AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #41 Skrevet 8. juli 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en som også hadde en drøm om en jente. Ble 4 gutter før hun sluttet... Anonymkode: 40bd9...c50 Hahaha jeg også. Hun fikk en mengde gutter(over 6) før jenta kom. Hun vurderte å kalle gutt nr5++ for femmeren, seksern osv Fordi hun gikk tom for fine guttenavn😂 Anonymkode: 061fa...b32
Drizzt Skrevet 8. juli 2020 #42 Skrevet 8. juli 2020 Hvis du går for barn nr.3, må du være klar over at det kan bli en gutt til. Vil du være like glad i ham? Jeg kjenner en dame som var i din situasjon. 2 gutter og ønsket sterkt en jente. Prøvde en siste gang, ble gravid med en gutt til. Hun gikk inn i en alvorlig depresjon og i flere måneder kunne ikke ta seg av barna sine. Med årene ble hun bedre, men ikke helt bra. Hun angrer ikke på at de fikk barn nr.3, men skulle gjerne ønsket det var en jente. Så vær forberedt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #43 Skrevet 8. juli 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man sier det er ca 50/50 sjanse for begge kjønn hver graviditet er det nå størst sannsynlighet for jente da du allerede har 2 gutter. For hver gang du får det ene kjønnet øker sannsynligheten for det andre. Anonymkode: 14c8a...85a 21 hours ago, AnonymBruker said: Sannsynligheten for å få 3 seksere på rad eller 3 gutter er lavere enn å få en kombinasjon av seksere og andre tall eller kombinasjon av forskjellige kjønn. Anonymkode: 14c8a...85a 8 hours ago, AnonymBruker said: Det gjør jeg. Underviser statistikk på UiB.. forklarte meg litt hastig i innlegget du siterer. Svaret mitt senere i tråden er mer presist: Gitt at sannsynligheten for å få en gutt er 1/2, så er sannsynligheten for å få 4 gutter 1/2x1/2x1/2x1/2 = 1/8 Anonymkode: 14c8a...85a Altså, her er det mye misinformasjon ute og går. Jeg håper du ikke faktisk underviser i statistikk, da du ikke virker å forstå de ganske grunnleggende konseptene "uavhengige hendelser" og "betinget sannsynlighet". Du har selvfølgelig rett i at om man har tre barn, så er det større sjanse for å ha en kombinasjon av forskjellige kjønn, enn å bare ha ett kjønn. Det er åtte mulige utfall: GGG, GGJ, GJG, JGG, JJG, JGJ, GJJ, og JJJ. 6/8, eller 75% sjanse for å få minst en av hvert kjønn, altså. Og bare 1/8 sjanse for å få tre gutter. MEN: dette betyr ikke at fordi TS har to gutter, har hun nå størst sjanse for å få jente, fordi sjansen for tre gutter er bare 1/8. Det relevante spørsmålet for TS er ikke "hva er sjansen for tre gutter om man får tre barn", men "hva er sjansen for at man får tre gutter GITT at de to første var gutter". Da er det bare to mulige utfall igjen av de åtte opprinnelige: GGG og GGJ, og de er like sannsynlige. Det er altså fremdeles 50/50 sjanse for gutt/jente på tredjemann. (Samme logikk gjelder også for terningseksempelet -- ja, det er mer sannsynlig å kaste annet enn seksere enn å bare kaste seksere på rad. Men det at du akkurat kastet fire seksere på rad gir deg hverken større eller mindre sjanse for at neste kast blir sekser. Det relevante spørsmålet da er ikke "hva er sjansen for å kaste fem seksere på rad" (liten), men "hva er sjansen for å kaste fem seksere på rad, gitt at jeg allerede har kastet fire" (fremdeles 1/6 for det neste kastet).) Anonymkode: d2050...8fe 11
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #44 Skrevet 8. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg. Underviser statistikk på UiB.. forklarte meg litt hastig i innlegget du siterer. Svaret mitt senere i tråden er mer presist: Gitt at sannsynligheten for å få en gutt er 1/2, så er sannsynligheten for å få 4 gutter 1/2x1/2x1/2x1/2 = 1/8 Anonymkode: 14c8a...85a Jeg nekter å tro du underviser i statistikk når du ikke en gang kan regne sannsynlighet? Sannsynligheten for å få 4 gutter er 1/2×1/2×1/2×1/2=1/16. Men sannsynligheten for hvert forsøk er fortsatt 1/2 ettersom dette regnes som et forsøk "med tilbakelegging". Forsøkene et usvhengoge sv hverandre. Har man 3 gutter fra før er det ikke 1/16 sjanse for å få en gutt til.. det er tilbake til 1/2.. Anonymkode: 5dc03...472 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #45 Skrevet 8. juli 2020 Har ofte tatt meg selv i å tenke "Uffda, ble ikke noen jentebaby på de" når jeg ser familier med 3+ gutter gående etter seg som små ender i rekke...😅 Sa dette til moren min som sa at fysj ikke si sånt! Sånt tenker man ikke om barna sine! Men så ser man denne tråden... Anonymkode: b1abf...d53 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #46 Skrevet 8. juli 2020 Jeg har tre gutter. Anonymkode: 2f28a...15d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #47 Skrevet 8. juli 2020 Nybakt 3 barnsfar - fikk en jente på 3. Forsøk, har 2 gutter fra før Anonymkode: 97d41...0b6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #48 Skrevet 8. juli 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med veldig dum iblant av å ha den tanken. Tenk på damer som ikke kan bli gravide og som hadde gjort alt for å få hva som helst. Jeg håpet veldig på at baby 2 skulle være jente. Jeg sitter her med et savn. Har ikke snakket med mannen om dette da det er helt uaktuelt nå. Anonymkode: f98a8...d77 Det må være lov å ha tanken, jeg tror det er ganske vanlig i varierende styrke. Det er likevel få som ikke blir ordentlig glad i guttene sine når de ikke fikk jente (eller motsatt). Jeg syns det er mange tråder her inne om temaet. Det tyder vel på at mange tenker det, men vil være anonym her inne for å tørre å si det. Jeg kjenner imidlertid flere som har sagt det høyt også. Både damer som ønsker seg jenter og menn som ønsker seg gutter, og ei venninne som ønsket seg gutt fordi hun selv er pappajente mens broren har en nærere relasjon til moren. Det er kanskje lett for meg å si, jeg har to jenter. Og jeg hadde et ønske om jente da jeg var yngre, men det endret seg, og vi slet også lenge og fikk barn med IVF. Jeg tenker imidlertid at ønsket om jente handler om ønsket om noe som kanskje ikke blir slik man har tenkt i det hele tatt. Mine to er ulike. Hun eldste er ikke særlig lik meg, vi er ulike i temperament og interesser. Jeg kunne nok lett lagt det på at hun var gutt, hvis hun hadde vært det. Jeg tok meg selv i å håpe på at minsta skulle være litt mer lik meg i svangerskapet, og måtte jobbe med å legge fra meg det da hun kom. Noen får barn de har lett for å forstå, og som de har lett for å være nære resten av livet, noen får barn de må jobbe for å forstå og støtte på en god måte. Og jeg er ikke blant dem som tenker kjønn er helt uvesentlig, men jeg tenker at det er bare en liten bit av det hele. Anonymkode: fa841...cdf 2
Slaskepott Skrevet 8. juli 2020 #49 Skrevet 8. juli 2020 Jeg har fire barn, og synes fortsatt at den aller største overgangen var fra 0 til 1. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #50 Skrevet 8. juli 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 2 gutter fra før av glad i dem og hadde ikke byttet dem mot noe som helst,men drømmen om jenta sitter så dypt i meg at jeg vet nesten jeg vil angre om jeg ikke får et barn til. Det er ikke for å kle henne opp dolle med henne osv. Det er fordi jenter er mer familekjære har bedre forhold til mødre. Mamma er min bestevenn. Dere som har 3 barn. Er det stor forskjell å gå fra 2 til 3? Anonymkode: f98a8...d77 Det er nok ikke alltid slik...Jeg elsker mine foreldre over alt på jord, men er mest med svigerfamilien pga samholdet deres . Det har bare blitt sånn. Å få barn, fordi man har en illusjon om kjønn osv gir bare skuffelser. Jeg ville ikke vært det barnet! Anonymkode: e1de5...08e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #51 Skrevet 8. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nybakt 3 barnsfar - fikk en jente på 3. Forsøk, har 2 gutter fra før Anonymkode: 97d41...0b6 Hadde du blitt skuffet hvis 3.mann var gutt? Anonymkode: e1de5...08e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #52 Skrevet 8. juli 2020 10 minutter siden, Slaskepott skrev: Jeg har fire barn, og synes fortsatt at den aller største overgangen var fra 0 til 1. Enig. 4 barn her også. 1 jente og 3 gutter. Kjønn? Har egentlig aldri tenkt over det Anonymkode: e1de5...08e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #53 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. 4 barn her også. 1 jente og 3 gutter. Kjønn? Har egentlig aldri tenkt over det Anonymkode: e1de5...08e Og forresten; de hjemmekjære er guttene. Datteren er mest hos svigerfamilien. Anonymkode: e1de5...08e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #54 Skrevet 8. juli 2020 Få for all del ikke er tredje barn dersom "motivasjonen" kun er håpet om en jente! Det er ikke rettferdig ovenfor den gutten som eventuelt kan komme. Skal man få barn må det være fordi man sterkt ønsker seg et BARN, ikke fordi man ønsker seg en JENTE. 1 Anonymkode: 32fc6...a1b 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #55 Skrevet 8. juli 2020 Dere som omtrent blir depressive av å ikke ha ei jente; hva om dere får ei som blir ei skikkelig traktorlesbe? Blir dere like fornøyde da? Slutt å legg deres fantasier over på et eventuelt barn, det er først og fremst et individ dere låner i noen år! Anonymkode: 9eb14...c8e 1
*nordby* Skrevet 9. juli 2020 #56 Skrevet 9. juli 2020 Ts, hvordan stiller du deg til alternativet om å dra til feks Kypros for å få garantert en jente? Og hva synes mannen din? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #57 Skrevet 9. juli 2020 1 time siden, *nordby* skrev: Ts, hvordan stiller du deg til alternativet om å dra til feks Kypros for å få garantert en jente? Og hva synes mannen din? Jeg har ikke råd til det dessverre. Jeg har alltid ønsket meg friske barn brydde meg fint lite om kjønn. Nå npr jeg har fått disse 2 så er jeg så redd jeg vil angre om jeg ikke får en jente. Jenter har et annet bånd med mor når de blir eldre. Elsker guttene mine og han størrste er mammadalt som bare det,men det er jo alle gutter når de er små. Jeg har ikke snakket med mannen om dette,men tror han innerst inne ønsket seg en jente han og. Anonymkode: f98a8...d77 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #58 Skrevet 9. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til det dessverre. Jeg har alltid ønsket meg friske barn brydde meg fint lite om kjønn. Nå npr jeg har fått disse 2 så er jeg så redd jeg vil angre om jeg ikke får en jente. Jenter har et annet bånd med mor når de blir eldre. Elsker guttene mine og han størrste er mammadalt som bare det,men det er jo alle gutter når de er små. Jeg har ikke snakket med mannen om dette,men tror han innerst inne ønsket seg en jente han og. Anonymkode: f98a8...d77 Jeg mener ikke å være slem, men har du ikke råd til behandlingen har du heller ikke råd til å få et tredje barn. Anonymkode: ca96a...e5f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #59 Skrevet 9. juli 2020 Sitat Jenter har et annet bånd med mor når de blir eldre. Nei, dette kan man rett og slett ikke ta for gitt. Jeg er ikke nære med moren min i det hele tatt, og føler meg nærmere pappa. Er 37, så tror ikke det kommer til å forandre seg heller. Kjenner mange dette ikke stemmer for, selv om det sikkert også er mange som kjenner seg igjen. Anonymkode: 37911...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #60 Skrevet 9. juli 2020 Vil bare skyte inn at relasjonen til sine barn som voksne avhenger av hvordan du bygger den gjennom oppveksten! Det blir litt hva du gjør det til... Ja, kanskje må guttemammaer være litt mer bevisst på enkelte ting, men det er vel omtrent like mange menn som er nære sin mor, som kvinner! De som tror at man er sikret et godt forhold kun basert på kjønn, virker litt enkle... Så kanskje det er best at de får ei jente, for barnets del.. Anonymkode: 9eb14...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå