AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Hei. Jeg vil bli jurist og så kanskje advokat. Har søkt rettsvitenskap til høsten, men vet at jeg ikke kommer inn på grunn av for lavt snitt. Lurer på om noen her har erfaring med å ta opp fag? Gikk helse- og oppvekst på videregående og siste året påbygg. Påbygg karakterene mine er veldig gode (5 eller 6 i alt) så det jeg må ta opp er programfagene fra helse- og oppvekst vg1 og vg2. Da snakker vi kommunikasjon, helsefremmende og yrkesutøvelse. Har fått 4 i alle disse og bør få dem opp til en 6. Er det noen som har erfaring med å ta opp disse som privatist? Er det noen som har gått et yrkesfaglig utdanningsprogram for så å bli noe stikk motsatt av hva man gikk på vgs? Føler alle som går yrkesfaglig enten tar fagbrev eller gjør noe innenfor den sektoren. Og at alle som går studie blir lege, ingeniør osv, litt stigmatisering jeg vet. Jeg hadde aldri tenkt til å bli noe innen helse, men det var det eneste jeg kom inn på for 3 år siden da ungdomsskole karakterene mine ikke var spesielt gode. Så er det noen som har gått den veien før eller er den umulig? Takker og bukker for svar! Anonymkode: 55abe...c59
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Tenker at du vil ha lettere for å forbedre karakterene når du veit hva faget går ut på og hva slags krav som stilles. Har du gamle prøver og innleveringer kan du bruke de som en rettledning på hva du må forbedre. Anonymkode: 85282...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå