Gå til innhold

Holder hysterikerne seg fremdeles hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okay, så hvis de som er i risikogruppene holder seg hjemme, så er de hysterikere og hvis de ikke gjør det, er det også galt.

Hva skal de gjøre da?

Anonymkode: 96e6a...7b1

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skandinaver må være det mest uansvarlige folkeslagene i verden når det kommer til pandemi. Europa var treg men har skjønt at de må bruke maske nå. Når skal Norge og Sverige følge etter?
Det er ikke hysterisk å holde seg hjemme, alt for lett å bli smittet her. Hadde følt meg mye tryggere i mange asiatiske land nå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Morsomt. En rekke kommuner har ingen smittetilfeller, og nasjonalt var det registrert noe slikt som 40 tilfeller den siste uka. Det er i praksis ingen smitte i Norge, og likevel sitter det folk hjemme og er livredde. 🤣

Anonymkode: 02dc3...c36

Overraskelse: noen er i risikogruppe og er av den grunn ekstra forsiktig. Ikke hysterisk, men ekstra forsiktig og det er stygt å skrattle av at noen er hjemme av den grunn. Det er ikke nødvendigvis slik at man tror man automatisk dør av viruset hvis man får det, men for mange kan livet bli rimelig trist hvis f.eks en allerede kronisk sykdom blir enda verre pga viruset. 

Anonymkode: 861b5...e52

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Random skrev:

Skandinaver må være det mest uansvarlige folkeslagene i verden når det kommer til pandemi. Europa var treg men har skjønt at de må bruke maske nå. Når skal Norge og Sverige følge etter?
Det er ikke hysterisk å holde seg hjemme, alt for lett å bli smittet her. Hadde følt meg mye tryggere i mange asiatiske land nå.

Altfor lett å bli smittet?? Derfor vi har slikt et enormt antall smittede her til lands altså?

Anonymkode: 307ee...644

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altfor lett å bli smittet?? Derfor vi har slikt et enormt antall smittede her til lands altså?

Grunnen til at vi har så få smittede her i landet, er nettopp pga de strenge tiltakene som har blitt gjort tidligere. Det kan ikke være så vanskelig for oss å forstå.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hysterikerne er jo de som hisser seg opp over restriksjoner og tiltak. Kjenner heldigvis ikke noen av de, selv om enkelte i omgangskretsen synes det var kjipt å ikke få dra på hytta i påsken. De mest rabiate hysterikerne opplever jeg bare her inne.

Anonymkode: 42e1e...44b

Nettopp. Det er vel ingen som ser på folk som hysterikere om de er i risikogruppen og tar forholdsregler av den grunn. Hysterikerne er de her inne som vil ha portforbud og tanks, og skjeller ut alle som ikke stenger seg inne og overholder strengere regler enn myndighetene har lagt opp til. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at vi har så få smittede her i landet, er nettopp pga de strenge tiltakene som har blitt gjort tidligere. Det kan ikke være så vanskelig for oss å forstå.

Det har også blitt sagt et utall ganger at nå slapper folk av, nå går det galt osv. Så hvorfor gjør det ikke det? 

Anonymkode: 38c76...eba

• Liker 4
Skrevet

Man er altså hysteriker dersom man ønsker å unngå smitte under den verste pandemien siden spanskesyken...?

Ts, du vet vell at du avslører mer av ditt eget intellekt (eller mangel på som sådan) enn de du omtaler ved å uttrykke deg slik du gjør, ikkesant...? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Det er vel ingen som ser på folk som hysterikere om de er i risikogruppen og tar forholdsregler av den grunn. Hysterikerne er de her inne som vil ha portforbud og tanks, og skjeller ut alle som ikke stenger seg inne og overholder strengere regler enn myndighetene har lagt opp til. 

Det har også blitt sagt et utall ganger at nå slapper folk av, nå går det galt osv. Så hvorfor gjør det ikke det? 

Det er ennå mange nok som følger rådene. Deres innsats, kombinert med at det er lite smitte i samfunnet nå fordi vi slo hardt ned i starten, holder oss flytende enn så lenge. Myndighetene kommer ikke til å la det gå helt galt. De kommer til å dra til på tiltakene så fort det skulle bli mye spredning igjen. Men hvis folk bare kunne følge disse enkle rådene så behøver vi kanskje ikke inn i lockdown nummer to, med alle tapene det innebærer.

Det blir samme effekten som ved vaksiner. De som velger å ikke vaksinere flyter på tryggheten de får fra de som faktisk vaksinerer. Så kan de sitte og si at at de alltid har vært friske uten vaksiner, så vaksiner er bare humbug. :murvegg:

Anonymkode: 88a8a...68f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det tar tid før det øker. Vi har fremdeles restriksjoner og det skal vi være glad for. Vi vil ikke ha de samme tilstandene som i f eks Sverige 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Man er altså hysteriker dersom man ønsker å unngå smitte under den verste pandemien siden spanskesyken...?

Ts, du vet vell at du avslører mer av ditt eget intellekt (eller mangel på som sådan) enn de du omtaler ved å uttrykke deg slik du gjør, ikkesant...? 

Det er bare i media dette er den verste siden spanskesyken. Influensa i 1968 var mye verre feks. 

I desember 1993 og i januar 2000 døde det 1000 mennesker mer enn normalt i Norge grunnet influensa, på en måned. Tenk om det hadde skjedd med koronaen, hjelpe meg for et hylekor det hadde blitt. 

Anonymkode: bc3d4...f01

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk skulle jeg ønske at de som fortsatt er mer redd enn folk flest, holdt seg hjemme. Det verste jeg ser, er folk som går med sine velbrukte engangshansker og dermed føler seg veldig trygge for å bli smittet selv. Er du redd for smitte, men ikke forstår at de skitne plasthanskene dine faktisk er større smitteførere enn hender som vaskes/sprites, så hold deg hjemme!

Anonymkode: 89916...e65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Morsomt. En rekke kommuner har ingen smittetilfeller, og nasjonalt var det registrert noe slikt som 40 tilfeller den siste uka. Det er i praksis ingen smitte i Norge, og likevel sitter det folk hjemme og er livredde. 🤣

Og dette kan ikke forandre seg tror du? Ser du ikke hva som skjer i Australia og USA nå? Smitten tar seg opp igjen. Australia har nesten ingen dødsfall så langt pga strenge og tidlige restriksjoner. Så lettet de på restriksjonene og folk ble alt for uforsiktige. Nå er millionbyen Melbourne under second lockdown pga masse nye smittetilfeller. 
jeg har aldri vært hysterisk, men at folk nå oppfører seg som om faren er over er jo i beste fall naivt. Personlig har jeg ikke lyst til nedstengning igjen, så jeg passer på. Oppfordrer alle til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 1a54b...5ee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke ta den tiltaksdiskusjonen enda en gang, for det er ikke det som er poenget her.
Det har i det siste vært rundt regnet 0-20 registrerte tilfeller pr dag på landsbasis.
Uansett hva som er årsaken synes altså vedkommende jeg svarte at det er altfor lett å bli smittet NÅ, så hun/han må jo syns disse tallene er skremmende høye. Da vet jeg heller ikke hvor vedkomme har tenkt å flytte hen heller for å føle seg trygg? I hvilke land er egentlig smitten 0?

• Liker 4
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med hysterikerne her? Er det fremdeles "stay the fuck home" til tross for at det er omtrent ingen smitte i Norge nå? Til tross for at dødeligheten av viruset er sånn ca. 0,01% for dem under 50 år?

Det er slike mennesker som deg som tror at covid-19 ikke er farlig som faktisk er farlige!

Brasialianske presidenten som har vært kritisk til viruset over lengre tid har jo fått påvist viruset. Så er det store spørsmålet om han vil overleve det eller ikke. Boris Johnson som også var kritisk til viruset overlevde såvidt viruset til tross for at han har hatt en god helse gjennom hele livet.

Covid-19 er ikke vanlig influensa og er fryktelig smittsomt og farlig virus! Norge har så lenge med drastiske tiltak tidlig med å stenge ned norge vært heldige. Bare å se til nabolandet vårt Sverige så har dem blant høyeste per innbyggere med smittetall og dødstall bare fordi de ikke gjorde de få nødvendige tiltakene i tide.

Det er slike skeptikere som deg som gjør det viruset enda farligere verden enn nødvendig. Hvorfor sprer du slik piss om at det ikke er farlig?! Reis til Brasil og se hvor mange som blir begravet hver eneste dag pga. covid-19 så forstår du omfanget!

Jeg er en av de få som låste meg inne til isolasjon to uker før lockdown pga. jeg var sterkt kritisk til regjeringen hadde flyplassen oppe og slapp inn fly ifra Kina og Italia da dem var på det høyeste på det tidsspunktet. Ser på meg selv som forsatt i delvis isolasjon med at jeg kun går til matbutikken når det er nødvendig og holder meg til restriksjonene som blir gitt, men dessverre mange som ikke respekterer det.

Ble dårlig en periode (forkjølelse) heldigvis bare, men det kunne ha vært covid-19 siden det blir smittet på samme måte. Folk må bli flinkere til å respektere 1-meter avstanden i byen. Der er det ofte kaos i gågata og folk tar svært lite hensyn til reglene om smittevernloven. Jeg forsøker til enhver tid respektere smittevernloven, men altfor mange ganger går folk altfor nærme meg både i byen og spesielt butikkene. Mange som ikke respekterer reglene om lappene til køen om å holde 1 meter avstand ofte jeg ser folk står i grupper også.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lasox skrev:

Det er slike mennesker som deg som tror at covid-19 ikke er farlig som faktisk er farlige!

Brasialianske presidenten som har vært kritisk til viruset over lengre tid har jo fått påvist viruset. Så er det store spørsmålet om han vil overleve det eller ikke. Boris Johnson som også var kritisk til viruset overlevde såvidt viruset til tross for at han har hatt en god helse gjennom hele livet.

Covid-19 er ikke vanlig influensa og er fryktelig smittsomt og farlig virus! Norge har så lenge med drastiske tiltak tidlig med å stenge ned norge vært heldige. Bare å se til nabolandet vårt Sverige så har dem blant høyeste per innbyggere med smittetall og dødstall bare fordi de ikke gjorde de få nødvendige tiltakene i tide.

Det er slike skeptikere som deg som gjør det viruset enda farligere verden enn nødvendig. Hvorfor sprer du slik piss om at det ikke er farlig?! Reis til Brasil og se hvor mange som blir begravet hver eneste dag pga. covid-19 så forstår du omfanget! 

Og det er slike som deg som hauser opp situasjonen som gjorde at vi stengte ned landet, sendte hundretusen i arbeidsledighet og svidde av noen milliarder. 

Boris var da aldri noensinne døden nær? Og hvor i alle dager har du deg fra at Brasils president kommer til å dø? Han har 38 i feber og føler seg i fin form. 

Jeg har hatt korona selv, var som en forkjølelse og varte i fire dager. Hostet og sov litt mer enn normalt. 

Sverige har fått smitte inn på aldershjem. Der dør folk av alle mulige sykdommer. De aller fleste har dødd med korona i Sverige, ikke av korona. De er gamle og syke og har underliggende sykdom. Det har ikke vært vesentlig overdødelighet i Sverige. En uke i april var de nesten oppe i tall som var NESTEN like ille som i 1993 (og de har økt befolkningen med mer enn 1,5 million siden 1993). Med mindre der dør langt over 90 000 svensker i hele 2020, så ender det med helt normale dødelighetstall.

Jeg kan bare ikke få frem hvor lei jeg er av hysteriske folk som ikke evner å se noen tall i perspektiv. Som fullstendig har glemt den realiteten at gamle og syke folk faktisk dør. Som tror at svartedauden har kommet og at det å få korona er dødsdommen.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det er slike som deg som hauser opp situasjonen som gjorde at vi stengte ned landet, sendte hundretusen i arbeidsledighet og svidde av noen milliarder. 

Boris var da aldri noensinne døden nær? Og hvor i alle dager har du deg fra at Brasils president kommer til å dø? Han har 38 i feber og føler seg i fin form. 

Jeg har hatt korona selv, var som en forkjølelse og varte i fire dager. Hostet og sov litt mer enn normalt. 

Sverige har fått smitte inn på aldershjem. Der dør folk av alle mulige sykdommer. De aller fleste har dødd med korona i Sverige, ikke av korona. De er gamle og syke og har underliggende sykdom. Det har ikke vært vesentlig overdødelighet i Sverige. En uke i april var de nesten oppe i tall som var NESTEN like ille som i 1993 (og de har økt befolkningen med mer enn 1,5 million siden 1993). Med mindre der dør langt over 90 000 svensker i hele 2020, så ender det med helt normale dødelighetstall.

Jeg kan bare ikke få frem hvor lei jeg er av hysteriske folk som ikke evner å se noen tall i perspektiv. Som fullstendig har glemt den realiteten at gamle og syke folk faktisk dør. Som tror at svartedauden har kommet og at det å få korona er dødsdommen.  

Hvis vi ikke hadde stengt ned landet, hadde vi hatt den samme utbredelsen og antall dødsfall som Sverige, Italia m.m. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne?

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare i media dette er den verste siden spanskesyken. Influensa i 1968 var mye verre feks. 

I desember 1993 og i januar 2000 døde det 1000 mennesker mer enn normalt i Norge grunnet influensa, på en måned. Tenk om det hadde skjedd med koronaen, hjelpe meg for et hylekor det hadde blitt. 

Men det var jo helt blottet for tiltak. I forbindelse med Coronaviruset har regjeringen iverksatt de mest inngripende tiltakende i Norge i fredstid. Du kan ikke sammenligne disse hendelsene dersom du ønsker å bevare et snev av integritet.

Uten tiltak ville vi hatt like mange døde som Sverige pr innbygger. Innen utgangen av året ville vi trolig registrert omlag 5000 døde i Norge. 

Når du sammenligner så skjevt blir det hele svært tendensiøst etter mitt syn.

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi ikke hadde stengt ned landet, hadde vi hatt den samme utbredelsen og antall dødsfall som Sverige, Italia m.m. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne?

Du taler for døve ører. Bent Høie fikk helt rett! Dersom vi mislykkes i å hemme spredningen vil vi bli kritisert for å agere for sent, og dersom vi lykkes, vil vi bli beskyldt for å skyte spurv med kanon (parafrase...). 

Regjeringen kunne ikke vinne denne runden uansett. Folket er, og blir for retarderte til å forstå sammenhengen.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Jeg holder meg fortsatt hjemme fordi jeg er gravid. Forventer ikke at andre skal leve som meg, men er faktisk dritt lei av å bli kalt hysterisk, både direkte og indirekte. Jeg har ikke tenkt til å ofre liv og helse til meg og barnet for å tilfredsstille andres behov for å dra meg med på ting.🙄

Anonymkode: 3736a...33f

Jeg har e nabo som er gravid i 8 måned, og hun har litt risikosvangerskap regner jeg med siden hun er 45 år.

Saken er at hun har vært på loffen rundt omkring på alt som skjer hele svangerskapet. Hun har tatt buss og trikk, og besøkt masse mennesker og er daglig ute i byen.

Jeg fatter ikke at hun tør! 

Anonymkode: 455d1...874

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHI er ikke enig i det. Og Erna sa også til Aftenposten at det kanskje ikke var nødvendig å stenge skoler og barnehager.

Anonymkode: fcfa6...f30

• Liker 3
  • Opprett ny...