Gå til innhold

Holder hysterikerne seg fremdeles hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Random skrev:

Faktisk smittede kan være alt fra 1 til ? ganger høyere. Ta utgangspunkt i tall her.
Og, mange smittede er ikke ferdig resultat. Active cases er på 4.7 million, man vet ikke hvor mange av de som skal dø også.

Tallene for active cases er feil. Fordi mange land ikke rapporterer dem som er utskrevet/friskmeldte.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Tallene for active cases er feil. Fordi mange land ikke rapporterer dem som er utskrevet/friskmeldte.

Tallene for døde er og feil. Fordi mange diktatorer holder skjult info.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Random skrev:

Tallene for døde er og feil. Fordi mange diktatorer holder skjult info.

Vi vet at tallene er feil. Serologiske populasjonsstudier bekrefter at reelt antall smittede er langt høyere enn registrert antall smittede. For eksempel:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673620313040?via%3Dihub

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/maj/forsta-resultaten-fran-pagaende-undersokning-av-antikroppar-for-covid-19-virus/

Anonymkode: 02dc3...c36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Nys og hoste utløser mange ganger (100-10000) ganger flere virus i lufta enn å puste og snakke. Du må derfor oppholde deg i nærheten av noen som puster eller snakker i mange minutter - gjerne nærmere 10-20 minutter - for å kunne få en høy nok virusdose for å bli smittet.

Hvis dette hadde stemt, hva er da poenget med at å gi noen en klem «ikke er lov», og stå bak noen i butikk kø?

Anonymkode: 7c307...13e

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde stemt, hva er da poenget med at å gi noen en klem «ikke er lov», og stå bak noen i butikk kø?

Det er slett ikke sikkert det er noe poeng, det er vel for sikkerhets skyld som så mye annet.
Men du ligger kanskje litt bedre an hvis personen foran deg skulle begynne å hoste...

Anonymkode: 307ee...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Pust og tale skiller ut svært lite virus, og dermed må man oppholde seg i nærheten lenge for å bli smittet.

Mange av smitteverntiltakene har liten eller tilnærmet ingen effekt, men samlet sett har de kanskje en stor nok effekt til å unngå at vi får nye utbrudd.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Pust og tale skiller ut svært lite virus, og dermed må man oppholde seg i nærheten lenge for å bli smittet.

Mange av smitteverntiltakene har liten eller tilnærmet ingen effekt, men samlet sett har de kanskje en stor nok effekt til å unngå at vi får nye utbrudd.

Blir helt koko av villede info om smittevern. Her har de ødelagt masse folk ved å «be» oss være isolert fra verden lenge og flere av oss som bor alene har ikke gitt noen nære en klem siden februar. Og så er det ikke en gang en fare forbundet med det? Blir gal 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Blir helt koko av villede info om smittevern. Her har de ødelagt masse folk ved å «be» oss være isolert fra verden lenge og flere av oss som bor alene har ikke gitt noen nære en klem siden februar. Og så er det ikke en gang en fare forbundet med det? Blir gal 

Du tror mer på anonym på KG enn FHI? Ikke rart du blir forvirret og frustrert da.

Anonymkode: 88a8a...68f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror mer på anonym på KG enn FHI? Ikke rart du blir forvirret og frustrert da.

Nå har vel FHI også selv sagt at de ikke vet hvilke tiltak som har størst effekt.

Anonymkode: 307ee...644

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører verken på KG eller FHI men kilder fra land som tar dette seriøst.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo fhi godkjent at man kan sitte tett på bussen (ja jeg vet at de sier ikke facetoface),  Men likevel er den meteren sååååå viktig overalt ellers. Feks er jo kø farlig. Så inkonsekvensen er jo Der

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Krantz95 skrev:

Tenk på alle de som er syke dritlenge da! Og dessuten kan status friskmeldt være feil, feks her i landet har de jo sagt at man Er friskmeldt 14 dager etter påvist smitte så lenge man ikke er død. Uten at noen har sjekka om du er frisk. Sååå

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på alle de som er syke dritlenge da! Og dessuten kan status friskmeldt være feil, feks her i landet har de jo sagt at man Er friskmeldt 14 dager etter påvist smitte så lenge man ikke er død. Uten at noen har sjekka om du er frisk. Sååå

Bare til info så ble jeg aldri friskmeldt. Jeg var syk i 1 uke. Jeg ser nå at kommunen har friskmeldt alle i kommunen, men jeg testet positivt 15 mars. Og hørte aldri noe siden. 

Så da ser det nok ut som at jeg har vært syk mye lenger enn jeg har. 

Anonymkode: 087c0...243

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare til info så ble jeg aldri friskmeldt. Jeg var syk i 1 uke. Jeg ser nå at kommunen har friskmeldt alle i kommunen, men jeg testet positivt 15 mars. Og hørte aldri noe siden. 

Så da ser det nok ut som at jeg har vært syk mye lenger enn jeg har. 

Ja men fhi har jo gått ut og sagt at kriteriene for friskmelding er at man ikke er død etter 14 dager. Så dermed antar de bare at Alle det gjelder er friske. Men uten å sjekke. Så alle de som bare er syke i månedsvis regnes som friske av fhi selv om de ikke er det.

i ditt tilfelle stemte det jo at du var frisk. Men statistikken blir jo feil uansett

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jo fhi godkjent at man kan sitte tett på bussen (ja jeg vet at de sier ikke facetoface),  Men likevel er den meteren sååååå viktig overalt ellers. Feks er jo kø farlig. Så inkonsekvensen er jo Der

Folk har veldig vanskelig for å forstå denne inkonsekvensen mtp. smittevern, at to tilsynelatende like ting behandles ulikt. Hvorfor kan vi gjøre det, men ikke det?

Det handler om å holde smittenivået nede totalt sett. Om man først tillater en ting, og så tillater man andre ting også bare fordi de likner eller tilsynelatende ikke er like ille, da har man mangedoblet den totale risikoen.

Hvis vi skal kjøre buss tett sammen må vi være like nøye på å holde meteren ellers. Ellers er vi snart tilbake der at vi ikke kan kjøre buss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men fhi har jo gått ut og sagt at kriteriene for friskmelding er at man ikke er død etter 14 dager. Så dermed antar de bare at Alle det gjelder er friske. Men uten å sjekke. Så alle de som bare er syke i månedsvis regnes som friske av fhi selv om de ikke er det.

i ditt tilfelle stemte det jo at du var frisk. Men statistikken blir jo feil uansett

Mange tilsynelatende friske og "friskmeldte" skiller ut virus kontinuerlig eller intermitterende. Det er ikke sikkert at noen blir virusfri i det hele tatt. Latent infeksjon kan være utbredt. Smittede bør derfor isoleres som om de er varig smittsomme. Pga mulig luftsmitte bør de isoleres i luftsmitteisolater til evig tid.

Anonymkode: c271f...244

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Statistikken blir jo dum når man ikke aktivt friskmelder. Jeg fikk ingen oppfølging eller lignende. Kun et nettskjema fra ous om korona. De fleste er jo ikke syke i flere uker, men statistikken tilsier at man er syk om man 1. Ikke er død etter 14 dager eller 2. Symptomfri 14 dager. 

• Liker 1
Skrevet
På 12.7.2020 den 10.37, Krantz95 skrev:

Nå synes jeg du overdriver farligheten til viruset 🙂 

Ta f.eks. Sverige.

Der er det 10.230.000 mennesker. 5.526 av dem har dødd (0,054%).

99,95% av befolkningen i Sverige har ikke dødd av dette viruset.

Prosent døde i andre land:

Belgia 0,085%

Italia 0,058%

USA 0,042%

Brasil 0,034%

Man ser av disse tallene at Sverige slett ikke er det værste landet...

Ja, for alle har jo blitt eksponert for viruset i Sverige nå... til troll å være troller du dårlig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Ja, for alle har jo blitt eksponert for viruset i Sverige nå... til troll å være troller du dårlig.

Smitten er på full fart ned i Sverige, så veldig mange har blitt eksponert, men flere vil helt sikkert dø der. Kanskje de går fra 99,95% som ikke har dødd til bare 99,90% ikke-døde i Sverige?

Tror kanskje Sverige overlever fint hvis 99,9% av svenskene overlever "dødsviruset" 🙂 

Endret av Krantz95
  • Liker 1
  • Opprett ny...