AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #21 Del Skrevet 8. juli 2020 Først og fremst: Ikke hør på noe den mannen sier. Det høres ut som bare løgn og fjas alt sammen. Du MÅ få tak i advokathjelp. Det finnes heldigvis gratis juridisk tjenester. Google det! Man kan ta kontakt via nett, telefon eller henvendelse via nettside. Hvis du er medlem i en fagforening, huseiernes landsforbund, eller noe sån kan det være du kan ha noen timer til rådighet der med gratis juridisk rådgivning. Anonymkode: 8fd30...2da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 8. juli 2020 #22 Del Skrevet 8. juli 2020 Hei. Alle vi som svarer her i KG forsøker å hjelpe basert på de forutsetninger vi har. Dette er imidlertid så alvorlig at jeg støtter alle de som sier at du skal ta dette via en advokat. Min anbefaling er derfor at du tar kontakt med en advokat så raskt som mulig. Med vennlig hilsen TBergh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #23 Del Skrevet 8. juli 2020 Står dere begge som eiere på skjøtet? Eller eier dere bare lånet sammen, og kun han står på skjøtet? Uansett er det den som sitter igjen med huset som skal betale ut den som flytter. Dersom dere får en takst og denne er lavere enn lånet vil du ikke få noen ting, mens han vil sitte med huset og et lån som er høyere enn husets verdi. Veldig merkelig at det gikk an å bake inn 300 000 i huslånet dersom huset ikke har økt i verdi. At han kun har betalt renter er jo utrolig dårlig gjort, men usikker på om dette er noe du får gjort noe med nå. Som flere andre sier ville jeg kontaktet advokat. Anonymkode: bbfd3...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #24 Del Skrevet 8. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har sagt at dersom jeg begynner å skal ha meg ut av lånet nå vil han heller selge, og sier bastant det vil selge for under låneverdien og dermed blir begge sittende med stor gjeld. Ikke store problemet for han som har foreldre jeg mistenker vil ta seg av gjelden hans, mens han vet at jeg har absolutt ingen bistand, støtte eller noe som helst så jeg vil være økonomisk ruinert i lang lang tid. TS Anonymkode: 407e0...c58 Jeg korer med de som sier advokat, men.. for en egoistisk,usmakelig, motbydelig og bedriten oppførsel han viser deg! Han har løyet, manipulert og stjålet penger fra deg i lang tid, og han bryr seg ikke en gang. Fyfaen for en ekkel dritt. Klem Anonymkode: 24f9d...2ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjoto Skrevet 8. juli 2020 #25 Del Skrevet 8. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Også sier han at han har snakket med banken (tror han lyver) og at rådgiver i banken har sagt til han at hvis jeg vil ut nå må jeg jo selvsagt selge han min del, men min del er mindre verdt enn låneverdien og jeg vil derfor ha gjeld uansett om jeg selger min del til han eller om vi selger hele huset til noen andre. Jeg må være ærlig å si jeg er veldig forvirra og husker ikke alt han har kommet med, mye er nok manipulasjon og bedrageri og dessverre funker det for å få meg til å gjøre ingenting siden jeg ikke vet hva jeg kan gjøre og han er uhyre flink å lyve og manipulere. TS Anonymkode: 407e0...c58 Du skal ikke høre på en dritt av det han sier og ikke overføre en eneste liten krone til den mannen før du har fått rådgivning fra en advokat. Advokat høres skremmende dyrt ut, men det er ikke sikkert det trengs mer enn et par timer til å hjelpe deg med å få oversikt over den her situasjonen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #26 Del Skrevet 9. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Står dere begge som eiere på skjøtet? Eller eier dere bare lånet sammen, og kun han står på skjøtet? Uansett er det den som sitter igjen med huset som skal betale ut den som flytter. Dersom dere får en takst og denne er lavere enn lånet vil du ikke få noen ting, mens han vil sitte med huset og et lån som er høyere enn husets verdi. Veldig merkelig at det gikk an å bake inn 300 000 i huslånet dersom huset ikke har økt i verdi. At han kun har betalt renter er jo utrolig dårlig gjort, men usikker på om dette er noe du får gjort noe med nå. Som flere andre sier ville jeg kontaktet advokat. Anonymkode: bbfd3...2f0 Jeg mener vi begge står på skjøtet, uheldigvis var jeg så dum da det ble slutt mellom oss at jeg bare dro uten å tenke over at jeg burde ha kopi av disse papirene. I tillegg har han tatt fra meg «min» nøkkel til huset så kommer meg ikke inn uten hans tillatelse for å sjekke skjøtet feks. Er det noe banken har kopi av eller er det kun vi som har dette? Han har heldigvis enn så lenge godtatt at jeg ikke betaler noe som helst nå som jeg ikke bor der og kun han, men han er flink til å henge det over hodet mitt at han når som helst kan kreve halvparten av alle utgifter som angår huset siden jeg enda er registrert der. Han var svært kontrollerende gjennom hele forholdet, og dette er nok en måte å fortsatt føle han har kontrollen siden han vet at jeg ikke har sjangs å betale halvparten av utgiftene mens jeg går på dagpenger og leier en liten leilighet å bo i. Det at vi fikk ta opp 300 000 gikk nok kun gjennom fordi exen fikk foreldrene til å signere på det også som kausjonister. Han løy dog til dem også å sa at pengene skulle brukes til oppgradering av noe med huset. Akkurat hva er jeg usikker på. TS Anonymkode: 407e0...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #27 Del Skrevet 9. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg korer med de som sier advokat, men.. for en egoistisk,usmakelig, motbydelig og bedriten oppførsel han viser deg! Han har løyet, manipulert og stjålet penger fra deg i lang tid, og han bryr seg ikke en gang. Fyfaen for en ekkel dritt. Klem Anonymkode: 24f9d...2ce Ja hans oppførsel mot noen han påstår å elske er noe jeg aldri kommer til å forstå. Dette er nok også bare tippen av isfjellet som man sier. Her har det vært mye psykisk vold nesten fra start, her bare nevner jeg de økonomiske greiene siden det er det siste jeg føler jeg må få ordnet opp i så han ikke har noe som helst «tak» på meg lengre og endelig kan være helt fri. TS Anonymkode: 407e0...c58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #28 Del Skrevet 9. juli 2020 Etter litt fikling på Google fant jeg ut jeg kunne se hvem som står som rettighetshavere til førsterett, er dette skjøtet? Huff, føler meg forferdelig dum men dette er første gangen jeg eide noe og har åpenbart ikke satt meg godt nok inn i ting.. Uansett, om dette er det samme som skjøte så står jeg også der, og ikke bare på lånet. Hva har dette å si kontra dersom jeg ikke hadde stått der? TS Anonymkode: 407e0...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 9. juli 2020 #29 Del Skrevet 9. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter litt fikling på Google fant jeg ut jeg kunne se hvem som står som rettighetshavere til førsterett, er dette skjøtet? Huff, føler meg forferdelig dum men dette er første gangen jeg eide noe og har åpenbart ikke satt meg godt nok inn i ting.. Uansett, om dette er det samme som skjøte så står jeg også der, og ikke bare på lånet. Hva har dette å si kontra dersom jeg ikke hadde stått der? TS Anonymkode: 407e0...c58 Det betyr jo at du - i statens øyne - er medeier i boligen og har like stor rett til både å bruke den og selge den som din x har. Men du - nå MÅ du kontakte advokat umiddelbart. Slutt å surr rundt om at «jamen,kan ditt, er det sånn, hvorfor det», bare GJØR DET. JA, det koster noen kroner, men hva tror du ikke det vil koste deg om du bare fortsetter å godta det din x SIER, uten å sjekke hva som er riktig??? Men det er jo et ganske enkelt regnestykke hva gjelder rettigheter til huset: Begge eier = begge kan bruke. Når han bruker alene, ja da skal HAN betale husleie til deg, tilsvarende halvparten av markedsleie på en slik bolig i deres område. Han har ingen rett til å stenge deg ute så lenge dette ikke er regulert. Men igjen: JURIDISK BISTAND NÅ. Tipper pipa får en annen lyd når et brev fra en advokat dumper ned i postkassen hans og krever husleie fra dato du flyttet ut.......... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. juli 2020 #30 Del Skrevet 9. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener vi begge står på skjøtet, uheldigvis var jeg så dum da det ble slutt mellom oss at jeg bare dro uten å tenke over at jeg burde ha kopi av disse papirene. I tillegg har han tatt fra meg «min» nøkkel til huset så kommer meg ikke inn uten hans tillatelse for å sjekke skjøtet feks. Er det noe banken har kopi av eller er det kun vi som har dette? Han har heldigvis enn så lenge godtatt at jeg ikke betaler noe som helst nå som jeg ikke bor der og kun han, men han er flink til å henge det over hodet mitt at han når som helst kan kreve halvparten av alle utgifter som angår huset siden jeg enda er registrert der. Han var svært kontrollerende gjennom hele forholdet, og dette er nok en måte å fortsatt føle han har kontrollen siden han vet at jeg ikke har sjangs å betale halvparten av utgiftene mens jeg går på dagpenger og leier en liten leilighet å bo i. Det at vi fikk ta opp 300 000 gikk nok kun gjennom fordi exen fikk foreldrene til å signere på det også som kausjonister. Han løy dog til dem også å sa at pengene skulle brukes til oppgradering av noe med huset. Akkurat hva er jeg usikker på. TS Anonymkode: 407e0...c58 Det finner du ut av ved å logge deg inn på denne siden til kartverket. Litt usikker på du må betale en liten sum, men det du må ha er bankId for å logge inn. Da finner du fram via adressen på huset, og vil se hvem som står oppført i skjøtet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 9. juli 2020 #31 Del Skrevet 9. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter litt fikling på Google fant jeg ut jeg kunne se hvem som står som rettighetshavere til førsterett, er dette skjøtet? Huff, føler meg forferdelig dum men dette er første gangen jeg eide noe og har åpenbart ikke satt meg godt nok inn i ting.. Uansett, om dette er det samme som skjøte så står jeg også der, og ikke bare på lånet. Hva har dette å si kontra dersom jeg ikke hadde stått der? TS Anonymkode: 407e0...c58 Veldig bra at du står på skjøtet, det er dette som sier at du eier halve huset. Å ha et boliglån er ikke det samme som å stå som eier. Banken har ikke noe med å gjøre hvem som eier huset. Nå kan du kontakte advokat og be om hjelp. Det er siste steget ditt for å bli fri! Og det klarer du veldig fint å gjennomføre, nå som du faktisk har flyttet ut. Det er jo det vanskeligste steget. Heier på deg, få den motbydelige mannen til å betale deg det han skylder. Jeg hadde også anmeldt han for svindel i samme slengen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 9. juli 2020 #32 Del Skrevet 9. juli 2020 Hei. Glemte å nevnte at du mest sannsynlig har noe som heter rettshjelp. Dette er en del av forsikringen i boligen. Kontakt forsikringsselskapet å forhør deg om denne forsikringen. Du må betale en egenandel. Slik du fremstiller saken har han svindlet deg og da vil, slik jeg har forstått det forsikringen bli aktivert. Med vennlig hilsen TBergh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #33 Del Skrevet 9. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hans oppførsel mot noen han påstår å elske er noe jeg aldri kommer til å forstå. Dette er nok også bare tippen av isfjellet som man sier. Her har det vært mye psykisk vold nesten fra start, her bare nevner jeg de økonomiske greiene siden det er det siste jeg føler jeg må få ordnet opp i så han ikke har noe som helst «tak» på meg lengre og endelig kan være helt fri. TS Anonymkode: 407e0...c58 Han kommer til å pipe som en redd hund når advokaten din tar kontakt. Nå slår du et slag for deg selv og stiller opp for deg selv, ikke la ham valse over deg et skritt til! Jeg har troa på deg, gå og spark ham i balla, billedlig talt. Anonymkode: 24f9d...2ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #34 Del Skrevet 12. juli 2020 Hvem sier at boligen er mindre verdt en lånet ? Har dere en nylig verdivurdering å vise til ? Advokat, advokat, advokat. Du er blitt svindlet her, det er enkelt å bevise at du har betalt inn en sum på hans konto som tilsvarer betaling på huslånet og renter. Og enkelt å bevise hva banken har mottatt dvs kun renter. Klarer du å ta opptak av samtale mellom deg og x'en der han innrømmer at du betalte dette til han slik at han så skulle betale rett inn på huslånet så har du enda sterkere sak. Men ikke krise uten. Anonymkode: 79fbe...cad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #35 Del Skrevet 12. juli 2020 På 8.7.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev: Resultatet av dette er at huset er mindre verdt enn lånet, og xn sier til meg at jeg må betale han for å komme meg ut. Han bor fortsatt i huset, jeg gjør ikke det. Han vil ikke selge men fortsette å bo der alene. Dersom vi skulle solgt ville begge endt opp med masse penger i minus. NEINEINEI. Her skal du kontakte advokat og ikke gi en krone til eksen din. Du må holde tunga rett i munnen her, han høres utrolig sleip ut. Her har du i 3 år overført til lånet og han har brukt opp pengene du har overført. HAN skylder DEG penger. Har dere fått takstmann til å se på huset? Det har ikke gått opp i verdi på 3 år, ingenting er gjort i huset siden kjøpet?? Sjekk om det er mulig å få hans kredittkortgjeld separert ut fra boliglånet. Og til neste gang- du tar ALDRI over noen annens gjeld. Jeg og mannen har vært gift i 10 år og det hadde ikke vært aktuelt her likevel. Anonymkode: 449db...cb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #36 Del Skrevet 12. juli 2020 På 8.7.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev: Han har sagt at dersom jeg begynner å skal ha meg ut av lånet nå vil han heller selge, og sier bastant det vil selge for under låneverdien og dermed blir begge sittende med stor gjeld. Ikke store problemet for han som har foreldre jeg mistenker vil ta seg av gjelden hans, mens han vet at jeg har absolutt ingen bistand, støtte eller noe som helst så jeg vil være økonomisk ruinert i lang lang tid. TS Anonymkode: 407e0...c58 han er en manipulator. Det er få hus som er mindre verdt 3 år etter kjøp. Tviler på at huset er mindre verdt enn lånet. Han sier jo det for at du skal la ham bli boende. Du kan ta en titt i selvangivelsen så ser du hva staten har antatt at huset deres er verdt. Maken til usympatisk og slem person. Ikke la deg kue. Din gjeld er på litt over 1 mill sant? Får dere solgt huset for 2.3 (samme som gjelden deres) er du jo gjeldsfri. Anonymkode: 449db...cb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #37 Del Skrevet 12. juli 2020 På 9.7.2020 den 10.42, TBergh skrev: Hei. Glemte å nevnte at du mest sannsynlig har noe som heter rettshjelp. Dette er en del av forsikringen i boligen. Kontakt forsikringsselskapet å forhør deg om denne forsikringen. Du må betale en egenandel. Slik du fremstiller saken har han svindlet deg og da vil, slik jeg har forstått det forsikringen bli aktivert. Med vennlig hilsen TBergh Ts- du har rett på gratis rettshjelp via mange forsikringer. Her er det også svindel involvert. Du må kontakte advokat, dette greier du ikke alene. Om du må betale for advokat vil det uansett spare deg for utrolig mye penger i lengden. Hos advokat får du oversikt over hva du har krav på, hva du må gjøre og rettighetene dine. Og det høres ut som om exen din er en type som bare kommer til å gjøre noe om advokat er involvert. Brukeren over har virkelig peiling på økonomi, du må gå via advokat. Anonymkode: 449db...cb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #38 Del Skrevet 12. juli 2020 Selv om det koster noen tusenlapper for advokat er det småpenger ifh til din andel av verdien på boligen. Kom deg til advokat og ta en sjekk med forsikringselskapet om hva de dekker av advokatkostnaden. Advokaten har normalt også rutiner for å ta dette direkte med forsikringselskapet. Vi har tidligere benyttet advokat ifb med boligbygging og advokaten ordnet da alt med forsikringselskapet. Vi betalte kun en liten andel av kostnaden til advokaten. Forsikringselskapet dekket resten. Kostet noen tusen men alternativet ville blitt veldig veldig mye dyrere. Anonymkode: 58c5f...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2020 #39 Del Skrevet 12. juli 2020 Til advokaten skal du si følgende: 1) Du skal ha nøkkel til boligen du eier. 2) Du skal ha husleie - dessverre ikke mulig med tilbakevirkende kraft, men fra nå - du trenger ikke advokat for å fremsette dette - du kan bare sende han en e-post med følgende innhold: --- Hei. Så lenge du bor alene i boligen vi begge eier har jeg krav på husleie fra deg. Fra dagens dato og frem til boligen er solgt eller jeg eventuelt har fått betalt for min andel av boligen, må du betale markedsleie for boligen. Kr X må derfor betales inn til kto. 1234.56.78901 den 15. juli og deretter kr Y fra 1.8.2020. Med vennlig hilsen Tråd Starter --- Kr Y er halvparten av markedsleie. Kr X er for halvparten av juli måned. Ja, jeg vet at han kommer til å protestere. Det skal du drite i. Du skal heller ikke bry deg med å kreve inn pengene utover at du har skriftlig bevis på at du har fremsatt kravet - så ta vare på e-posten og legg gjerne inn lesebekreftelse.Og da mener jeg ta vare på e-posten i sin elektroniske form slik at det kan spores at den er sendt. Senere, når skiftet mellom dere skal gjøres opp, vil ditt fremsatte krav om husleie legges til din del av oppgjøret eller du kan bruke det som forhandlingskort. Og så løper du til advokaten. Nå må du slutte å sose rundt, og få ting i gang. Jeg skjønner at det er overveldende - men du må i gang. På seeiendom.no kan du se - GRATIS - hvem som står som eier av bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #40 Del Skrevet 12. juli 2020 Hvordan klarte du å virre deg sammen med denne idioten i det hele tatt? Anonymkode: 8ce97...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå