AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #61 Skrevet 10. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter fremdeles hjemme ja. Har prepparet i flere år så var 100% klar. Maange bokser med spaghetti a la caprii igjen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte flere forskjellige typer Anonymkode: c6081...957 Lurt å hamstre nå før viruset blomstrer opp igjen ! Anonymkode: e9056...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #62 Skrevet 10. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På arbeidsplassen min er halvparten tilbake på jobb, den andre halvparten har fremdeles hjemmekontor. De sier de ikke har lyst til å ta buss for å komme seg til jobben, derfor blir de hjemme. Jeg er usikker på om de virkelig er så redde for smitte, eller om det bare er behagelig å ha hjemmekontor så lenge som mulig. Sjefen sliter litt med å få ting til å fungere, og det er bestemt at fra 10. august MÅ alle som ikke har tungtveiende grunner (f.eks. barn i risikogruppen el.l.) tilbake på kontoret. For det sklir helt ut med hjemmekontor, og det ødelegger arbeidsmiljøet når så mange ikke vil på jobb, pluss at en del oppgaver (posthåndtering, møter med brukere osv) MÅ vi være på kontoret for å gjøre. Når halvparten er hjemme, blir det vi som er på jobb som får alle disse oppgavene for den andre halvparten også, og det blir veldig travelt, og går ikke i lengden. Vi bor i Midt-Norge, da. Har inntrykk av at det er mange flere hjemmesittere sør i landet. Vi har familie i Oslo som er redde for besøk pga corona, som vi ikke får møtt i sommer. Anonymkode: 8fbe3...758 Har opplevd det samme, veldig slitsomt. Utrolig urettferdig at halvparten har fått sitte på ræva hjemme siden 12. mars, mens vi andre har løpt baken av oss og jobbet 10+ timers dager siden mars. Håper det tas ordentlig tak i etter fellesferien. Det må det, hvis ikke må jeg finne meg noe annet å gjøre for å ikke bli utbrent. Anonymkode: 178ec...fc1 1
Gjest Lasox Skrevet 10. juli 2020 #63 Skrevet 10. juli 2020 (endret) På 8.7.2020 den 21.23, AnonymBruker skrev: Og det er slike som deg som hauser opp situasjonen som gjorde at vi stengte ned landet, sendte hundretusen i arbeidsledighet og svidde av noen milliarder. Boris var da aldri noensinne døden nær? Og hvor i alle dager har du deg fra at Brasils president kommer til å dø? Han har 38 i feber og føler seg i fin form. Jeg har hatt korona selv, var som en forkjølelse og varte i fire dager. Hostet og sov litt mer enn normalt. Sverige har fått smitte inn på aldershjem. Der dør folk av alle mulige sykdommer. De aller fleste har dødd med korona i Sverige, ikke av korona. De er gamle og syke og har underliggende sykdom. Det har ikke vært vesentlig overdødelighet i Sverige. En uke i april var de nesten oppe i tall som var NESTEN like ille som i 1993 (og de har økt befolkningen med mer enn 1,5 million siden 1993). Med mindre der dør langt over 90 000 svensker i hele 2020, så ender det med helt normale dødelighetstall. Jeg kan bare ikke få frem hvor lei jeg er av hysteriske folk som ikke evner å se noen tall i perspektiv. Som fullstendig har glemt den realiteten at gamle og syke folk faktisk dør. Som tror at svartedauden har kommet og at det å få korona er dødsdommen. Anonymkode: bc3d4...f01 Jeg har aldri sakt at han er døden nær? Hvor har du det ifra? Stilte bare spørsmål om han kommer til å overleve det siden viruset er svært alvorlig. Da har du vært heldig om du opplevde det som en forkjølelse. Flere ligger under respirator og er døden nær ved å ha viruset. Svært mange har jo allerede død av det også om du ikke visste det? Vi trengte å stenge ned landet! Har du ikke fått med deg at Sverige har det høyeste tallet i verden etterfulgt av hvor mange innbyggere dem har? Vi kunne like greit ha vært i samme skala som dem i stedet for "bare" 200-300 dødsfall så kunne vi ha ligget på omtrent 2000-3000 døde! Jeg er så forbanna lei av slike kalde mennesker som deg som ønsker å prioritere økonomi foran helse og livet til mange tusenvis av mennesker. Arbeidsledigheten er på vei nedover allerede så slapp av! Så fort Norge blir friskmeldt så vil arbeidsledigheten komme tilbake ganske så normalt arbeids-ledighetsnivå iløpet av et par år. Det er verdt det for å spare livet til 2-3000 menneskeliv! Pluss mange andre som ville ha død om Norge var i vanlig tilstand. Er du ikke enig? Du vet vel at du kan få covid-19 igjen og kan være en av de som dør? Om du foretrekker det! Så er det er jo selvfølgelig opptil deg selv, men du behøver ikke å sette livet i fare til andres liv av den grunn. Bryr meg heller mer om liv og helse foran økonomien. Endret 10. juli 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #64 Skrevet 11. juli 2020 2 timer siden, Lasox skrev: Jeg har aldri sakt at han er døden nær? Hvor har du det ifra? Stilte bare spørsmål om han kommer til å overleve det siden viruset er svært alvorlig. Da har du vært heldig om du opplevde det som en forkjølelse. Flere ligger under respirator og er døden nær ved å ha viruset. Svært mange har jo allerede død av det også om du ikke visste det? Vi trengte å stenge ned landet! Har du ikke fått med deg at Sverige har det høyeste tallet i verden etterfulgt av hvor mange innbyggere dem har? Vi kunne like greit ha vært i samme skala som dem i stedet for "bare" 200-300 dødsfall så kunne vi ha ligget på omtrent 2000-3000 døde! Jeg er så forbanna lei av slike kalde mennesker som deg som ønsker å prioritere økonomi foran helse og livet til mange tusenvis av mennesker. Arbeidsledigheten er på vei nedover allerede så slapp av! Så fort Norge blir friskmeldt så vil arbeidsledigheten komme tilbake ganske så normalt arbeids-ledighetsnivå iløpet av et par år. Det er verdt det for å spare livet til 2-3000 menneskeliv! Pluss mange andre som ville ha død om Norge var i vanlig tilstand. Er du ikke enig? Du vet vel at du kan få covid-19 igjen og kan være en av de som dør? Om du foretrekker det! Så er det er jo selvfølgelig opptil deg selv, men du behøver ikke å sette livet i fare til andres liv av den grunn. Bryr meg heller mer om liv og helse foran økonomien. Nå er det ingen bevis på at noen har fått covid-19 mer enn en gang. Det er derimot bevist at enkelte har blitt friskemeldt for Covid-19 uten å faktisk være frisk. Derfor vil disse såkalt ha fått sykdommen igjen, rett og slett fordi at de aldri var helt friske. Anonymkode: 7d68b...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #65 Skrevet 11. juli 2020 8 timer siden, Lasox skrev: Jeg har aldri sakt at han er døden nær? Hvor har du det ifra? Stilte bare spørsmål om han kommer til å overleve det siden viruset er svært alvorlig. Da har du vært heldig om du opplevde det som en forkjølelse. Flere ligger under respirator og er døden nær ved å ha viruset. Svært mange har jo allerede død av det også om du ikke visste det? Vi trengte å stenge ned landet! Har du ikke fått med deg at Sverige har det høyeste tallet i verden etterfulgt av hvor mange innbyggere dem har? Vi kunne like greit ha vært i samme skala som dem i stedet for "bare" 200-300 dødsfall så kunne vi ha ligget på omtrent 2000-3000 døde! Jeg er så forbanna lei av slike kalde mennesker som deg som ønsker å prioritere økonomi foran helse og livet til mange tusenvis av mennesker. Arbeidsledigheten er på vei nedover allerede så slapp av! Så fort Norge blir friskmeldt så vil arbeidsledigheten komme tilbake ganske så normalt arbeids-ledighetsnivå iløpet av et par år. Det er verdt det for å spare livet til 2-3000 menneskeliv! Pluss mange andre som ville ha død om Norge var i vanlig tilstand. Er du ikke enig? Du vet vel at du kan få covid-19 igjen og kan være en av de som dør? Om du foretrekker det! Så er det er jo selvfølgelig opptil deg selv, men du behøver ikke å sette livet i fare til andres liv av den grunn. Bryr meg heller mer om liv og helse foran økonomien. Du skrev: «Gjenstår å se om han overlever». Du insinuerer jo at han er døden nær, ikke at han har 38 i feber og litt pjusk. Angående Sverige: jeg skrev et helt avsnitt om årsaker til mange døde der. Og at Sverige som har hatt lite tiltak ikke har mistet flere, og da særlig ikke flere i gruppene utenom de på aldershjem, beviser jo bare at dette viruset er blåst ut av proposjoner. Det du ikke forstår med de som «bare bryr seg om økonomien», er det faktum at det er ikke snakk om rikdom og verdier. Det er snakk om velferd og god helse. Hvordan tror du vi er kommet dit vi er i Norge idag? Med høy forventet levealder, om du blir syk har du et nettverk som passer på deg, blir du ufør får du likevel penger til deg og familien din. Vi kan ikke bare pøse penger ut av oljefondet hver gang det kommer et nytt virus, da er det snart ikke mer igjen og ingenting igjen til fremtidige generasjoner. Å miste jobben er en stor personlig krise for mange. Mange, spesielt menn, velger å avslutte livet sitt om de blir fortvilet nok. Hjelpetelefoner ser nå en enorm pågang av folk som vurderer å ta livet sitt. I min verden er en frisk 40-åring viktigere å redde enn 90-åring med Alzheimer. Kall meg gjerne kynisk og fæl, men i antall forventede kommende leveår er det en stor forskjell. Også er det en ganske sjokkerende holdning fra folk når man kan fortelle at man har hatt korona og det har gått helt fint. Det er som om man ønsker at ting skal være verst mulig.. Jeg har liten tro på ny smitte, det blir vel som med influensa at man er immun for en god periode, men ikke for resten av livet. Anonymkode: bc3d4...f01 3
sommermor Skrevet 11. juli 2020 #66 Skrevet 11. juli 2020 På 10.7.2020 den 13.10, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme, veldig slitsomt. Utrolig urettferdig at halvparten har fått sitte på ræva hjemme siden 12. mars, mens vi andre har løpt baken av oss og jobbet 10+ timers dager siden mars. Håper det tas ordentlig tak i etter fellesferien. Det må det, hvis ikke må jeg finne meg noe annet å gjøre for å ikke bli utbrent. Anonymkode: 178ec...fc1 Folk har nå hatt hjemmekontor samtidig som de har hjulpet barn og ungdom med hjemmeskole,og aktivisert småbarn som var hjemme på grunn av stengte barnehager, så at folk latet seg hjemme er ikke sant. Så det er nok ikke bare dere i helsevesenet som var slitne når hjemmeskole og hjemmebarnehagen var over for denne gang. 3
Gjest Lasox Skrevet 11. juli 2020 #67 Skrevet 11. juli 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skrev: «Gjenstår å se om han overlever». Du insinuerer jo at han er døden nær, ikke at han har 38 i feber og litt pjusk. Angående Sverige: jeg skrev et helt avsnitt om årsaker til mange døde der. Og at Sverige som har hatt lite tiltak ikke har mistet flere, og da særlig ikke flere i gruppene utenom de på aldershjem, beviser jo bare at dette viruset er blåst ut av proposjoner. Det du ikke forstår med de som «bare bryr seg om økonomien», er det faktum at det er ikke snakk om rikdom og verdier. Det er snakk om velferd og god helse. Hvordan tror du vi er kommet dit vi er i Norge idag? Med høy forventet levealder, om du blir syk har du et nettverk som passer på deg, blir du ufør får du likevel penger til deg og familien din. Vi kan ikke bare pøse penger ut av oljefondet hver gang det kommer et nytt virus, da er det snart ikke mer igjen og ingenting igjen til fremtidige generasjoner. Å miste jobben er en stor personlig krise for mange. Mange, spesielt menn, velger å avslutte livet sitt om de blir fortvilet nok. Hjelpetelefoner ser nå en enorm pågang av folk som vurderer å ta livet sitt. I min verden er en frisk 40-åring viktigere å redde enn 90-åring med Alzheimer. Kall meg gjerne kynisk og fæl, men i antall forventede kommende leveår er det en stor forskjell. Også er det en ganske sjokkerende holdning fra folk når man kan fortelle at man har hatt korona og det har gått helt fint. Det er som om man ønsker at ting skal være verst mulig.. Jeg har liten tro på ny smitte, det blir vel som med influensa at man er immun for en god periode, men ikke for resten av livet. Anonymkode: bc3d4...f01 Du prater jo om Sverige som om dem skulle ha reddet økonomien til svenskene, men du visste det vel kanskje ikke at dem er like hardt rammet som oss? Men, har bare flere dødsfall til tross for at dem har hatt det åpent? Endret 11. juli 2020 av Lasox
Random Skrevet 11. juli 2020 #68 Skrevet 11. juli 2020 Til dere som tror korona ikke finnes, kan dette bli dere om ikke lenge? https://abcnews.go.com/US/30-year-man-dies-attending-covid-party-thinking/story?id=71731414 1
Honey Dew Skrevet 11. juli 2020 #69 Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, Random skrev: Til dere som tror korona ikke finnes, kan dette bli dere om ikke lenge? https://abcnews.go.com/US/30-year-man-dies-attending-covid-party-thinking/story?id=71731414 De er rett og slett egoister. COVID-19 er ikke noe en leker med. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #70 Skrevet 12. juli 2020 På 10.7.2020 den 9.48, AnonymBruker skrev: I en heis der det er umulig å holde 1 m avstand er jeg hysterisk.... snakkes Anonymkode: 407a1...431 Du blir ikke smittet bare av å være nær noen. For at du skal bli smittet av en annen person, så må du få i deg tilstrekkelig mengde virus. Det betyr at den andre personen må enten nyse/hoste på deg, eller så må du være i nærheten i 10-20 minutter. Anonymkode: 02dc3...c36 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #71 Skrevet 12. juli 2020 9 timer siden, Random skrev: Til dere som tror korona ikke finnes, kan dette bli dere om ikke lenge? https://abcnews.go.com/US/30-year-man-dies-attending-covid-party-thinking/story?id=71731414 Det finnes, men det er i realiteten ufarlig for 99,5% av befolkningen. Anonymkode: 02dc3...c36 1
Random Skrevet 12. juli 2020 #72 Skrevet 12. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke smittet bare av å være nær noen. For at du skal bli smittet av en annen person, så må du få i deg tilstrekkelig mengde virus. Det betyr at den andre personen må enten nyse/hoste på deg, eller så må du være i nærheten i 10-20 minutter. Anonymkode: 02dc3...c36 Nei, dråper kommer når man puster og prater. Og du vet heller aldri når noen skal hoste. Nærheten for puste/prate er 2 meter inne. Hoste 4 meter. Nyse 8 meter. 2
Random Skrevet 12. juli 2020 #73 Skrevet 12. juli 2020 På 11.7.2020 den 9.09, AnonymBruker skrev: om du blir syk har du et nettverk som passer på deg Anonymkode: bc3d4...f01 Nei https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/fikk-dodsdom-i-norge_-men-ble-kreftfri-i-usa-_-na-kjemper-hun-for-etterbehandling-1.15018044
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #74 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes, men det er i realiteten ufarlig for 99,5% av befolkningen. Anonymkode: 02dc3...c36 Nå synes jeg du overdriver farligheten til viruset 🙂 Ta f.eks. Sverige. Der er det 10.230.000 mennesker. 5.526 av dem har dødd (0,054%). 99,95% av befolkningen i Sverige har ikke dødd av dette viruset. Prosent døde i andre land: Belgia 0,085% Italia 0,058% USA 0,042% Brasil 0,034% Man ser av disse tallene at Sverige slett ikke er det værste landet... Endret 12. juli 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #75 Skrevet 12. juli 2020 1 time siden, Random skrev: Nei, dråper kommer når man puster og prater. Og du vet heller aldri når noen skal hoste. Nærheten for puste/prate er 2 meter inne. Hoste 4 meter. Nyse 8 meter. Tull. Nys og hoste utløser mange ganger (100-10000) ganger flere virus i lufta enn å puste og snakke. Du må derfor oppholde deg i nærheten av noen som puster eller snakker i mange minutter - gjerne nærmere 10-20 minutter - for å kunne få en høy nok virusdose for å bli smittet. Anonymkode: 02dc3...c36 1
Random Skrevet 12. juli 2020 #76 Skrevet 12. juli 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Nå synes jeg du overdriver farligheten til viruset 🙂 Ta f.eks. Sverige. Der er det 10.230.000 mennesker. 5.526 av dem har dødd (0,054%). 99,95% av befolkningen i Sverige har ikke dødd av dette viruset. Prosent døde i andre land: Belgia 0,085% Italia 0,058% USA 0,042% Brasil 0,034% Man ser av disse tallene at Sverige slett ikke er det værste landet... Er det ingen regel mot trolling her? Du gjentar det hver tråd men du tar ikke tall av antall smittet. 5
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #77 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Random skrev: Er det ingen regel mot trolling her? Du gjentar det hver tråd men du tar ikke tall av antall smittet. Er det ikke mest interessant hvor mange som faktisk har dødd? Hvor mange som har blitt smittet er jo umulig å vite... 1
Random Skrevet 12. juli 2020 #78 Skrevet 12. juli 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Er det ikke mest interessant hvor mange som faktisk har dødd? Hvor mange som har blitt smittet er jo umulig å vite... https://www.worldometers.info/coronavirus/ 2
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #79 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Random skrev: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Den siden viser bare registrerte og bekreftede smittede, mens faktisk smittede kan være alt fra 10 til 85 ganger høyere. 3
Random Skrevet 12. juli 2020 #80 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Den siden viser bare registrerte og bekreftede smittede, mens faktisk smittede kan være alt fra 10 til 85 ganger høyere. Faktisk smittede kan være alt fra 1 til ? ganger høyere. Ta utgangspunkt i tall her. Og, mange smittede er ikke ferdig resultat. Active cases er på 4.7 million, man vet ikke hvor mange av de som skal dø også. 1
Anbefalte innlegg