Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt! Klart utdannelse skal gi bedre lønn, men feil å takke ned på de uten utdannelse og kalle de dumme og late. For det er ekstremt mye dyktige fagarbeidere med fagbrev, og dyktige ansatte i ulike bedrifter med lav utdannelse. De jobber hardt og tar gjerne drittjobbene og fortjener bra lønn de også, vi har alle hus og barn og forsørger 

Anonymkode: 1b91c...e9a

Ja, det blir for dumt. De med fagbrev har relevant utdannelse for den jobben de skal gjøre.

Vet om flere med høyere utdannelse, bl.a. siv.ing. og siv.øk., som er noen skikkelige latsabber i jobbsammenheng. De jobber dog typisk innenfor adm. Som en tidligere toppsjef sa: "I prefer will over skill".

Anonymkode: b6a0a...a90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er siviløkonom med ca 4 års erfaring, de fleste i min krets med master i et eller annet økonomi i min alder tjener rundt 500k. Startlønn i år hos de fire store er på 460k. Siviløkonomene tjener ikke så mye lenger..men sivilingeniørene jeg kjenner på min alder ligger alle over 600k og er nærmere 700k etter 4/5 år. Min vennine er lege og tjener over 1mill inkl overtid. økonomer i shipping og de som jobber med finans(meglere, forvaltere etc) har en lønn vi andre økonomer ikke kan sammenligne med. 

så jo, leger tjener ganske bra.

Anonymkode: fb064...ae7

Hvor studerte du da? Det betales fortsatt premium for NHH.

Startlønn på ca 569.000 kroner rett ut av NHH.

Hele 99% mener at de fikk en relevant jobb og 88% hadde en jobb klar før koronakrisen inntraff og før de var ferdige med mastergraden.

Dette er fra 20.februar 2020, så det er ganske nytt:

https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2020/februar/-ekstremt-ettertraktet-pa-arbeidsmarkedet/

Men ja, du har delvis rett, det er altfor mange som tar økonomiutdanning i Norge, og disse kan ikke regne med å bli likestilt med NHH. Så det blir fort et slags hierarki. NHH-ere best betalt, så BI Nydalen etter NHH, så igjen alle dere andre fra andre skoler må konkurrere om rester med samme type mastergrad. NHH og BI holder et monopol på dette i Norge når det gjelder spesifikt Siv.Øk.

På samme måte som NTNU er kongen på sitt område (ingeniør) og de som studerte der blir nok bedre betalt enn tilsvarende Siv.Ing fra UiT eller Nord universitetet. Her kan det dog nevnes at Siv.Ing kan fort få sparken og bedrifter kan kvitte seg like fort med en Siv.Ing som om hen var søppel når det gjelder økonomiske kriser. Dette fikk dem oppleve høsten 2008 og igjen sommeren 2014 og det er sikkert noen ingeniører som også har opplevd det nok en gang i 2020.  

Mens jurister, leger og psykologer beholder jobben uansett om kalenderen viser høsten 2008, sommer 2014 eller mars - juli 2020.

Sånn er det også med UiO når det gjelder betydningen av fag, kanskje i litt mindre grad, men det gjelder fortsatt. Jus fra UiO stiller nok sterkest blant alle andre utdanninger i Norge, kanskje bare matchet av UiB. Samfunnsøkonom fra UiO stiller sterkt. Lege og tannlege fra UiO stiller sterkt og det samme med diverse SV / HF-fag + sikkert flere andre som jeg har glemt. 

Er kanskje bare sykepleier og lærerutdanninger en kan si at ingen bryr seg om hvor de har studert. Og muligens historie og filosofi. Men ellers så kan det fort gi utslag hvis det er snakk om andre utdanninger.

Anonymkode: a2bb6...fd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med valg av utdanning har jeg hørt mye med slekt og venner av familien. Vi har flere innen slekten som er psykologer, leger eller jurister. Jeg trodde at dette var yrker med svært god lønn, men dette ser ikke ut til å være tilfellet. De sier til og med selv at lønnen er dårlig i forhold til arbeidsmengden. Lønn er selvfølgelig ikke det viktigste, men jeg må innrømme at jeg er litt overrasket. Virker jo som om det er siviløkonomene og sivilingeniørene fra de beste skolene som stikker av med toppjobbene og de feteste lønningene. 
Har dere det samme inntrykket?

Anonymkode: 198d2...d39

Dette er bare tull. De tjener langt mer enn i de fleste andre yrker.

Anonymkode: 6034f...afa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her kan det dog nevnes at Siv.Ing kan fort få sparken og bedrifter kan kvitte seg like fort med en Siv.Ing som om hen var søppel når det gjelder økonomiske kriser. Dette fikk dem oppleve høsten 2008 og igjen sommeren 2014 og det er sikkert noen ingeniører som også har opplevd det nok en gang i 2020. 

Gjelder dette ingeniører og sivilingeniører utenfor oljesektoren også? Jeg har bare vært ingeniør siden 2015, men har ikke hørt om noen utenfor olja som har fått sparken.

Anonymkode: 68e17...20f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette ingeniører og sivilingeniører utenfor oljesektoren også? Jeg har bare vært ingeniør siden 2015, men har ikke hørt om noen utenfor olja som har fått sparken.

Stort sett oljesektoren, men det har skjedd andre steder også. Høsten 2008 og hele 2009 var brutale saker. Det samme gjelder sommeren 2014 og utover i 2015. 

Poenget er uansett at Siv.Ing er gjerne basert på økonomisk aktivitet eller økonomisk vekst, mens det å være lege og psykolog ikke er det. De to yrkene (lege og psykolog, slenge gjerne på tannlege også) er basert på helt andre ting enn økonomisk vekst. De er basert på menneskets behov og derfor har disse jobb uansett hva. 

Det samme gjelder jurister. Om man trenger hjelp med noe med tanke på loven, så spiller det ingen rolle om det er økonomisk vekst der ute eller ikke. En trenger liksom juridisk rådgiving innenfor den og den fristen uansett om det er økonomisk vekst eller resesjon i andre kvartal av dette året. 

Det samme gjelder sykepleiere, lærere, professorer, renholdere, søppeltømmere, etc. De er basert på et behov som rett og slett må gjøres uavhengig av økonomisk vekst. En kan ikke la være å tømme søppel fordi det er resesjon. Og en kan heller ikke la være å vaske fordi det er resesjon.

Derfor kan Siv-Ing, selv om de er attraktive, bli plutselig sparket som søppel neste måned grunnen ting som skjer "der ute" med tanke på økonomisk aktivitet.

Her er for eksempel en som gikk fra å være ingeniør i oljen til det å være budsjåfør. Dette er fra 2015 da mange mistet jobben. Som psykologen i artikkelen sier: Det kan gå fra 120 ned til 0 ganske raskt og det oppleves som litt av en nedtur psykisk.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/flere-ingeniorer-mister-jobben-6.158.258806.471fadca84

Her har du en artikkel fra 2016 der vanlige folk gleder seg når oljeingeniører får sparken:

https://www.adressa.no/nyheter/okonomi/2016/04/11/Oljeingeniører-Folk-føler-skadefryd-når-vi-mister-jobben-12584707.ece

Dette med at vanlige folk gleder seg over at ingeniører får sparken tror jeg at vi kommer til å se mer av i fremtiden ettersom det er flere og flere som hater virkelig at teknologien har tatt et steg for langt, noe som fører til at mange mister jobben grunnet automatisering / digitalisering. 

Her har du ellers en fersk artikkel fra 16.juni 2020, der 25% av ingeniørene frykter å miste jobben sin:

https://www.borsen.no/nyheter/dramatisk-endring---frykter-dyster-host/72569858

Som sagt tidligere, en lege, tannlege, psykolog og jurist / advokat trenger som regel ikke frykte for å miste jobben eller ha søvnløse netter.

Anonymkode: 9411a...eaa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle med disse yrkene tjener stort sett nokså bra. De som tjener virkelig mye jobber som regel innen noe med liten samfunnsmessig nytte, men så lenge inntjeninga til firmaet er god blir det sånn. At noen tjener seg rike på noe jalla er greit nok, men alt over 500k er jo helt greit for å jobbe 8-16. Med det sagt synes jeg ikke master er verdt jobben om man ikke tjener over 550. Alt under 450k igjen synes jeg blir for lite selv uten utdanning, til det er prisnivået i Norge for høyt. Det har jo også vært en voldsom prisstigning de diste åra uten at lønningene har holdt følge.

Anonymkode: 292a7...bca

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første så tjener bønder bra, og for det andre så fortjener barnehagesrbeidere høyere lønn. Disse har faktisk en utdanning. Jeh hadde ikke kunnet utføre en slik jobb. Men det er for mange inkompetente unge i dag og praktikanter fra nav som sendes dit for praksis. Disse ødelegger bransjen og lønnen. Jeg jobbet 2t hos en barnehage en gang via nav og måtte bare gå. Like før jeg fikk raserianfall og hjerteinfarkt på stedet. Holder meg til kontor og tall i dag. Moralen her er at NAV må slutte å sende inkompetente folk som meg dit når vi er ledige en periode. De fleste greier faktisk ikke en pedagogisk jobb.  

Anonymkode: fb064...ae7

Tror mange små-bønder for ca 20 år siden måtte legge opp fordi de ikke fikk det til å gå opp økonomisk. Jeg har mer inntrykk at å være bonde går mer på lidenskap for yrket og ikke på grunn av lønn og at det er kjempe dårlig timebetaling.

Anonymkode: df1f9...56c

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har en master i interaksjonsdesign og tjener 60 000 i måneden. Ikke de aller høyeste kravene for å komme inn (men over 5 i snitt). Og jobber 7,5 time hver dag. Legger fra meg jobben på jobb, og er fornøyd med det. Så med tanke på lengden på utdanning og arbeidstid er jeg relativt fornøyd. Ville ikke byttet det med noen av de yrkene , arbeidstidene og lønna...

Anonymkode: 14665...ae3

Hvor du tok bachelor og master? Jeg studerer UX selv men hadde håpet å få grei jobb bare med bachelor 😅

Anonymkode: bc926...439

Skrevet

Jeg mener at det er noe fundamentalt feil i samfunnet vårt når det gjelder verdsettelse av kunnskap. Hvem er det som trenger flere økonomer??? Hvorfor må alle som har gode karakterer enten bli jurister, ingeniører eller leger? Det er så mange andre yrker som burde verdsettes minst like mye. Håndverkere! Og hva med folk som har studert i årevis for å tilegne seg kunnskap innen humaniora? Historie? Kunst? Musikk? Litteratur? Hvorfor er alt dette annenrangs?

Jeg skjønner at svaret er penger, men det er så mye samfunnet går glipp av hvis all den kunnskapen forsvinner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett oljesektoren, men det har skjedd andre steder også. Høsten 2008 og hele 2009 var brutale saker. Det samme gjelder sommeren 2014 og utover i 2015. 

Poenget er uansett at Siv.Ing er gjerne basert på økonomisk aktivitet eller økonomisk vekst, mens det å være lege og psykolog ikke er det. De to yrkene (lege og psykolog, slenge gjerne på tannlege også) er basert på helt andre ting enn økonomisk vekst. De er basert på menneskets behov og derfor har disse jobb uansett hva. 

Det samme gjelder jurister. Om man trenger hjelp med noe med tanke på loven, så spiller det ingen rolle om det er økonomisk vekst der ute eller ikke. En trenger liksom juridisk rådgiving innenfor den og den fristen uansett om det er økonomisk vekst eller resesjon i andre kvartal av dette året. 

Det samme gjelder sykepleiere, lærere, professorer, renholdere, søppeltømmere, etc. De er basert på et behov som rett og slett må gjøres uavhengig av økonomisk vekst. En kan ikke la være å tømme søppel fordi det er resesjon. Og en kan heller ikke la være å vaske fordi det er resesjon.

Derfor kan Siv-Ing, selv om de er attraktive, bli plutselig sparket som søppel neste måned grunnen ting som skjer "der ute" med tanke på økonomisk aktivitet.

Her er for eksempel en som gikk fra å være ingeniør i oljen til det å være budsjåfør. Dette er fra 2015 da mange mistet jobben. Som psykologen i artikkelen sier: Det kan gå fra 120 ned til 0 ganske raskt og det oppleves som litt av en nedtur psykisk.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/flere-ingeniorer-mister-jobben-6.158.258806.471fadca84

Her har du en artikkel fra 2016 der vanlige folk gleder seg når oljeingeniører får sparken:

https://www.adressa.no/nyheter/okonomi/2016/04/11/Oljeingeniører-Folk-føler-skadefryd-når-vi-mister-jobben-12584707.ece

Dette med at vanlige folk gleder seg over at ingeniører får sparken tror jeg at vi kommer til å se mer av i fremtiden ettersom det er flere og flere som hater virkelig at teknologien har tatt et steg for langt, noe som fører til at mange mister jobben grunnet automatisering / digitalisering. 

Her har du ellers en fersk artikkel fra 16.juni 2020, der 25% av ingeniørene frykter å miste jobben sin:

https://www.borsen.no/nyheter/dramatisk-endring---frykter-dyster-host/72569858

Som sagt tidligere, en lege, tannlege, psykolog og jurist / advokat trenger som regel ikke frykte for å miste jobben eller ha søvnløse netter.

Anonymkode: 9411a...eaa

Tror ikke du vet hva du prater om. Holder ikke å kun lese overskrifter. De få siv.ingene som fikk sparken under oljekrisen i 2014 dro rett til andre jobber. Dette gjelder programmering, administrasjon og andre typiske ingeniørjobber. Det er veldig få retninger som kan vise til så lave ledighetstall, i alle fall ikke jurister, økonomer og psykologer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Feil at jurister ikke får sparken. Det er også vanskelig å få jobb om man ikke har supre karakterer. Vanlig at folk bruker 7 år på å komme gjennom. Er i tillegg dårlig lønn og lange dager for nyutdannede jurister. Elendig yrkesvalg hvis man har noe som helst talent for realfag. Man bør ikke velge jus med mindre man omtrent har dyskalkuli.

Anonymkode: 73e8c...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil at jurister ikke får sparken. Det er også vanskelig å få jobb om man ikke har supre karakterer. Vanlig at folk bruker 7 år på å komme gjennom. Er i tillegg dårlig lønn og lange dager for nyutdannede jurister. Elendig yrkesvalg hvis man har noe som helst talent for realfag. Man bør ikke velge jus med mindre man omtrent har dyskalkuli.

Anonymkode: 73e8c...8a3

Jepp. Rettsvitenskap tiltrekker seg de med Gode karakterer som er elendig i matte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror virkelig ikke det er mange sivilingeniører utenfor oljebransjen som har søvnløse netter av frykt for å miste jobben. Det er jo generelt mangel på ingeniører. Med mindre landet går helt i oppløsning vil det være behov for bygging og vedlikehold av skoler, sykehus, veier, boliger, vann og avløp, it-systemer, maskiner, teknologi osv. Ser du for deg et scenario hvor alt dette stopper opp? I et slikt tilfelle tror jeg ikke mange andre yrkesgrupper bør sove godt heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror virkelig ikke det er mange sivilingeniører utenfor oljebransjen som har søvnløse netter av frykt for å miste jobben. Det er jo generelt mangel på ingeniører. Med mindre landet går helt i oppløsning vil det være behov for bygging og vedlikehold av skoler, sykehus, veier, boliger, vann og avløp, it-systemer, maskiner, teknologi osv. Ser du for deg et scenario hvor alt dette stopper opp? I et slikt tilfelle tror jeg ikke mange andre yrkesgrupper bør sove godt heller.

Helt riktig dette. Tror han fyren over hadde noe personlig mot siv.inger/ingeniører. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man ser litt på lønn til ufaglærte og liknende, så er det ganske klart at eksperter med utdannelse har dratt sin del av lasset i alt for lang tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en ingeniør som mistet jobben under oljekrisen. Fikk jobb i helsevesenet etter 2 måneder og har jobbet i mange forskjellige bransjer siden da. Veldig interessant med erfaring fra forskjellige bedrifter og fagmiljøer

Anonymkode: fd4d4...4db

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du vet hva du prater om. Holder ikke å kun lese overskrifter. De få siv.ingene som fikk sparken under oljekrisen i 2014 dro rett til andre jobber. Dette gjelder programmering, administrasjon og andre typiske ingeniørjobber. Det er veldig få retninger som kan vise til så lave ledighetstall, i alle fall ikke jurister, økonomer og psykologer. 

Jeg vet veldig godt hva jeg prater om i motsetning til deg. Det er ikke "få" som fikk sparken. 50.000 oljejobber forsvant. Sikkert ikke alle som er ingeniører, men mange var det. Det er ikke noen "få". 

https://www.nettavisen.no/na24/50000-oljejobber-forsvant--na-er-situasjonen-en-helt-annen/3423529079.html

Så fikk dem jobb igjen mange av disse og alt var fint så sent som i 2019, før smellen i mars 2020 oppstod. 

Poenget her er at dette er et yrke som er utsatt for store økonomiske svingninger og er avhengig av økonomisk aktivitet / vekst.

Det er også interessant at det er en del ledige med såkalte IKT-fag. Ikke direkte ingeniør dette, men er likevel et av de fagområdene som politikere mener at "alle" burde studere.

https://khrono.no/nifu-arbeidsledighet-kandidatundersokelsen/stor-og-okende-arbeidsloshet-blant-ikt-kandidater-med-master/221431

Dette er såpass ille at regjeringen ville finne ut hva som er årsaken til dette. Dette ble postet i september 2019 på regjeringen sin nettside:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-vil-finne-ut-hvorfor-nyutdannede-innen-ikt-sliter-med-a-fa-jobb/id2669515/

Også tok det ikke mer enn ca 6 måneder før Korona-smellen kom og gjorde situasjonen enda verre. 

Du presterer nok en gang å vise at du ikke har peiling på det du snakker om. Psykologer har omtrent ikke arbeidsledighet i det hele tatt. Dette skyldes det faktumet at en ikke kan reise til Øst-Europa for å studere psykolog i like stor grad som det en kan når det gjelder lege og tannlege. Vi har alle lest den saken om Ungarn-studentene og problematikken rundt dette.

Ingeniørledigheten har selvsagt økt, så det er ikke noe å diskutere.

https://akademikerne.no/2020/arbeidsledigheten-for-akademikeryrker-har-okt  Oppfordrer deg til å sjekke tabellen i denne linken før du lirer fra deg massevis av kunnskapsløshet. 

Leger - 1,2% arb.ledighet

Psykologer - 2,0% arb.ledighet (skyldes kun fordi det var forbudt i mars og april for psykologer å ta imot pasienter pga smitte - ellers er dette tallet nærmest 0% til vanlig)

Juridiske yrker - 2,0% her også.

SV / HF-fag  - 2,0% her også.

Økonom / revisor / sivilingeniører - 3,3%

Ingeniører - 4,7%

IKT-yrker - 5,3% 

Alltid moro å sette folk som påstår noe ut av tomme lufta, på plass 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet veldig godt hva jeg prater om i motsetning til deg. Det er ikke "få" som fikk sparken. 50.000 oljejobber forsvant. Sikkert ikke alle som er ingeniører, men mange var det. Det er ikke noen "få". 

https://www.nettavisen.no/na24/50000-oljejobber-forsvant--na-er-situasjonen-en-helt-annen/3423529079.html

Så fikk dem jobb igjen mange av disse og alt var fint så sent som i 2019, før smellen i mars 2020 oppstod. 

Poenget her er at dette er et yrke som er utsatt for store økonomiske svingninger og er avhengig av økonomisk aktivitet / vekst.

Det er også interessant at det er en del ledige med såkalte IKT-fag. Ikke direkte ingeniør dette, men er likevel et av de fagområdene som politikere mener at "alle" burde studere.

https://khrono.no/nifu-arbeidsledighet-kandidatundersokelsen/stor-og-okende-arbeidsloshet-blant-ikt-kandidater-med-master/221431

Dette er såpass ille at regjeringen ville finne ut hva som er årsaken til dette. Dette ble postet i september 2019 på regjeringen sin nettside:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-vil-finne-ut-hvorfor-nyutdannede-innen-ikt-sliter-med-a-fa-jobb/id2669515/

Også tok det ikke mer enn ca 6 måneder før Korona-smellen kom og gjorde situasjonen enda verre. 

Du presterer nok en gang å vise at du ikke har peiling på det du snakker om. Psykologer har omtrent ikke arbeidsledighet i det hele tatt. Dette skyldes det faktumet at en ikke kan reise til Øst-Europa for å studere psykolog i like stor grad som det en kan når det gjelder lege og tannlege. Vi har alle lest den saken om Ungarn-studentene og problematikken rundt dette.

https://akademikerne.no/2020/arbeidsledigheten-for-akademikeryrker-har-okt  Oppfordrer deg til å sjekke tabellen i denne linken før du lirer fra deg massevis av kunnskapsløshet. 

Psykologer - 2,0% arb.ledighet (skyldes kun fordi det var forbudt i mars og april for psykologer å ta imot pasienter pga smitte - ellers er dette tallet nærmest 0% til vanlig)

Ingeniører - 4,7%

IKT-yrker - 5,3% 

Du bør kanskje finne en statistikk som IKKE er fra koronakrisen, da den ikke gir et godt nok bilde av arbeidsmarkedet over tid.

https://www.tekna.no/aktuelt/svart-lav-ledighet-blant-sivilingeniorer/

Bare å lese. De 3,3% som nå er arbeidsledige, kommer til å finne seg en godt betalt jobb veldig raskt. Selvfølgelig er det lettere å sparke en sivilingeniør enn en sykepleier, men de får jobb raskt igjen, og jobben er som oftest godt betalt. Kanskje du har kilder på at ingeniører sover dårlig på natten, slik som du også påstår? Du føler deg vel god nå som du har fått rakket ned på noen yrkesgrupper før leggetid?😂 Må være forferdelig vondt å sitte med så mye hat i kroppen? Ingen Google-linker som kommer til å ordne det vettu. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingeniører - 4,7%

IKT-yrker - 5,3% 

Hvorfor bruker du en statistikk som ikke representerer den faktiske situasjonen? Er mange som er arbeidsledige i dag, men de aller fleste får jo selvfølgelig jobb etter at koronakrisen er over. Du må ta det litt rolig, kommer til å få hjerteinfarkt hvis du forsetter å hisse deg opp så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kanskje finne en statistikk som IKKE er fra koronakrisen, da den ikke gir et godt nok bilde av arbeidsmarkedet over tid.

https://www.tekna.no/aktuelt/svart-lav-ledighet-blant-sivilingeniorer/

Bare å lese. De 3,3% som nå er arbeidsledige, kommer til å finne seg en godt betalt jobb veldig raskt. Selvfølgelig er det lettere å sparke en sivilingeniør enn en sykepleier, men de får jobb raskt igjen, og jobben er som oftest godt betalt. Kanskje du har kilder på at ingeniører sover dårlig på natten, slik som du også påstår? Du føler deg vel god nå som du har fått rakket ned på noen yrkesgrupper før leggetid?😂 Må være forferdelig vondt å sitte med så mye hat i kroppen? Ingen Google-linker som kommer til å ordne det vettu. 

Haha, hvorfor skulle en finne statistikk som IKKE er fra Koronakrisen? Hele poenget mitt er nettopp at ingeniør-yrket er avhengig av økonomiske oppturer og nedturer. Jøsses navn, les neste gang før du spyr ut av deg barnslige ting om at jeg "hater ingeniører" og at jeg har "hat i kroppen". 

Ren komedie denne påstanden du kom med:

Det var dette du sa: Det er veldig få retninger som kan vise til så lave ledighetstall, i alle fall ikke jurister, økonomer og psykologer. 

Når jeg så viste at du snakker bare tull, så blir du bare enda mer sur, haha. Fantastisk. 

Ja, la oss ignorere alle krisene de siste 12 årene. Så presenterer vi bare tallene for de årene det går bra. Morsomt du ! 🤣🤣

Hele essensen med det jeg sier er å vise at ingeniører er et konjukturutsatt yrke, som det heter på "fagspråket". I tillegg så viste jeg veldig godt at du lyger, og at arbeidsledigheten ikke er noe høyere hos psykologer, siviløkonomer og jurister. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...