Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om man får svar på søknaden på Samordna Opptak før 20.Juli? Har lest på forumet her fra tidligere år, og da var det visstnok rundt 17., selv om de sa 20. offisielt ☺️
Hilsen en litt for spent førstegangssøker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært vanlig at man får svar på fredagen før den egentlige datoen tidligere år. Vil tro det blir sånn i år også, men de er ikke pliktige til å gi noe svar før 20 juli egentlig. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, TheCrow skrev:

Det har vært vanlig at man får svar på fredagen før den egentlige datoen tidligere år. Vil tro det blir sånn i år også, men de er ikke pliktige til å gi noe svar før 20 juli egentlig. 

Skjønner. Er det sånn at man må inn å sjekke regelmessig, eller får man noe varsel? 

Takk for svar! 

Skrevet
1 minutt siden, Outsider1231 skrev:

Skjønner. Er det sånn at man må inn å sjekke regelmessig, eller får man noe varsel? 

Takk for svar! 

Du vil få SMS når svarbrevet ditt har kommet. Hvor raskt det går fra du faktisk får svarbrev til sms’en kommer vet jeg ikke. Men kan være at du får svarbrevet et par timer før du får SMS, men noe utover det er det ikke store gevinster på å sjekke regelmessig. Jeg fikk SMS ca 9.30 17 juli i fjor, hvis det gir deg litt pekepinn. Lykke til! 🤓

Skrevet

Oversikt over ledige studieplasser kommer 19 juli, så vi bør vel få svar før det 🤔Tenkte de kanskje brukte litt lengre tid i år på grunn av så mange søkere, men satser på at vi får svar sånn 17 eller 18 juli!

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, TheCrow skrev:

Du vil få SMS når svarbrevet ditt har kommet. Hvor raskt det går fra du faktisk får svarbrev til sms’en kommer vet jeg ikke. Men kan være at du får svarbrevet et par timer før du får SMS, men noe utover det er det ikke store gevinster på å sjekke regelmessig. Jeg fikk SMS ca 9.30 17 juli i fjor, hvis det gir deg litt pekepinn. Lykke til! 🤓

Ca 9.30, 17 juli. Vil si det var meget presist, ikke ca😂😂😂

Anonymkode: 9504b...ff6

• Liker 1
Skrevet

Det blir spennende! Tror dere snittet går opp veldig mye? 

Gjest YtreYtterst
Skrevet

Jeg er så spent på opptaket at jeg blir helt kvalm. Håper vi får svaret den 17.

AnonymBruker
Skrevet

Kan måtte vente til 20 juli. Privatister har utsatt frist til 10 juli med å laste opp dokumentasjon pga korona...

Hva har dere søkt/snitt??

Anonymkode: bbcd6...828

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan måtte vente til 20 juli. Privatister har utsatt frist til 10 juli med å laste opp dokumentasjon pga korona...

Hva har dere søkt/snitt??

Søkt bachelor i historie og har 5,1 i snitt. Ville ikke stresset dersom dette hadde vært et normalt år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Outsider1231 skrev:

Søkt bachelor i historie og har 5,1 i snitt. Ville ikke stresset dersom dette hadde vært et normalt år

Tror nok det går helt fint. Ville vært mer bekymret hvis jeg hadde søkt for eksempel sykepleie. 

Anonymkode: fb9f8...489

Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det går helt fint. Ville vært mer bekymret hvis jeg hadde søkt for eksempel sykepleie. 

Anonymkode: fb9f8...489

Er 800 fler som har søkt historiefag i år. 20% økning. Dog har alle kommet inn på de fleste universitetene tidligere år, bortsett fra Oslo hvor det har ligget rundt 4,6. Er nervøs, men godt å skrive litt om det her 😅 

Endret av Outsider1231
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Outsider1231 skrev:

Er 800 fler som har søkt historiefag i år. 20% økning. Dog har alle kommet inn på de fleste universitetene tidligere år, bortsett fra Oslo hvor det har ligget rundt 4,6. Er nervøs, men godt å skrive litt om det her 😅 

Jeg tror ikke antallet reelle søkere har steget så drastisk. Husk at søknadsfristen var 15. april, bare en måned etter at Norge ble koronastengt. Mye er endret siden 15. april og mange av de som som søkte studier da er tilbake i jobb og vurderer ikke lenger å studere.

Anonymkode: 31e90...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 57 konkurransepoeng og har søkt bachelor I arbeids og organisasjonspsykologi. Er utrolig spent. Snittet i fjor var 56, så jeg håper, men tviler på at jeg kommer inn... 

Anonymkode: 2cbcd...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange faktorer som spiller inn på opptaket i år. Tortur å vente!

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke antallet reelle søkere har steget så drastisk. Husk at søknadsfristen var 15. april, bare en måned etter at Norge ble koronastengt. Mye er endret siden 15. april og mange av de som som søkte studier da er tilbake i jobb og vurderer ikke lenger å studere.

Håper du har rett!

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det stemmer! Kan vel ikke være sånn at alle de som plutselig har søkt, sitter med 6 i snitt heller. Dagene går sakte frem mot 17.-20. nå 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har søkt på sykepleie og kjenner at dagene går seeeint frem mot 20. juli 😫

Anonymkode: b4ac4...477

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt på sykepleie og kjenner at dagene går seeeint frem mot 20. juli 😫

Uff ja, føler med deg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja, føler med deg

Hva har du søkt? 😊 (hvis du har søkt på noe i år da)

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du søkt? 😊 (hvis du har søkt på noe i år da)

Søkt psykologi profesjon😕økt søkermasse der også😟 ekstra spennende i år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...