AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 På jobb pleier vi å gjøre noen tøyeøvelser for å få en liten pause mellom all stillesittingen. Her om dagen når vi hadde det, sa en ganske ny kollega "Du har dårlig koordinasjon!" til meg foran de to andre som var tilstede, mens hun flirte. Vi kjenner ikke hverandre så godt og jeg syntes dette var litt ubehagelig siden jeg sliter mye med angst i forbindelse med helt hverdagslige ting, inkludert knyttet til å bevege meg. Jeg synes dette er noe vedkommende kunne holdt for seg selv. Jeg svarte ikke, og det var tydelig at hun forventet at jeg skulle le av kommentaren. Da jeg ikke gjorde det, lo hun bare enda mer og sa "Det var tydeligvis et sårbart tema ja!" og vekslet blikk med en annen. Hun sa at det er jo ikke frekt å si at noen har dårlig koordinasjon. Vet at jeg sikkert ikke skal bry meg om det, men nå kan jeg ikke la være å tenke på at jeg har dårlig koordinasjon og tenker nå bare enda mer når jeg beveger meg. Jeg er selvsagt ikke sur på kollegaen og vi har en god tone, men jeg opplever at hun ofte sier rett ut det hun tenker, når hun kanskje med fordel kunne latt være. Er det bare jeg som som overreagerer og synes det var en unødvendig kommentar (særlig måten det ble sagt på med all fliringen og veksling av blikk til en annen)? 😕 Anonymkode: fdead...176 8
Kågebruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Jeg skjønner at du ble såret. Men slike kommentarer må du bare leve med. Folk får seg til si de slemmeste tingene. Du kommer til å oppleve verre ting. Ikke tenk på det la det være. Snakker av erfaring. 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Forstår det er kjipt med slike kommentarer, men prøv å prelle dem av. Endret 7. juli 2020 av AthenaRavenLuna
Gjest kittkatt Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Det var en unødvendig kommentar. Men det at du ikke lo, og at hun lo høyere, er et tydelig tegn på at hun skjønte at det var teit av henne. Også overkompenserer man for å dekke over sine egne følelser. Når det er sagt så er det absolutt ikke noe galt i å ha dårlig koordinasjon. Det har ingenting med dine dagligdagse ting å gjøre (fordi jeg oppfatter det som at kommentaren kom i forbindelse med tøyeøvelsene?), og om du vil trene på det så blir det bedre etterhvert. Kos deg videre og ikke tenk på det som viktig!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Det var jo særdeles dumt av henne å kommentere kolleger når hun er ny og ikke kjenner dere. Hun vet rett og slett ikke hva hun bør si og ikke bør si. Bare rist det av deg og tenk at denne flausen er på hennes kappe. Anonymkode: 626b3...253 17
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Jeg bruker alltid å svare med samme mynt på sånt. At dette voksne mennesket ikke vet at sånt ikke bør sies, tror jeg ikke noe på. Noen skjønner ikke at sånn holder man ikke på før de får det tilbake. Anonymkode: ea4b6...770 10
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Det var da en veldig unødvendig kommentar av henne. Generelt er det en uting at folk skal legge seg opp i hva andre gjør. Folk som bare «må» kommentere alt alle andre gjør har et personlighetstrekk de bør jobbe med å endre. Man trenger ikke si alt høyt. Endret 7. juli 2020 av Uatskillelig 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 Jeg har ganske dårlig koordinasjon. Prøvde Zumba en gang. Så ut som jeg hadde en spasmisk sykdom😂 Le litt av deg selv og ikke ta alt så høytidelig. Var ikke akkurat så hun beskyldte deg for å ha drept kongen 😊 Anonymkode: ac5a5...b42 18
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 Det var en unødvendig og litt tankeløs kommentar. For en rar ting å kommentere på. Om det stemmer og du vil endre på er det jo noe du kan øve på så det er jo egentlig null stress. Anonymkode: 1a56c...892 2
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.7.2020 den 23.47): Jeg har ganske dårlig koordinasjon. Prøvde Zumba en gang. Så ut som jeg hadde en spasmisk sykdom😂 Le litt av deg selv og ikke ta alt så høytidelig. Var ikke akkurat så hun beskyldte deg for å ha drept kongen 😊 Anonymkode: ac5a5...b42 Man vet aldri hva folk strever med eller har i bagasjen, og da bør man være veldig forsiktig med å kaste ut hodeløse kommentarer når man ikke kjenner personen godt nok. Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 7
Lacy Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 Dårlig koordinasjon er en ærlig sak, tenker jeg 😊 jeg har det selv. Når det kommer til situasjoner hvor jeg ser det kan bli utfordringer pleier jeg å poengtere det selv, så er jeg litt i forkant av eventuelle kommentarer i tillegg til at jeg senker skuldrene, og da går det gjerne litt bedre 😝 5
Raven.Writingdesk Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Du overreagerer og du tolket dette som mye mer enn hva det var. Det var snakk om "tøyeøvelser" etter å ha "sittet stille" lenge. Hadde vedkommende seriøst oppfattet deg som fysisk handikappet eller nedsatt funksjonevne ville vedkommende aldri sagt dette. Jeg tipper at hele "tøyeøvelser" situasjonen opplevdes som litt kleint og rart, og vedkommende ble flirfull, og så på deg som også fremsto like klein og rar som vedkommende selv, ergo; en kommentar som var ment humoristisk. Det var ikke hjernekirurgi det dere drev med. Hadde dette vært en stor arbeidsoppgave og vedkommende påpekte at "du suger i en av de viktige tingene vi gjør her", - for å flire rått, - så hadde jeg sett problemet. Dette var nok noe vedkommende anså som en "lite viktig egenskap", og forsøkte å avvæpne en merkelig situasjon, eventuelt; forsøkte seg på litt humor for å bryte isen som nytilsatt. Et tips til neste gang er at du "skyter" litt uskyldig tilbake: "Snakk for deg selv , jeg er ekspert" kan du si med glimt i øyet. Eller; "Hva mener du? Jeg er jo en slange, og du er en murstein". osv. Ikke legg så mye i det. Du sier du sliter med sosial angst. Dette er en typisk situasjon hvor noen som kanskje snakker før de tenker, er typisk ekstrovert og finner hele situasjonen absurd, bare "blurper" ut noe, og anser som ett uskyldig forsøk på humor. Om det gjentar seg lignende episoder hvor du føler deg "beskutt" ville jeg råde deg til å ta vedkommende til side og si at de humoristiske innslagene på din bekostning ikke er like morsom for deg. Men vent til det er snakk om flere hendelser, ikke en engangs episode. Vedkommende kan være kjempe nervøs som nyansatt selv, og bruker forsøk på humor for å bryte isen (og feilet denne gangen) 11
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Jeg synes du overreagerer. Ville aldri tenkt på det som slemt å si til noen eller om noen sa til meg at jeg hadde dårlig koordinasjon i en situasjon der vi gjorde kroppsøvelser. Ikke ta ting folk sier i verste mening! Ikke dvel på dette og ikke heng deg opp i det. Anonymkode: 015df...b57 7
Nooni Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Jeg har også dårlig koordinasjon- veldig dårlig.Jeg ser ut som den ene du ser på youtube hvor salen er i takt, og hvor det er en som ikke er det (og som alle ler av). Det er meg. Jeg lever godt med det. Din treningsinstruktør kan umulig forstå sensibiliteten hos alle som trener hos henne. Hun forsøker nok bare å være positiv og glad. Og jeg vedder på at hun, ettersom hun sa det hun gjorde, ikke tenker på det som noe negativt. Det er nok heller noe hun ser ofte og som hun har erfart at man kan le sammen med folk om. Og det syns jeg er en god ide. Le av din dårlige koordinasjon. Det er søren meg mange andre alvorlige ting (som står i kø) og som man heller kan bekymre seg over
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 Er en del her som skal ha det til at man blir for lett fornærmet nå til dags og at mottaker bør jobbe med seg selv. Men personlig synes jeg denne kollegaen høres litt slitsom ut. Når hun først skal spøke på andres bekostning så får hun tåle å tape ansikt når det ikke blir godt mottatt. Men hun vikler seg bare enda mer inn i et spindelvev ved å fortsette, fremfor å ev. beklage kort eller si det var tull. Folk har ulike nivåer/områder for hva/hvor mye som absolutt må bølles med hele tiden. Sånne som skal buse ut med alt mulig kunne muligens hatt godt av å stille inn antennene sine litt først? 😊 Anonymkode: a5415...8d3 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 Synes også du bør øve på å ha litt selvironi, det er veldig deilig Anonymkode: 015df...b57 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 Jeg er enig med deg, Ts, slikt sier man ikke til et menneske man knapt kjenner. Jeg vet ikke om hun prøvde å få fokus vekk fra seg selv, få deg til å gi mer gass i øvelsen eller what ever, men en slik kommentar vitner om dårlige sosiale antenner. Kommentaren er til nød ok til en person man kjenner godt og som man vet har mye selvironi, men i denne situasjonen var den tydelig malplassert. Anonymkode: d3ab6...3c9 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg, Ts, slikt sier man ikke til et menneske man knapt kjenner. Jeg vet ikke om hun prøvde å få fokus vekk fra seg selv, få deg til å gi mer gass i øvelsen eller what ever, men en slik kommentar vitner om dårlige sosiale antenner. Kommentaren er til nød ok til en person man kjenner godt og som man vet har mye selvironi, men i denne situasjonen var den tydelig malplassert. Anonymkode: d3ab6...3c9 Men en hel drøss mennesker HAR jo dårlige sosiale antenner. De kan like lite for det og bør like lite sees ned på som Ts bør sees ned på fordi hun har dårlig koordinasjon. Ts må bare lære seg at det er mennesker som takler sosiale settinger dårlig og at hun må gjøre plass til dem også. Selv om de altså kan være slitsomme. Det handler om takhøyde for å ikke være feilfri. Anonymkode: fa625...cfa 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Du er en smule hårsår synes jeg, Det er ikke en forferdelig ting hun beskylder deg for, også lo hun av reaksjonen din. Hun prøver vel ha en leken stemning på jobb. Dette er vel en ganske ubetydelig ting i forhold til den faktiske jobben. Anonymkode: dffad...3e1 5
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 #20 Skrevet 7. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en smule hårsår synes jeg, Det er ikke en forferdelig ting hun beskylder deg for, også lo hun av reaksjonen din. Hun prøver vel ha en leken stemning på jobb. Dette er vel en ganske ubetydelig ting i forhold til den faktiske jobben. Anonymkode: dffad...3e1 Én ting er kommentaren, men det er faktisk ganske frekt å le av andre. Nesten verre at folk ler enn at de er spydig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå