AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #61 Skrevet 9. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til det dessverre. Jeg har alltid ønsket meg friske barn brydde meg fint lite om kjønn. Nå npr jeg har fått disse 2 så er jeg så redd jeg vil angre om jeg ikke får en jente. Jenter har et annet bånd med mor når de blir eldre. Elsker guttene mine og han størrste er mammadalt som bare det,men det er jo alle gutter når de er små. Jeg har ikke snakket med mannen om dette,men tror han innerst inne ønsket seg en jente han og. Anonymkode: f98a8...d77 Du skriver dette som om det er absolutt. Min samboer og hans brødre er mye nærmere sin mor enn jeg og mine to søstre er vår. Jeg droppet familieturer fra jeg var 15, og ringte mamma en gang i måneden når jeg flyttet hjemmefra. Ikke fordi vi har et dårlig forhold, men så ikke behovet for mer kontakt. Mannen ringer moren flere ganger i uken. De er en utrolig sammensveiset gjeng. Tror oppdragelse og hva man selv gjør i oppveksten har mye å si. Hvis man allerede på forhånd har bestemt seg for at jenta er den som vil holde kontakt med moren sin er det fort gjort å forskjellsbehandle barna om du først får ei jente.. Anonymkode: 5dc03...472 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #62 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev: Jeg har 2 gutter fra før av glad i dem og hadde ikke byttet dem mot noe som helst,men drømmen om jenta sitter så dypt i meg at jeg vet nesten jeg vil angre om jeg ikke får et barn til. Det er ikke for å kle henne opp dolle med henne osv. Det er fordi jenter er mer familekjære har bedre forhold til mødre. Mamma er min bestevenn. Dere som har 3 barn. Er det stor forskjell å gå fra 2 til 3? Anonymkode: f98a8...d77 Skjønner at du har lyst på jente, men det er da ingen garanti for at du før et familiekjært barn. Anonymkode: cf8a7...70a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #63 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Hvis man sier det er ca 50/50 sjanse for begge kjønn hver graviditet er det nå størst sannsynlighet for jente da du allerede har 2 gutter. For hver gang du får det ene kjønnet øker sannsynligheten for det andre. Anonymkode: 14c8a...85a Nei, det er så enormt mange sædceller å ta av at det har ingenting å seie at to er "oppbrukt". Det er fortsatt 50 % sjanse for jente. Anonymkode: 63c40...91f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #64 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev: Jeg har 2 gutter fra før av glad i dem og hadde ikke byttet dem mot noe som helst,men drømmen om jenta sitter så dypt i meg at jeg vet nesten jeg vil angre om jeg ikke får et barn til. Det er ikke for å kle henne opp dolle med henne osv. Det er fordi jenter er mer familekjære har bedre forhold til mødre. Mamma er min bestevenn. Dere som har 3 barn. Er det stor forskjell å gå fra 2 til 3? Anonymkode: f98a8...d77 Det er ikkje sikkert at ei jente blir meir heimekjær! Anonymkode: 63c40...91f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #65 Skrevet 9. juli 2020 Tror du må forberede deg på at tredje også kan bli en liten gutt, men det er mulig med jente også. Min familie er slik: Farfar/farmor 6 barn: Jente, gutt, jente, jente, gutt og jente Mormor/morfar 6 barn: Gutt, gutt, gutt, gutt, jente og gutt. Mamma/pappa 4 barn: Gutt (dessverre dødfødsel), jente, jente og jente. Begge mine søstre har to gutter hver. Er stolt tante, men blir ikke mor selv. Anonymkode: e4885...140
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #66 Skrevet 9. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikkje sikkert at ei jente blir meir heimekjær! Anonymkode: 63c40...91f Vi er 4 søsken, to av hvert kjønn. Vi damene har ikke noe nærmere forhold til moren vår enn det guttene har. Faktisk tror jeg nesten det er min ene svigerinne som har den beste/ tetteste relasjonen med henne 😁 De har felles interesser og er veldig like som type. Selv har jeg to gutter og skal ikke ha flere. Jeg har aldri brydd meg om hvilket kjønn barna fikk, er bare glad for at jeg fikk de to jeg ønsket meg 😊 Anonymkode: aa347...948
Anonymburker Skrevet 9. juli 2020 #67 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Hvis man sier det er ca 50/50 sjanse for begge kjønn hver graviditet er det nå størst sannsynlighet for jente da du allerede har 2 gutter. For hver gang du får det ene kjønnet øker sannsynligheten for det andre. Anonymkode: 14c8a...85a Nei. Det vil vel alltid være 50 prosent sjanse for hver nye befruktning. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #68 Skrevet 9. juli 2020 Hvorfor tror du jenter har bedre forhold til sin mor? Jeg har ett veldig godt forhold til min mamma selv (er kvinne), men jeg hører ofte at mor/sønn forhold er mindre komplisert og spesielt. Jeg har 1 sønn, og ønsker ikke flere barn. Det er da opp til mødrene å delta i livet og bli kjent med barnet? Kanskje folk tror man får lett-tjente forhold bare fordi man deler samme kjønn og derfor har mer til felles? Anonymkode: 3cf48...8f5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #69 Skrevet 9. juli 2020 Min mann er sykt tett med sin familie. Mye mer enn jeg er med min 😅 så vi bor også nærme hans, mens min familie må fly og reise langt for å se oss. Men selvsagt, de fleste jente er nok mer knyttet enn sønnene til sin familie. Jeg var ganske sikker på at jeg ville prøve på nr 3 hvis nr 2 ble en gutt. Men fikk jente da. Kjenner derimot noen som prøvde på jente som nr 3. Også fikk de trilling gutter. Altså 5 gutter totalt 🙈 det var min frykt hvis jeg skulle prøvd igjen .... Statistikk sett ifølge SSB, så blir nr 3 oftere en gutt hvis man har 2 gutter fra før. Og jeg kjenner mange med 3 gutter. Men også noen som har fått jenta som nr 3, så det er jo absolutt mulig. Skjønner uansett godt at du savner en jente i flokken. Jeg tror det er naturlig biologisk, og ikke noe du skal skamme deg over. Jeg ble veldig glad i jenta når jeg fikk henne, men jeg tror innerst inne at jeg er hakket mer glad i guttungen. Bare fordi det er første barnet, og det er spesielt i seg selv. Og jeg har hatt lengre tid til å bli glad i han. Det overrasket meg litt, siden jeg lengtet sånn etter en jente når vi skulle få en til. Anonymkode: 73383...135
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #70 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 23.13, AnonymBruker skrev: Det virker som det er en utbredt forskjell på mange jente og guttemammaer der. Nå generaliserer jeg litt, men i min vennegjeng er det ikke så farlig om baby nr 3 blir jente eller gutt om de har to jenter fra før. Det hadde vært koselig med en gutt synes de fleste, men savnet er ikke så stort. Av oss som har to gutter er savnet større har jeg inntrykk av. Svært mange jeg kjenner som har to gutter, har prøvd på et tredje barn Anonymkode: 23d2d...44e For min del, som har en gutt og planlegger å prøve på nr.to innen et halvt års tid, handler det KUN om å oppleve begge kjønn, ikke at jeg foretrekker jente. Jeg hadde blitt like skuffet om jeg fikk to jenter som to gutter. Jeg ønsker å få oppleve de to forskjellige kjønnene og alt som følger med det. Jeg ble på ingen måte skuffet da førstemann viste seg å være gutt. Det er kjempestas å være guttemamma, men jeg regner med at det også er kjempestas å være jentemamma, så jeg har lyst til å oppleve det også. Anonymkode: a1a0c...64b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #71 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har to gutter og har aldri savnet å ha en jente før nå da gutta har blitt voksne. Jeg har fått to barnebarn og skulle virkelig ønske at jeg hadde vært mormor istedet for farmor. Jeg merker godt hvordan mormor blir favorisert. Hun får mye oftere passe og har også vært på ferie sammen med dem. Jeg får også passe, men ikke i nærheten av så ofte som mormor får Anonymkode: 90c63...008 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #72 Skrevet 9. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner uansett godt at du savner en jente i flokken. Jeg tror det er naturlig biologisk, og ikke noe du skal skamme deg over. Jeg ble veldig glad i jenta når jeg fikk henne, men jeg tror innerst inne at jeg er hakket mer glad i guttungen. Bare fordi det er første barnet, og det er spesielt i seg selv. Og jeg har hatt lengre tid til å bli glad i han. Det overrasket meg litt, siden jeg lengtet sånn etter en jente når vi skulle få en til. Anonymkode: 73383...135 Dette kan jeg kjenne meg igjen i. Da jeg gikk gravid med nr 2 visste jeg at det ble siste barnet, og håpet litt ekstra på jente siden jeg hadde en gutt fra før. Ikke fordi jeg måtte ha ei jente, men tenkte det ville bli så stas å få oppleve en av hver. Men da hun sa jente på ultralyden ble jeg nesten litt lei meg 😅 er så ufattelig glad i gutten min, og alt var så fint med han. Graviditeten var helt uproblematisk, drømmefødsel, god tid på forberedelser og på å nyte svangerskapet og bånde med gutten i magen.. så da hun sa jente ble det så ekstra tydelig at dette er en helt ny baby. Jeg skal ikke få gutten min på nytt. Men herregud, er jo stormforelsket i henne også.. ble bare en rar omstilling, selv om jeg trodde jeg helst ville ha jente. Anonymkode: 5dc03...472 1
kaleidoskop Skrevet 14. juli 2020 #73 Skrevet 14. juli 2020 On 7/8/2020 at 6:43 AM, AnonymBruker said: For en trist tråd.... Anonymkode: 58e70...a2c Hvorfor? Det er ingen som sier de hater guttene de får og de er veldig glad de har friske flotte barn. Men det må da være lov å håpe litt på en jente? Jeg var veldig åpen om at jeg ønsket meg jente og at mannen ønsket seg gutt da jeg gikk gravid. Nå tuller vi med at han vant i babylotteriet. Jeg elsker gutten min over alt på jord, og vil ikke bytte han ut. Men da jeg var gravid "kjente jeg han ikke". Og jeg var ikke lei meg da vi fikk vite kjønnet heller. Det var helt greit. 2
Curlyme Skrevet 14. juli 2020 #74 Skrevet 14. juli 2020 (endret) 50 minutter siden, kaleidoskop skrev: Hvorfor? Det er ingen som sier de hater guttene de får og de er veldig glad de har friske flotte barn. Men det må da være lov å håpe litt på en jente? Jeg var veldig åpen om at jeg ønsket meg jente og at mannen ønsket seg gutt da jeg gikk gravid. Nå tuller vi med at han vant i babylotteriet. Jeg elsker gutten min over alt på jord, og vil ikke bytte han ut. Men da jeg var gravid "kjente jeg han ikke". Og jeg var ikke lei meg da vi fikk vite kjønnet heller. Det var helt greit. Man kan Ikke gå imot strømmen her på kg Endret 14. juli 2020 av Curlyme ..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #75 Skrevet 14. juli 2020 På 7.7.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev: Oddsen er vel stor for at det blir gutt igjen. Anonymkode: ebf51...802 Oddsen er alltid 50/50 Anonymkode: 6c21c...a54
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #76 Skrevet 14. juli 2020 Kjenner en som har en datter og en sønn. Datteren er veldig vanskelig. Mor og datter har et veldig dårlig forhold og det er full krangling hver gang de møtes. Mor og sønn er utrolig gode venner. Så er ikke gitt at man får et godt forhold til datteren sin. Anonymkode: d1a42...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #77 Skrevet 15. juli 2020 Kjør på! Min morfar ventet i årevis på sin «Roger». Mormor sa stopp etter 5. jenta Blir en stor fin familie tilslutt Anonymkode: 39642...9d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå