frem og tilbake til venner og familie og de komme til deg? Hvordan er far dårlig på hygiene og rutiner? Er det noe dere kan jobbe med? Anonymkode: ee6b8...821 Vi har prøvd dette i noen år nå, jeg har alltid fulgt faren. Jeg kunne her valgt en barnehage som barnet mitt og jeg kunne gå til og fra. Hvor barnet har venner fra barnehage og rett inn i skolen akkurat her. Far ville ikke det, så han valgte en bybarnehage 15 min kjøring fra meg, 5 min fra seg. Ingen av barna i barnehagen der vil barnet se igjen i skolen. Kun ut fra fars behov. Anonymkode: b0f0b...67c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #20 Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke du pendle de 30 min frem og tilbake til venner og familie og de komme til deg? Hvordan er far dårlig på hygiene og rutiner? Er det noe dere kan jobbe med? Anonymkode: ee6b8...821 Jeg har prøvd alt for hygiene, rutiner og oppfølging av legebesøk. Alle ønsker fra min side blir ikke besvart, alle avtaler blir brutt. Anonymkode: b0f0b...67c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå