AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Frister det å måtte være hjemme fra september til jul? Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men det kan skje. Hvis spredningen tar seg opp og det begynner å bli uoversiktlig, så stenger store deler av samfunnet ned igjen. Vær du trygg. Se på deler av USA. Australia. Spania. Hvorfor skulle Erna reagere annerledes? Vi har bedre økonomi enn mange andre land, er det noen som tåler å stenge en stund så er det oss. Er det ikke bedre å følge de små anbefalingene som gjelder nå, og forhåpentligvis unngå hele problemet? I stedet for å gi blaffen, og kanskje måtte gå tilbake til isolasjon om ikke så lenge? Og kanskje bli en besteforelder fattigere, men jeg skjønner at det ikke er noe tungtveiende argument for dere. Har man passert 70 er det visst bare å legge på røret. Men å ikke følge små anbefalinger som håndvask og avstand. Det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Jeg skjønner ikke hva dere tenker med. Anonymkode: 965be...c58 16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Vel, hva mener du egentlig? Jeg er stort sett hjemme og har ikke noe helt ville planer mellom september og jul? Har jo allerede vært hjemme fra mars til mai? Hva mener du her egentlig? Anonymkode: 16140...0d6 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Vaske henda har jeg gjort fra jeg var liten. Akkurat det er ikke noe nytt for meg. Men jeg har skjønt at mange er noen grisefanter og må i voksen alder lære seg grunnleggende hygiene. Ellers lever vi som normalt😊 Anonymkode: c3a62...c10 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Jeg er mye heller hjemme og inne på høsten enn om sommeren. Sommeren er kort og det er da jeg har min topp og må samle energi for å klare av de andre 9 måneder om året. Med det sagt så syns jeg at det må komme direktiver for eldre og folk i risikosonen, f eks at de kan handle på bestemte tider og ha litt hardere krav på sykehjem med besøkere og at regjeringen legger inn mer krav og ressurser på de boligene som har hatt det vanskeligst med smitte. Det finnes så mange ting man kan gjøre i samfunnet for å begrense smitte så det burde ikke være noen problemer for Erna å finne andre løsninger enn å stenge ned alt. Anonymkode: a6f4b...5af 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Bli hjemme for å slippe å bli hjemme liksom 😛 håndvask er ikke en smittevernregel for meg, det er en del av barneoppdragelsen. Anonymkode: d71f9...fd5 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 Skal jeg være hjemme, bare på grunn av noe som kanskje kan skje? Er heller ute og gjør mest mulig, mai-august. Så kan jeg sitte hjemme september-jul. Ikke at jeg tror det vil skje. Men om jeg hadde visst det ville skje ville jeg likevel gjort det samme. Vaske hendene har jeg alltid gjort. Anonymkode: e7c56...4f8 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 Det. Er. Ikke. Smitte. Her. Anonymkode: 21eb3...e1c 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Vel, hva mener du egentlig? Jeg er stort sett hjemme og har ikke noe helt ville planer mellom september og jul? Har jo allerede vært hjemme fra mars til mai? Hva mener du her egentlig? Anonymkode: 16140...0d6 Kanskje det ikke er deg TS snakker til/om da? Anonymkode: a263f...43c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev: Vel, hva mener du egentlig? Jeg er stort sett hjemme og har ikke noe helt ville planer mellom september og jul? Har jo allerede vært hjemme fra mars til mai? Hva mener du her egentlig? Anonymkode: 16140...0d6 Det er vel kanskje ikke deg ts mener da!? Anonymkode: 7d42d...13e 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Håndvask var en del av oppdragelsen. Reagerer på alle grisene blandt oss. Oppvokst med å vaske hendene før spising, dobesøk, før mat lages, etter at en har vært på butikk. Jeg spriter fremdeles hender på vei inn og ut av butikk, vasker hendene der jeg kan/finner en vask som har tørkepapir. Står ikke oppå noen i kø. Anonymkode: 6bedb...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 Vil jo tro det gjelder meg jo. Jeg vasker hender normalt hjemme og antibaccer ikke før butikken. Jeg lever relativt normalt og pålegger ikke meg selv strengere tiltak enn nødvendig. Og fortsatt lurer jeg på hva ts lurer på. Anonymkode: 16140...0d6 1
Gjest Alkoholist Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev: Frister det å måtte være hjemme fra september til jul? Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men det kan skje. Hvis spredningen tar seg opp og det begynner å bli uoversiktlig, så stenger store deler av samfunnet ned igjen. Vær du trygg. Se på deler av USA. Australia. Spania. Hvorfor skulle Erna reagere annerledes? Vi har bedre økonomi enn mange andre land, er det noen som tåler å stenge en stund så er det oss. Er det ikke bedre å følge de små anbefalingene som gjelder nå, og forhåpentligvis unngå hele problemet? I stedet for å gi blaffen, og kanskje måtte gå tilbake til isolasjon om ikke så lenge? Og kanskje bli en besteforelder fattigere, men jeg skjønner at det ikke er noe tungtveiende argument for dere. Har man passert 70 er det visst bare å legge på røret. Men å ikke følge små anbefalinger som håndvask og avstand. Det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Jeg skjønner ikke hva dere tenker med. Anonymkode: 965be...c58 Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 På 9.7.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev: Oppvokst med å vaske hendene før spising, dobesøk, før mat lages, etter at en har vært på butikk. Vasker du hendene før dobesøk? Æsj! Hva med å gjøre det etter i stedet? Anonymkode: 30794...e42 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Personlig må jeg si at det frister litt da jeg synes det er mye mer behagelig på studiet med digital undervisning og hjemmeeksamen. Jobbing får jeg uansett gjort fordi det er i helsevesenet og det er ønskelig (så fremt man er frisk). Utover det er jeg jo temmelig lei av smittevernstiltakene og håper at det roer seg ned mot vinteren slik at vi kan ha et så å si normalt samfunn igjen for alles skyld. Men denne 2. bølgen var vel ganske forventet, så får vi håpe at det normaliserer seg litt igjen etter hvert. Anonymkode: 36be0...ff9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 På 8.7.2020 den 19.37, AnonymBruker skrev: Det. Er. Ikke. Smitte. Her. Anonymkode: 21eb3...e1c !35 mennesker smitta i går, neida vi har ikke smitte Anonymkode: 36a60...4e8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 På 8.7.2020 den 4.29, AnonymBruker skrev: Jeg er mye heller hjemme og inne på høsten enn om sommeren. Sommeren er kort og det er da jeg har min topp og må samle energi for å klare av de andre 9 måneder om året. Med det sagt så syns jeg at det må komme direktiver for eldre og folk i risikosonen, f eks at de kan handle på bestemte tider og ha litt hardere krav på sykehjem med besøkere og at regjeringen legger inn mer krav og ressurser på de boligene som har hatt det vanskeligst med smitte. Det finnes så mange ting man kan gjøre i samfunnet for å begrense smitte så det burde ikke være noen problemer for Erna å finne andre løsninger enn å stenge ned alt. Anonymkode: a6f4b...5af Dette! Norge har ikke råd til samme tiltaksplan til de neste pandemiene som er spådd i fremtiden. Det må andre tiltak til, beskytte risikogrupper er en sterk baseline å gå for. Anonymkode: b6760...ca6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 "Hvis ikke folk holder seg hjemme nå, risikerer de å måtte holde seg hjemme senere. Hvis ikke samfunnet stenges ned nå, risikerer vi at smitten spres slik at det må stenges senere." Det ligger 10 personer med korona på norske sykehus nå, og tallet faller for hver dag som går. Anonymkode: 5ed64...27f 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: !35 mennesker smitta i går, neida vi har ikke smitte Anonymkode: 36a60...4e8 Hva så? Det er jo alltid noen som er smitta av noe. Det gjør ingenting. Drit i tåpelige tiltak og lev som normalt. Anonymkode: 93b47...369 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 På 7.7.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev: Frister det å måtte være hjemme fra september til jul? Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men det kan skje. Hvis spredningen tar seg opp og det begynner å bli uoversiktlig, så stenger store deler av samfunnet ned igjen. Vær du trygg. Se på deler av USA. Australia. Spania. Hvorfor skulle Erna reagere annerledes? Vi har bedre økonomi enn mange andre land, er det noen som tåler å stenge en stund så er det oss. Er det ikke bedre å følge de små anbefalingene som gjelder nå, og forhåpentligvis unngå hele problemet? I stedet for å gi blaffen, og kanskje måtte gå tilbake til isolasjon om ikke så lenge? Og kanskje bli en besteforelder fattigere, men jeg skjønner at det ikke er noe tungtveiende argument for dere. Har man passert 70 er det visst bare å legge på røret. Men å ikke følge små anbefalinger som håndvask og avstand. Det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Jeg skjønner ikke hva dere tenker med. Anonymkode: 965be...c58 Bra innlegg !! Er 100 % enig . Det og ikke følge såpass enkle smittevernsregler viser manglende forståelse og respekt for våre medmennesker , våre helsemyndigheter og staten. Det og ikke følge reglene kan få enorme konsekvenser. Og hvis det må stenges tenk hva det koster og hva det vil gjøre med velferdssamfunnet i tillegg til alle tragiske unødvenige smitte tilfeller for folk som ikke tåler viruset. Hva de tenker med ja.. Folk tenker ikke i det hele tatt virker det som. Leser stadig her kommentarer som : gidder ikke og følge regler og ser ikke noen grunn til tiltakene for og « å redde noen 80 åringer som skulle snart dødd uansett« herlighet ! Folk følger tydeligvis ikke med, uvitenhet og egoisme råder her i landet Anonymkode: 9b4e9...348 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bra innlegg !! Er 100 % enig . Det og ikke følge såpass enkle smittevernsregler viser manglende forståelse og respekt for våre medmennesker , våre helsemyndigheter og staten. Det og ikke følge reglene kan få enorme konsekvenser. Og hvis det må stenges tenk hva det koster og hva det vil gjøre med velferdssamfunnet i tillegg til alle tragiske unødvenige smitte tilfeller for folk som ikke tåler viruset. Hva de tenker med ja.. Folk tenker ikke i det hele tatt virker det som. Leser stadig her kommentarer som : gidder ikke og følge regler og ser ikke noen grunn til tiltakene for og « å redde noen 80 åringer som skulle snart dødd uansett« herlighet ! Folk følger tydeligvis ikke med, uvitenhet og egoisme råder her i landet Anonymkode: 9b4e9...348 Jeg følger sånn halvveis smittevernsreglene. Vasker hendene, unngår kollektivtransport, og reiser ikke noe særlig. Avstand er litt verre av og til. Men, jeg gjør dette for å unngå at landet stenges igjen. Jeg driter langveis i mine "medmennesker". Koronaviruset er ufarlig for meg og mine. De som er i faresonen er gamlinger som ikke har så lang tid igjen å leve, og folk med helseproblemer som er stort sett selvforskyldte. Jeg avskyr feite folk med diabetes, hjerteproblemer, "ME" og lignende. Hvorfor skal jeg ta hensyn til disse menneskene når de ikke gidder engang å ta vare på seg selv? Anonymkode: 1b338...326 2
Anbefalte innlegg