Spire21 Skrevet 8. juli 2020 #1 Skrevet 8. juli 2020 Kan Aerius brukes av gravide? Har kastet esken med vedlegget 😩
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #2 Skrevet 8. juli 2020 Hvorfor er det ingen som bruker google lenger? https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-aerius-msd-545782 Anonymkode: 617d3...1fc 2
Spire21 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2020 Jeg googlet en liste for 2 uker siden, da stod den på «ok». I vedlegget står det at man ikke kan. Hvor mye skade har det gjort at jeg har brukt dem i 2 uker i starten av svangerskapet?! 🙁
grømstælk Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Legen min sa jeg fint kunne bruke Aerius selvom jeg er gravid. 1
Spire21 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, grømstælk skrev: Legen min sa jeg fint kunne bruke Aerius selvom jeg er gravid. Takk og pris! Slutter på de nå, iallefall frem til legetimen min nesteuke. Men da har de forhåpentligvis ikke utgjort noen skade 🙏🏻 Ble veldig urolig nå! Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 10 minutter siden, Spire21 skrev: Jeg googlet en liste for 2 uker siden, da stod den på «ok». I vedlegget står det at man ikke kan. Hvor mye skade har det gjort at jeg har brukt dem i 2 uker i starten av svangerskapet?! 🙁 6 minutter siden, Spire21 skrev: Takk og pris! Slutter på de nå, iallefall frem til legetimen min nesteuke. Men da har de forhåpentligvis ikke utgjort noen skade 🙏🏻 Ble veldig urolig nå! Takk for svar Så istedenfor å Google igjen og vurderer de ulike kildene du finner kritisk, eller kontakte legen, så stoler du på tilfeldige mennesker på et forum som svarer uten å oppgi noen kilde? Nå hadde heldigvis personen rett, men synes du bør vurdere hvordan du innhenter livsviktig informasjon for barnet ditt litt mer kritisk. https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/pollenallergi-2/ Kan gravide bruke Aerius eller Xyzal? Ja, det regnes som trygt for gravide å bruke Aerius (som inneholder desloratadin) og Xyzal (som inneholder levocetirizin). Anonymkode: f0fda...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, Spire21 skrev: Jeg googlet en liste for 2 uker siden, da stod den på «ok». I vedlegget står det at man ikke kan. Hvor mye skade har det gjort at jeg har brukt dem i 2 uker i starten av svangerskapet?! 🙁 Pakningsvedlegg fra produsenten skriver det ofte sånn som helgardering, for å være på den sikre siden. Så det er alltid legen man bør prate med i enkelttilfeller 😊 Anonymkode: 617d3...1fc
undulat2018 Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 Cetirizin kan i alle fall brukes om det hjelper!
Spire21 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så istedenfor å Google igjen og vurderer de ulike kildene du finner kritisk, eller kontakte legen, så stoler du på tilfeldige mennesker på et forum som svarer uten å oppgi noen kilde? Nå hadde heldigvis personen rett, men synes du bør vurdere hvordan du innhenter livsviktig informasjon for barnet ditt litt mer kritisk. https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/pollenallergi-2/ Kan gravide bruke Aerius eller Xyzal? Ja, det regnes som trygt for gravide å bruke Aerius (som inneholder desloratadin) og Xyzal (som inneholder levocetirizin). Anonymkode: f0fda...2c2 Som du leser, så skriver jeg at jeg selvsagt slutter på pillene umiddelbart inntil jeg har vært hos lege. Å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå