Gå til innhold

Svigermor kan plutselig ikke passe barnet vårt, så det er helt krise for oss nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor hadde lover oss at hun skulle passe barnet vårt fra mars - juni, slik at vi kunne dra tilbake til jobb etter permisjon. Mini har ikke krav på barnehageplass før august. Svigermor er litt spesiell type og lever livet sitt litt etter innfallsmetoden. Hun har nå plutselig truffet en ny fyr og sier at hun mest sannsynlig flytter sammen med han i løpet av sommeren. Da flytter hun to timer unna der vi bor nå. Så da kan hun ikke passe mini, det sier seg selv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ingen andre som kan steppe inn mine foreldre er i full jobb og dagmammaer stoler jeg ikke på (ble helt satt ut av enkelte profiler på dagmamma.no). 

Hva gjør vi nå? Skal jeg ta en ringerunde i alle barnehager å spørre om de har ledig plass fra februar/mars? Helt desperat her...

Anonymkode: cdd1e...624

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mars neste år? God tid til å finne løsning det? 

Anonymkode: f0ce6...ed8

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor hadde lover oss at hun skulle passe barnet vårt fra mars - juni, slik at vi kunne dra tilbake til jobb etter permisjon. Mini har ikke krav på barnehageplass før august. Svigermor er litt spesiell type og lever livet sitt litt etter innfallsmetoden. Hun har nå plutselig truffet en ny fyr og sier at hun mest sannsynlig flytter sammen med han i løpet av sommeren. Da flytter hun to timer unna der vi bor nå. Så da kan hun ikke passe mini, det sier seg selv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ingen andre som kan steppe inn mine foreldre er i full jobb og dagmammaer stoler jeg ikke på (ble helt satt ut av enkelte profiler på dagmamma.no). 

Hva gjør vi nå? Skal jeg ta en ringerunde i alle barnehager å spørre om de har ledig plass fra februar/mars? Helt desperat her...

Dette har du vel laget en tråd om tidligere også...

Anonymkode: 5b770...160

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle til å si at en avtale er en avtale. Men svigermor må jo få 3 mnd oppsigelse... en av dere foreldre tar ulønnet fri, begge foreldre går ned til 60%, dere finner en god dagmamma... du har jo ikke prøvd å finne løsning engang.

Anonymkode: 38ab0...038

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På an igjen 

Anonymkode: f12ef...27c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke vits i å ringe nå, men ta en runde i desember/januar, så løser det seg sikkert :)

Anonymkode: 01a52...969

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I år eller neste år? Hvis det er i år, hadde jeg vært glad for å bli kvitt et upålitelig menneske, men irritert på situasjonen.

Hvis det er neste år, har dere god tid.

Anonymkode: 8408b...783

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor er litt spesiell type og lever livet sitt litt etter innfallsmetoden.

Da burde jo ikke dette komme som noen overraskelse. Dere har uansett greit med tid til å finne ut av dette.

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

RSvigermor hadde lover oss at hun skulle passe barnet vårt fra mars - juni, slik at vi kunne dra tilbake til jobb etter permisjon. Mini har ikke krav på barnehageplass før august. Svigermor er litt spesiell type og lever livet sitt litt etter innfallsmetoden. Hun har nå plutselig truffet en ny fyr og sier at hun mest sannsynlig flytter sammen med han i løpet av sommeren. Da flytter hun to timer unna der vi bor nå. Så da kan hun ikke passe mini, det sier seg selv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg har ingen andre som kan steppe inn mine foreldre er i full jobb og dagmammaer stoler jeg ikke på (ble helt satt ut av enkelte profiler på dagmamma.no). 

Svigermor er en «sånn spesiell type» som lever et eget liv, og velger kjærligheten når hun har funnet denne. Ok. 

Hva med å la henne ha retten til dette. Du, din man og dine 2 foreldre kan da dele på barnepasset? Eller du kan kjøpe barnepass. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Mange dagmammaer har sikkert referanser, og du har god tid på å finne ut av det. Ellers har du jo rett på ulønnet permisjon, evt om du og mannen din deler på å ha litt ulønnet permisjon hver. Det går ann å ringe barnehagene å spørre, det hender jo noen sier opp. 

Anonymkode: dfe4e...8b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finn en dagmamma 

Anonymkode: fbbaa...834

Skrevet (endret)

Du begynner allerede å stresse over dette nå?? Som jeg forstår er dette først fra marts-juni 2021??

Helt ærligt, lad du din svigermor leve sitt liv, og omfavne kjærligheten igjen ❤️ 

Det virker som om du allerede har tatt sorgerne på forskud, og slet ikke kan se muligheter. Hvad tror du folk som ikke har foreldre/svigerforeldre som kan hjelpe, gjør???

Find du en dagmamma eller gå ned i tid, verre er det ikke! Man kan ikke få barn og så belage sig på, at familie SKAL passe.

P.S jeg er er dansk og bor i Danmark, derfor er mit norsk ikke så godt :)

Endret av Molimaki
grammatisk fejl
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Helt krise for dere nå? Fordi dere ikke har barnepass i mars? Du vet det er juli nå? Her fremstår du jo som lettere hysterisk. Jeg trodde du sto med jobb i neste uke uten barnepass, det hadde vært krise. 

Pust med magen. Dette ordner seg. En ringerunde til barnehagene nå vil da ikke hjelpe deg. De tar hovedinntak nå i august og fyller opp, og ingen kan svare på om det er ledig i mars. Ha øynene åpne, sjekk ut noen dagmammaer i nærheten. De gode har jo referanser. Plutselig går det nye forholdet til svigermor i vasken og hun blir tilgjengelig. Eller kanskje en bhgplass blir ledig. Det er lenge til mars!! 

Anonymkode: 8d458...221

• Liker 22
Skrevet (endret)
1 time siden, Ann Mo skrev:

Svigermor er en «sånn spesiell type» som lever et eget liv, og velger kjærligheten når hun har funnet denne. Ok. 

Hva med å la henne ha retten til dette. Du, din man og dine 2 foreldre kan da dele på barnepasset? Eller du kan kjøpe barnepass. 

Tenker forøvrig også at hun svigermor må være en «sånn spesiell type» som gjerne ville stille opp å passet barnet ditt gratis helt fra mars til august, så fremt hun har mulighet. 

Har du samme kjærlighet og stiller opp på lik måte tilbake, til henne om hennes liv? 

Endret av Ann Mo
  • Liker 13
Skrevet

Dumt av henne å love noe sånt, selvsagt. For det er jo litt av en forpliktelse å binde opp dagene sine i et halvt års tid, for å løse deres problemer med barnepass. Men så ser jeg at hun allerede har gitt beskjed, og da har dere god tid på å finne en skikkelig barnepasser. Det er jo det de fleste må gjøre. En ting er pass i kortere perioder eller enkeltdager, for å få hverdagen til å gå opp for barn og barnebarn, men dette er jo en forpliktelse av en helt annen dimensjon, og husk også at hadde dette vært en normal jobb, så hadde hun hatt langt kortere oppsigelsestid. Men særlig siden du skriver at hun er en spesiell type, så virker det rart for meg å basere seg på en avtale med henne, på slike premisser, og reagere som du gjør. 

Er det en spesiell grunn til at barnets bestemor skal finne seg i lengre tid å måtte si fra seg et oppdrag av denne typen på, enn en hvilken som helst arbeidstaker som mottar ordinær lønn i bytte for tida si?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Søgni skrev:

Er det en spesiell grunn til at barnets bestemor skal finne seg i lengre tid å måtte si fra seg et oppdrag av denne typen på, enn en hvilken som helst arbeidstaker som mottar ordinær lønn i bytte for tida si?

Hun meldte seg frivillig når vi snakket om det når jeg var gravid. Dessuten skulle hun ikke gjøre det gratis. Hun skulle få 10 000kr i måneden samt få disponere vår bil og sydentur i juli 2021. Hun sa hun kunne gjøre dette siden hun var hjemme likevel. Svigermor er ufør og er hjemme likevel. Hun har vært barnepasser for to unger i nabolaget tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ann Mo skrev:

Tenker forøvrig også at hun svigermor må være en «sånn spesiell type» som gjerne ville stille opp å passet barnet ditt gratis helt fra mars til august, så fremt hun har mulighet. 

Har du samme kjærlighet og stiller opp på lik måte tilbake, til henne om hennes liv? 

Som sagt hun skulle ikke gjøre det gratis. Hun skulle få 10 000kr i måneden og sydentur av oss. Det var avtalen. Det var svigermor som foreslo dette. Hun har tidligere også tatt på seg dagmamma oppdrag for samme pris for andre i nabolaget. Hun gjør dette for å spe på uføretrygden sin. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mars neste år? God tid til å finne løsning det? 

Anonymkode: f0ce6...ed8

Vi skal selvsagt prøve å finne en løsning. Men begge vil tilbake i jobb i mars. Så da blir det enten meg som går ned i stilling eller at vi får barnehageplass. Vi håper inderlig på det siste da, 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Søgni skrev:

Dumt av henne å love noe sånt, selvsagt. For det er jo litt av en forpliktelse å binde opp dagene sine i et halvt års tid, for å løse deres problemer med barnepass. Men så ser jeg at hun allerede har gitt beskjed, og da har dere god tid på å finne en skikkelig barnepasser. Det er jo det de fleste må gjøre. En ting er pass i kortere perioder eller enkeltdager, for å få hverdagen til å gå opp for barn og barnebarn, men dette er jo en forpliktelse av en helt annen dimensjon, og husk også at hadde dette vært en normal jobb, så hadde hun hatt langt kortere oppsigelsestid. Men særlig siden du skriver at hun er en spesiell type, så virker det rart for meg å basere seg på en avtale med henne, på slike premisser, og reagere som du gjør. 

Hun foreslo dette selv 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere kunne betale henne 10.000 i mnd + ferietur, så har dere garantert mulighet til å jobbe redusert og passe barnet selv frem til dere får barnehageplass....  Skikkelig krise asså... 😁

Anonymkode: d5e10...1b3

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...