Alterna Skrevet 6. juli 2005 #1 Del Skrevet 6. juli 2005 Noen som har oppskrift p hvordan en lager pølsegrateng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 6. juli 2005 #2 Del Skrevet 6. juli 2005 Her er en. Den har jeg prøvet selv og jeg synes den er fin. Mener å huske den passer i en ildfast form på drøye to liter. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=81597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 7. juli 2005 #3 Del Skrevet 7. juli 2005 Pølsegratengen fra min barndom Kok opp makaroni etter anvisning på pakken. Skjær middagspølser i terninger. Lag hvit saus, smak til med salt og pepper og revet muskatnøtt. Ta kjelen av varmen og rør inn 1-2 eggeplommer. Bland hvit saus, makaroni og pølsebiter. Stivpisk to eggehviter, skjær dette forsiktig inn i pølse/makaroniblandingen. Fordel blandingen i smurt ildfast form, strø strøkavring på toppen, gjenre et par smørklatter. Stekes ved 200 gr, ca 45 min. Server med kokte poteter, råkostsalat og smeltet smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. juli 2005 #4 Del Skrevet 12. juli 2005 Pølsegrateng (4 pers.) 3-4 røkte pølser 100 g selleri 150 g gulrøtter 1 purre 6 kokte poteter 3 ss margarin 4 ss hvetemel 4 dl melk 3 egg 50 g revet ost Selleri og gulrøtter skjæres i terninger og kokes knapt møre i lettsaltet vann. Smelt smør og tilsett mel. Spe med melk og rør godt. Ta kjelen av platen og avkjøl godt. Rør eggene inn i sausen. Del pølsene i terninger, det samme med potetene. Bland alle ingrediensene i sausen og hell alt i ildfast form. Dryss evt litt ost på toppen. Stek på nederste rille ved 200 grader i ca 45 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 12. juli 2005 #5 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg pleier å koke potetmos, legge denne i en ildfast form sammen med kjøttpølser, og strø ost og oregano oppå, og steke i ovnen. Kjempegodt! Kan sikkert putte oppi mer. Veldig raskt og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 13. juli 2005 #6 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg pleier å koke potetmos, legge denne i en ildfast form sammen med kjøttpølser, og strø ost og oregano oppå, og steke i ovnen. Kjempegodt! Kan sikkert putte oppi mer. Veldig raskt og godt! ← Kan tenke meg at litt løk eller purre vil passe som ekstra ingredienser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. juli 2005 #7 Del Skrevet 13. juli 2005 Og masse fersk oregano og basilikum. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå