AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Har en søster med barn som bor i en annen by. Hun kommer sjelden på besøk til oss, ca en gang hvert år, vi er oftere på besøk til dem. Nå har vi sett dem lite i corona-tider. Nå skal de reise på hytten når vi har planlagt å besøke byen de bor i, er ikke det litt rart? Jeg har også barn så er også søskenbarn som ikke får møttes. Anonymkode: f39d4...9d3
Mezzosoprena Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en søster med barn som bor i en annen by. Hun kommer sjelden på besøk til oss, ca en gang hvert år, vi er oftere på besøk til dem. Nå har vi sett dem lite i corona-tider. Nå skal de reise på hytten når vi har planlagt å besøke byen de bor i, er ikke det litt rart? Jeg har også barn så er også søskenbarn som ikke får møttes. Anonymkode: f39d4...9d3 Er det planlagt at dere skal på besøk til dem da? De må da kunne legge sine egne reiseplaner, uten å måtte ta hensyn til at dere tilfeldigvis er i byen akkurat da? 12
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Har dere pratet sammen på forhånd da? Spurt om de er hjemme den og den datoen? Og ikke minst har du vært ute i god tid? Anonymkode: 31a6e...d84 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Men var det de dere skulle besøke da ?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Nei har kanskje ikke vært ute i så god tid, noen uker før, så er vel kanskje det som er hovedproblemet. Men jeg selv ville ikke dratt vekk på en hytte hvis de kom som kommer så sjelden og ser så lite. Føler på en måte at vi ikke blir prioritert. Hun har heller ikke tatt initiativ til å treffes ellers i ferien. Anonymkode: f39d4...9d3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Men var det de dere skulle besøke da ? Dem og andre bekjente/venner i byen Anonymkode: f39d4...9d3
solmåneogstjerner Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Har du snakket med henne og avtalt at dere skal møtes? Du sier dere skal til byen de bor, tenkte du da at dere skal møtes en ettermiddag? Og at de skal droppe hele uken for det? Er ikke alltid man har ubegrenset med tid, og selvsagt vil de utnytte den lille ferien de har sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei har kanskje ikke vært ute i så god tid, noen uker før, så er vel kanskje det som er hovedproblemet. Men jeg selv ville ikke dratt vekk på en hytte hvis de kom som kommer så sjelden og ser så lite. Føler på en måte at vi ikke blir prioritert. Hun har heller ikke tatt initiativ til å treffes ellers i ferien. Anonymkode: f39d4...9d3 Men da kan du ikke forvente at de dropper planene sine fordi dere kommer til byen! Våren har vært ekstrem, da er det unntakstilstander, kanskje de rett og slett trenger en tur til hytten og det kun passer visse datoer uavhengig av om dere kommer eller ikke! Anonymkode: 31a6e...d84 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 Så du mener at søsteren din skal droppe en hyttetur hun og barna har gledet seg til, fordi du plutselig skal til byen de bor i da..? Litt egosentrisk tankegang. Hvorfor kan ikke du i stedet legge turen til et tidspunkt hvor hun er hjemme? Å det passer kanskje ikke ..? 😉 Anonymkode: 4e635...429 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dem og andre bekjente/venner i byen Anonymkode: f39d4...9d3 Da var det litt snodig.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du mener at søsteren din skal droppe en hyttetur hun og barna har gledet seg til, fordi du plutselig skal til byen de bor i da..? Litt egosentrisk tankegang. Hvorfor kan ikke du i stedet legge turen til et tidspunkt hvor hun er hjemme? Å det passer kanskje ikke ..? 😉 Anonymkode: 4e635...429 Altså ikke droppe hyttetur, men utsette avreise noen dager. De skal være lenge på hytten. Anonymkode: f39d4...9d3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei har kanskje ikke vært ute i så god tid, noen uker før, så er vel kanskje det som er hovedproblemet. Men jeg selv ville ikke dratt vekk på en hytte hvis de kom som kommer så sjelden og ser så lite. Føler på en måte at vi ikke blir prioritert. Hun har heller ikke tatt initiativ til å treffes ellers i ferien. Anonymkode: f39d4...9d3 Noen uker før, er jo god tid i forveien. Virker som hun ikke vil treffe dere..
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ikke droppe hyttetur, men utsette avreise noen dager. De skal være lenge på hytten. Anonymkode: f39d4...9d3 Og barnene får jo treffe søskenbarna Anonymkode: f39d4...9d3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 Jeg hadde ikke avlyst deler av ferien om søsteren min skulle komme, med mindre de skulle på ferie hos meg. Bare treffes en ettermiddag kan man gjøre utenom ferien. Anonymkode: 5217e...461
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 Har en søster med barn som bor i en annen by. Vi drar av og til på besøk til dem, ca en gang hvert år, de er litt oftere på besøk her. Nå har vi sett dem lite i corona-tider. Nå har de planlagt å komme på besøk til byen vi bor i akkurat når vi skal på ferie på hytta, er ikke det litt rart? Jeg har også barn så er også søskenbarn som ikke får møttes. Anonymkode: 7aa1c...abd 2
Splittbinders Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 Vår ferie, inkludert diverse hytter, var planlagt mer enn et par uker før. Så hvis noen hadde kommet i første halvdel av juni og sagt de skulle et sted i nærheten av oss ville det vært "for sent" om ikke det tilfeldigvis klaffet. I tillegg er jeg ikke særlig fan av å tilbringe ferien hjemme, så hadde nok uansett ikke blitt hjemme mer en et par dager hvis grunnen var er ettermiddagstreff eller to. Ferie er kvalitetstid, og da vil vi vekk fra husarbeid og hverdag og ut til vann eller fjord eller fjell eller noe annet 🙂 Neste sommer/ferie; planlegg MYE tidligere. Og start planleggingen med noe om at "vi tenkte oss til by X for blant annet å møte dere, kan vi planlegge det så det passer med når dere er hjemme? Når reiser dere vekk?".
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei har kanskje ikke vært ute i så god tid, noen uker før, så er vel kanskje det som er hovedproblemet. Men jeg selv ville ikke dratt vekk på en hytte hvis de kom som kommer så sjelden og ser så lite. Føler på en måte at vi ikke blir prioritert. Hun har heller ikke tatt initiativ til å treffes ellers i ferien. Anonymkode: f39d4...9d3 Tydeligvis er det viktigere for deg enn dem at dere møtes mye og ofte siden du sier at det hovedsaklig er dere som besøker dem. Og dette er jo ikke engang et besøk som er planlagt, men at dere tilfeldigvis skal til byen de bor i den uken de har planlagt hyttetur. Det må du ta på egen kappe. Endret 8. juli 2020 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå