AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Del Skrevet 8. juli 2020 Dere som har billån, hva har dere for bil og hva kostet den og hvor mye betaler dere per mnd? syns dere det var smart å ta billån eller hva er deres mening? Anonymkode: 2cf61...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Del Skrevet 8. juli 2020 Det er vel aldri «smart» å ta opp lån på en gjenstand som kun forringes i verdi... Anonymkode: d193b...b2a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Del Skrevet 8. juli 2020 Jeg er helt avhengig av bil her, så jeg måtte dessverre ta opp et lån. Betaler 2000 i mnd, betaler inn ekstra når jeg kan Anonymkode: 6f8ba...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 8. juli 2020 #4 Del Skrevet 8. juli 2020 Av og til undres jeg over hva slags spørsmål som stilles, og om det på noen måte kan være relevant for TS å få et svar. Jeg har en familiebil, betalte 499.000,-, betalte med AMEX (butikken hadde et sånt klistremerke på døra) (som da er som et lån å betrakte) og betalte da 499.000,- i måneden på det lånet. Det var veldig lurt å gjøre det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Del Skrevet 8. juli 2020 For å finne ut hva et lån koster per måned er det bare å bruke en av mange lånekalkulatorer på nettet. Anonymkode: f9b1b...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Del Skrevet 8. juli 2020 Tok over en eldre bil i familien. Gjorde tjenester som handling, vasking, kjøring osv når det trengdes for personen for å marche hva bilen var verdt. Har derfor 0 i billån og er heller i pluss med tjenestene slik at jeg får ekstra betalt. Anonymkode: 4f135...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Del Skrevet 8. juli 2020 39k for bilen, 1500,- i lån Anonymkode: 85b2d...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 8. juli 2020 #8 Del Skrevet 8. juli 2020 Vi har aldri lånt penger til bil, men har kjøpt etter hva vi hadde råd til og var villige til å bruke. F.eks. er vi ikke villige til å betale service på 10-15.000 kr i året. Vårt bilbruk er samlet under 20.000 km per år. Kjøper bil i prisklasse 40-50.000 kr, og selger etter 2-3 år til samme pris. Har aldri betalt mer enn maks 5.000 kr for EU-kontroll. Fordi vil har eldre bil kan det meste fikses selv. Her er det ingen datakort som må byttes! Når vi hører om venner som betaler 20.000 kr for service på deres NYE bil, rister vi på hodet. Så også når vennene våre forteller hva prisen er for de nye dekkene de måtte kjøpe.. Det er en myte og bare tull at det er dyrt med eldre bil! Sannheten er at jo nyere bil du har, jo mer koster det deg. Men det er som med alt annet et spørsmål om hva som er viktig for deg, og hva du vil prioritere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Del Skrevet 8. juli 2020 Har ikke billån. Leasing. 2800 kr i måneden. 0 i innskudd og service inkludert. Forsikring utenom. Anonymkode: 76915...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Del Skrevet 9. juli 2020 4600 i mnd. Bil kostet 390.000, tok lån på 250.000. Har ca 70.000 igjen på lånet. Anonymkode: d595b...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Del Skrevet 9. juli 2020 Det relevante er vel hva renten er? Og evt avskrivninger. Anonymkode: 9b63b...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Del Skrevet 9. juli 2020 Betaler rundt 900 kr i mnd. Bilen er 12 år gammel og kostet 12000. Anonymkode: 35db4...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 9. juli 2020 #13 Del Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 15.20, Whistler skrev: Av og til undres jeg over hva slags spørsmål som stilles, og om det på noen måte kan være relevant for TS å få et svar. Jeg har en familiebil, betalte 499.000,-, betalte med AMEX (butikken hadde et sånt klistremerke på døra) (som da er som et lån å betrakte) og betalte da 499.000,- i måneden på det lånet. Det var veldig lurt å gjøre det sånn. Var det SAS Amex du brukte kanskje? Ikkje værst å få bonus av en halv mill når man først må kjøpe bil😁 Kva slags bilforretning var dette som tok Amex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 9. juli 2020 #14 Del Skrevet 9. juli 2020 Det var en hypotese, men så lenge sjappa har en AMEX-sticker i ruta kan de ikke nekte... (Dessuten er spørsmålet til TS døvt da det er av kaliberet "hvor langt er et tau?".) Alternativt kan man etter å ha prutet pris i en forretning med AMEX-sticker på ruta tilby seg cash betaling mot 2 prosent til i stedet for å bruke kortet da de ellers må betale 2 og noe til kortselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 9. juli 2020 #15 Del Skrevet 9. juli 2020 1 time siden, Whistler skrev: Det var en hypotese, men så lenge sjappa har en AMEX-sticker i ruta kan de ikke nekte... (Dessuten er spørsmålet til TS døvt da det er av kaliberet "hvor langt er et tau?".) Alternativt kan man etter å ha prutet pris i en forretning med AMEX-sticker på ruta tilby seg cash betaling mot 2 prosent til i stedet for å bruke kortet da de ellers må betale 2 og noe til kortselskapet. Jeg kjøpte faktisk min første bil med Amex for 20 år siden, den gang var det ganske vanlig - men nå tror jeg (de fleste?) bilforhandlerne har skrudd igjen for den muligheten i og med det jo koster de endel kroner som du skriv. Var iallefall ikke mulig der jeg kjøpte bil sist..😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #16 Del Skrevet 10. juli 2020 Hadde nok angret om jeg hadde vatt billån. Bilkjøp blir tatt på rammelånet. Anonymkode: f6971...948 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #17 Del Skrevet 10. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.01, AnonymBruker skrev: Dere som har billån, hva har dere for bil og hva kostet den og hvor mye betaler dere per mnd? syns dere det var smart å ta billån eller hva er deres mening? Anonymkode: 2cf61...30b Jeg mener at billån er veldig lite smart. Skal du låne til bil bør du heller (hvis du kan) øke huslån tilsvarende billånet da huslån som regel har lavere rente. Det som da er viktig er at du betaler ned i samme tempo som om det var billån. Vi velger å spare til bil og kjøpe kontant. Setter av noen kroner hver måned. Har til nå byttet med ca 8 års mellomrom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Del Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, Baker Harepus skrev: Jeg mener at billån er veldig lite smart. Skal du låne til bil bør du heller (hvis du kan) øke huslån tilsvarende billånet da huslån som regel har lavere rente. Det som da er viktig er at du betaler ned i samme tempo som om det var billån. Vi velger å spare til bil og kjøpe kontant. Setter av noen kroner hver måned. Har til nå byttet med ca 8 års mellomrom. Hadde jeg enda hatt den muligheten 🤷🏼♀️ Anonymkode: 6f8ba...429 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #19 Del Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg enda hatt den muligheten 🤷🏼♀️ Anonymkode: 6f8ba...429 Da hadde jeg hvertfall sett på hvor mye jeg kunne skaffe i egenkapital og forsøkt å finne en bil som ga minst mulig lån. Ved å kjøe en "ukurant" bil (dvs ikke de mest populære) kan det bli billigere lån. Bil med manuelt gir er som regel billigere enn automat, en dieselbil vil du nok få billigere enn hybrid f.eks. Vi kjøpte "ny" bil for 3 mnd siden, og da var diesel og manuell girkasse merkbart billigere enn å kjøpe diesel med automat eller hybrid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Del Skrevet 10. juli 2020 Betaler rundt 5000 kr i mnd. Valgfritt, menbør dekke opp renterhver måned som er rundt 800 kr. Anonymkode: cf7d7...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå