AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #21 Skrevet 8. juli 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Franske myndigheter forbereder seg på en eventuell ny smittebølge, men de kommer ikke til å stenge landet på nytt. Det sier den nye statsministeren i landet, Jean Castex, i et intervju med tyske RTL tv. Han sier at konsekvensene av stengning er katastrofale. Bra Frankrike har skjønt at tiltakene er værre enn viruset. Flere og flere myndigheter kommer til å skjønne det fremover. Vel, dette er absolutt helt relativt. Sverige stengte ikke ned, og deres økonomi har tatt mer skade enn den norske og danske. Anonymkode: 63117...470 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #22 Skrevet 8. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som bagatelliserer — et faglig insidesynspunkt: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/wPwBr4/farlig-oensketenkning-fra-pensjonert-professor-torkel-steen Anonymkode: afed9...4d2 Dette stemmer ikke. Det er ingen nye smittebølger. Det finnes derimot enklaver hvor viruset blomstrer opp. Det skal ikke misforstås med nye bølger. Anonymkode: 63117...470 3
Krantz95 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #23 Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke. Avisene flommer over med artikler om at smitten øker også i Europa. Anonymkode: afed9...4d2 Ja, smitten øker litt, men som jeg skrev er det værste unnagjort i Europa.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #24 Skrevet 8. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Artikkelen var interessant og jeg foreslår at du ikke henger deg opp i en muligens noe optimistisk setning om sesongvariasjoner og leser resten. (Den ble forøvrig publisert første gang 10 juni) Jeg er hverken epidemiolig eller immunolog, men den får bestått på min sunn fornuft-test. Hvis imidlertid noen mener det som står der er feil må de gjerne påpeke hvorfor, så lenge det er basert på annet en synsing og behov for svartmaling. Anonymkode: a1ab7...8e9 Det finnes en mellomting mellom svartmaling og bagatellisering. TS har vist gang på gang at vedkommende har en agenda som er å bagatellisere. Det er ikke svartmaling å gå i rette med vedkommende. Det er meget mulig at artikkelen er fornuftig. Men jeg driver ikke med svartmaling fordi om jeg ser på innspill fra TS med sunn skepsis. Anonymkode: afed9...4d2 3
Krantz95 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #25 Skrevet 8. juli 2020 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, dette er absolutt helt relativt. Sverige stengte ikke ned, og deres økonomi har tatt mer skade enn den norske og danske. Anonymkode: 63117...470 Det er mulig økonomien i Sverige har tatt mer skade i noen få måneder, men i det store bildet er Sveriges økonomi mye mer robust og sunnere enn Norges økonomi. Sverige hadde f.eks. overskudd på handelsbalansen i mai, mens Norge hadde underskudd... Sverige vil også ha lavere negativ vekst i treårs-perioden 2019-2021 enn det Norge vil ha: Sverige 2019 1,2% 2020 -6,8% 2021 5,2% Norge 2019 1,2% 2020 -6,3% 2021 2,9% For 2019-2021 gir det vekst for Sverige på -0,78% og -2,43% for Norge. Kilde: IMF's World Economic Outlook Database. Endret 8. juli 2020 av Krantz95
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #26 Skrevet 8. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en mellomting mellom svartmaling og bagatellisering. TS har vist gang på gang at vedkommende har en agenda som er å bagatellisere. Det er ikke svartmaling å gå i rette med vedkommende. Det er meget mulig at artikkelen er fornuftig. Men jeg driver ikke med svartmaling fordi om jeg ser på innspill fra TS med sunn skepsis. Anonymkode: afed9...4d2 Jeg aner ikke om du svartmaler, siden du skriver som AB vet jeg ikke hva du ellers har skrevet. Det var en henstilling til de som evt tilbakeviser poengene i artikkelen. Poenget mitt til deg er imidlertid er det kan være greit å lese noe før du forkaster det fullstendig, selv om du ikke liker eller er enig med avsender. Anonymkode: a1ab7...8e9
Krantz95 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #27 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke om du svartmaler, siden du skriver som AB vet jeg ikke hva du ellers har skrevet. Det var en henstilling til de som evt tilbakeviser poengene i artikkelen. Poenget mitt til deg er imidlertid er det kan være greit å lese noe før du forkaster det fullstendig, selv om du ikke liker eller er enig med avsender. Anonymkode: a1ab7...8e9 Har testet å skrive det samme som anonym og med åpen bruker. Reaksjonene på samme mening var veldig forskjellig. Det er nok mange på KG som ikke klarer å skille mellom mening og bruker. Det stokker seg til i hodene deres. De styres av følelser/går på autopilot og motsier brukere de ikke liker. Nesten uansett hvilken mening brukeren de misliker kommer med. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #28 Skrevet 8. juli 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Har testet å skrive det samme som anonym og med åpen bruker. Reaksjonene på samme mening var veldig forskjellig. Det er nok mange på KG som ikke klarer å skille mellom mening og bruker. Det stokker seg til i hodene deres. De styres av følelser/går på autopilot og motsier brukere de ikke liker. Nesten uansett hvilken mening brukeren de misliker kommer med. Så nedlatende. Høy hest. Anonymkode: afed9...4d2
Krantz95 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #29 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så nedlatende. Høy hest. Anonymkode: afed9...4d2 Ja, jeg vet. Noen ganger er det morsomt å være drittsekk 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #30 Skrevet 8. juli 2020 10 minutter siden, Krantz95 skrev: Har testet å skrive det samme som anonym og med åpen bruker. Reaksjonene på samme mening var veldig forskjellig. Det er nok mange på KG som ikke klarer å skille mellom mening og bruker. Det stokker seg til i hodene deres. De styres av følelser/går på autopilot og motsier brukere de ikke liker. Nesten uansett hvilken mening brukeren de misliker kommer med. Nick og AB i samme tråd er regelbrudd. Anonymkode: afed9...4d2
Krantz95 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #31 Skrevet 8. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nick og AB i samme tråd er regelbrudd. Anonymkode: afed9...4d2 Det er jeg klar over. Det er enkelt å skrive samme mening i forskjellige tråder. Det er jo veldig mange tråder her som stort sett handler om det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #32 Skrevet 8. juli 2020 29 minutter siden, Krantz95 skrev: Har testet å skrive det samme som anonym og med åpen bruker. Reaksjonene på samme mening var veldig forskjellig. Det er nok mange på KG som ikke klarer å skille mellom mening og bruker. Det stokker seg til i hodene deres. De styres av følelser/går på autopilot og motsier brukere de ikke liker. Nesten uansett hvilken mening brukeren de misliker kommer med. Det er nok ofte slik ja, at forutinntatte oppfatninger om avsender kommer i veien for budskapet. Ikke bare på KG, men ellers i livet også. Synd, for man kan gå glipp av viktig informasjon på den måten. Anonymkode: a1ab7...8e9 2
Anbefalte innlegg